2022-12-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Vilket bevisvärde ser du i jacka & nycklar? Mobil är högintressant, men varför det andra skulle vara viktigt får jag inte ihop.
Det kan vara en viktig pusselbit
Citera
2022-12-01, 22:54
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Läste idag om ett annat brott den ena av gärningsmannen fick strafflindring för att han samarbetade med polisen, en ny lag sedan i somras.
Ja, sedan 1 juli.

Straffskärpningar för övergrepp i rättssak och mened och lindrigare straff för kronvittnen.
Citera
2022-12-01, 23:04
Medlem
Helmuthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Nja, man kan ju ha kvar en person utan att vilja mörda den. Tills något händer, det som får det att svartna i ögonen.
Ja,kidnappningar brukar vanligen vara planerade.......
Citera
2022-12-01, 23:32
Medlem
lindblomsgröns avatar
Alma H på Gränsgatan 16 där cykeln stod var hon också med på Nöjet? för hon är ju kompis med Maja och andra i gänget. Ganska öde på dem gatan. Jag är inte så säker att Tove kom med hem till JJ.
Citera
2022-12-01, 23:37
Medlem
Citat:
Alma H på Gränsgatan 16 där cykeln stod var hon också med på Nöjet? för hon är ju kompis med Maja och andra i gänget. Ganska öde på dem gatan. Jag är inte så säker att Tove kom med hem till JJ.
Ja, jag tror nått liknande, de är nånting mer med gränsgatan än att cykeln lämnats där.
Citera
2022-12-01, 23:40
Medlem
Citat:
På Gränsgatan 16 där cykeln hittades bor en tjej som på facebook är vän med JJ ex HK samt Maja och Alma S. som i sin tur är kompis med Tove JJ Maja Warren mm. Så någon koppling finns det dit. Ett ställe som var bekant för dem är det inte så man gör.

Jo nog borde stället vara bekant. Absolut.

Det hade säkerligen blivit liv i tråden om det hade visat sig att slanglåset inte hörde dit.
Men så är det förmodligen inte. Att ramlåset på cykeln inte är låst har nog med att göra att nycklarna till detta lås är borttappade.

Men absolut. Stället borde rimligen vara känt för mgm och även T
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-12-01 kl. 23:43.
Citera
2022-12-02, 00:08
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jo nog borde stället vara bekant. Absolut.

Det hade säkerligen blivit liv i tråden om det hade visat sig att slanglåset inte hörde dit.
Men så är det förmodligen inte. Att ramlåset på cykeln inte är låst har nog med att göra att nycklarna till detta lås är borttappade.

Men absolut. Stället borde rimligen vara känt för mgm och även T

Kompisen bor på första våningen A uppgång och cykeln stod parkerad under hennes fönster fast något åt vänster sett framifrån. Varför ställdes cykeln där det fanns koppling till dem?
Citera
2022-12-02, 00:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vid liknande fall där en person försvinner under oklara omständigheter är den initiala givna brottsrubriceringen människorov. Men när kroppen hittas brukar det omrubriceras till mord. Här har åklagaren valt att behålla människorovet av anledningar ingen verka ha en aning om.

Det får iaf mig att tänka i banorna att någon form av planering låg bakom. Tanken kanske inte var att det skulle sluta i mord. Jag tror tjejerna kommunicerat med kompisar via sina telefoner innan mordet, där dom skrev att dom skulle hämnas el liknande.
Kanske stod de utanför huset och dividerade fram till ca 2.30? Den första tiden polisen gick ut med.
Citera
2022-12-02, 00:38
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Grannarna hörde spring I trappan. Min gissning är att J/M norpat Ts tfn och T sprungit efter.
Det känns svårsmält att de skulle prata ut och lösa en flera år gammal konflikt mitt i natten efter ett krogbesök, där de dessutom råkat i luven på varandra. Då bör T varit rejält packad och inte haft huvudet med sig.
Tja, om alla tre varit salongsberusade så brukar man komma på dumma handlingar. Så för mig låter det mycket sannolikt att nu skulle de tillsammans lösa världsproblem hemma hos JJ
Citera
2022-12-02, 00:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Tja, om alla tre varit salongsberusade så brukar man komma på dumma handlingar. Så för mig låter det mycket sannolikt att nu skulle de tillsammans lösa världsproblem hemma hos JJ
Tror du inte att det krävs mer än salongsberusning för gå hem till någon man tidigare under kvällen haft en fight med?
Citera
2022-12-02, 00:50
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Tror du inte att det krävs mer än salongsberusning för gå hem till någon man tidigare under kvällen haft en fight med?

Faktiskt inte. Tror den där fighten det talas om inte varit speciellt allvarlig för då hade garanterat vakterna ryckt in.
Så salongsberusade tjejer har nog kommit på den eminenta idén att låt oss lösa våra världsproblem
Citera
2022-12-02, 00:56
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Faktiskt inte. Tror den där fighten det talas om inte varit speciellt allvarlig för då hade garanterat vakterna ryckt in.
Så salongsberusade tjejer har nog kommit på den eminenta idén att låt oss lösa våra världsproblem
Jo, det vore det enklast tänkbara, men jag tvivlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in