2022-12-01, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
I de fall man får umgås övervakat i grupp går det bra, Samsittning i cellen sker obevakat vilket kriminalvården inte anser vara lämpligt.

Dock hade jag kanske fel i att Samsittning med den andra kvinnan inte hann ske, men i så fall gällde detta bara antingen JJ ELLER MH (om det inte finns fler kvinnor på häktet då, vilket jag betvivlar.)

Nu har du dragit 3st påståenden på raken där du påstår att det är så, och alla har varit fel.

Att umgås obevakat i cellen ÄR samsittning och jo det tycker kriminalvården är mer än bra tydligen enligt dom själva.
Snälla sluta kasta ur dig felaktigt information gång på gång. är du inte 100% säker på att du har rätt så säg inte att det är si eller så. Det skapar trådsanningar och problem för övriga i tråden.

vadå gällde bara JJ eller MH? Det framkommer på flertalet ställen och i sammanfattningen genom styrkta dokument att samsittningen var mellan JJ och en annan kvinna som var mordmisstänkt i ett annat fall(dra inga teorier när fakta finns.)

Är du inte säker så kan du använda sökfunktionen eller kolla sammanfattningen för att få reda på om det du tänker slänga ur dig som "fakta" verkligen är sant eller om det bara är vad du "tycker är sant".
Citera
2022-12-01, 21:39
Medlem
Skogsvys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Om T skulle ha tvingats upp i lägenheten hade hon ju skrikit

Jag håller med! Skulle T tvingats upp till lägenheten borde grannarna hört att något händer i trapphuset. Jag menar en del motstånd och skrik borde rimligtvis höras, tänker jag.
Citera
2022-12-01, 21:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Vad jag har läst mig till i olika tidningar, så är polisen säker på att den huvudsakliga tiden för brottet då är innan besöket på McDonalds.
Om de VET detta, så är det ju riktigt suspekt att JJ åker runt med Toves mobil efter denna tid.
Jag menar, är man så säker som polisen säger att de är angående tiden, så går det ju inte att förklara bort det. Om tove hade glömt telefonen hos JJ, så borde ju telefonen finnas just där. Varför skulle man dumpa telefonen annars?

En annan sak jag tänkte på. Om JJ påstår att hon åkte hem till sin mamma och sov, och att detta var runt 03.00(?), så borde ju rimligtvis morsan komma hem någon gång innan JJ har gått upp. Visst, passen på sjukhusen skiljer sig en hel del, men detta måste ju vara lätt att kolla upp... Jag tror att när detta kom ut i tidningarna, alltså infon om att hon skulle åkt hem till mamma och sova, så gick det nog upp för JJ:s mamma, hur det egentligen gått till. Vilken hemsk insikt det måste ha varit.
Om det stämmer att J var I Illharjen tidigt på morgonen och sedan red vid 9, har hon tidsmässigt kunnat sova hos mamma ca 6-8.30. Möjligt, men föga troligt.
Citera
2022-12-01, 21:45
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Inte så många som är så omtänksamma, nej tyvärr. De försökte inte hindra på något vis, utan undrade om de kunde stå till tjänst.
Det synes mig märkligt att man misstänkliggör godhjärtade människor och utgår ifrån att de har något i baktanke.
Väl är att alla inte har "sköt dig själv och skit i andra" som devis.

Javisst men att JJ som är så bestämd kom med en sån idé att måste åka till McD ? hon kunde ju bara sagt nej tack och gått ut. Man behöver väl inte ge orsak för att gå ut. Men hon kanske hade ärende bort till McD?
Citera
2022-12-01, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Avel, vet du vilken info som inte skulle kunna återskapas av utredare från en mobil, utan mobil och sim-kort i beslag?
(gmail-kontot osv. har de ju.)

Du menar vilket innehåll som endast lagras lokalt i mobilen (inte i nåt konto, server, molntjänst/säkerhetskopia osv) som skulle gå förlorad om mobilen är borta?
Citera
2022-12-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Jo, tycker de är konstigt om inte Tove fick med sig sin mobil när hon gick hem, hon hade ju just innan pratat med sin pojkvän. Om hon nu inte utsatts för brottet där. Annars hade hon nog den på sig ifall hon gick iväg. Och då måste hon ju gått till mc D hon me i sånt fall.
Utan att ta med sig sin cykel dom hon glömde då.😏 De känns osannolikt jag håller med.

Om hon och mobilen inte redan låg i bakluckan på grannens bil.. Det finns inget som motsäger det mer än grannen med son. Som sagt, jag tror hon mördades i lägenheten hos grannen under! Kanske av pappan t.om.
Citera
2022-12-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Javisst men att JJ som är så bestämd kom med en sån idé att måste åka till McD ? hon kunde ju bara sagt nej tack och gått ut. Man behöver väl inte ge orsak för att gå ut. Men hon kanske hade ärende bort till McD?
Ja, hon kanske skulle dit med mobilen?Men tog hem den igen då hon blev distraherad av grannens omtänksamhet.
Senast redigerad av M.E.J 2022-12-01 kl. 21:58.
Citera
2022-12-01, 21:53
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Om hon och mobilen inte redan låg i bakluckan på grannens bil.. Det finns inget som motsäger det mer än grannen med son. Som sagt, jag tror hon mördades i lägenheten hos grannen under! Kanske av pappan t.om.

Nu har du pratat om grannen i 535 inlägg. Vi fattar. Nog nu.
Citera
2022-12-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Intressant att podden tog in Rigmor Robèrt. Ytterst duktig inom psykologi i svårare fall, var dessutom extremt aktiv i knutby-caset.

Håller helt med henne i hennes snabba analys på volley: oplanerat, snabbt förlopp sent en festkväll i en kort stund av aggression.

Tror att det var så enkelt. Som jag sagt så många gånger förr.

Två skyldiga. I en lägenhet. Någon form av alkohol och/eller narkotika som minskar aggressionströskeln. Olika personligheter i kollission. Då krävs inte stora, maffiga motivbilder.

Det som talar emot en kort stund av aggression och snabbt förlopp är det misstänkta människorovet. Det tyder på någon form av planering eller iaf ett relativt långt händelseförlopp.
Citera
2022-12-01, 21:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Tanken var kanske att de skulle till McD som alibi och dumpa tfn på vägen. Hon skulle kanske bara ner och köra fram eller fixa något med bilen. En halv sanning, en halv lögn.
Det kunde ju verka lite misstänkt om hon bara sagt att hon skulle ut vid den tiden på dygnet.
Citera
2022-12-01, 22:05
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det som talar emot en kort stund av aggression och snabbt förlopp är det misstänkta människorovet. Det tyder på någon form av planering eller iaf ett relativt långt händelseförlopp.

Nja, man kan ju ha kvar en person utan att vilja mörda den. Tills något händer, det som får det att svartna i ögonen.
Citera
2022-12-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Tanken var kanske att de skulle till McD som alibi och dumpa tfn på vägen. Hon skulle kanske bara ner och köra fram eller fixa något med bilen. En halv sanning, en halv lögn.
Det kunde ju verka lite misstänkt om hon bara sagt att hon skulle ut vid den tiden på dygnet.
Eller så tänkte hon vara snäll och ta mobilen med sig och lämna till Tove sen. Men fick andra planer än att fara och sova hos Mamman och den åkte med hem igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in