2022-12-01, 21:27
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busbosse
Oavsett kaliber, så handlar det om var kulan träffar, och typ av ammunition. Självklart har en gevärskaliber större potential att döda någon, än pistolkaliber (oavsett ammunition). Men även en helmantlad 9mm kan döda med ett skott. Ännu så mer om det är en halvmantlad, gjord specifikt för att döda oskyddade mål. Den senare ammunitionen stoppas dock effektivt upp av bättre kevlarvästar utan plattor.
Absolut men de flesta poliser pangar inte stilrent i John Wick-klass. Speciellt inte om man brottas med någon. Min poäng var att det sällan blir chans att sätta de fina träffarna då. Med det sagt skulle jag självklart inte testa på att bli skjuten intill kroppspulsådern för att se hur länge jag håller igång.
Citera
2022-12-01, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Och inte drog polisen vapen heller
Patetiska snutar

Det gör dom aldrig mot utlänningar...
Citera
2022-12-01, 21:40
Medlem
JustZlatans avatar
Använder inte polisen handbojor längre?
Citera
2022-12-01, 21:43
Medlem
mig veterligen så framgick det inte av artikeln i aftonbladet om det var kvinnliga eller manliga poliser. som jag förstått det på artikeln i Aftonbladet så har han gått bezerk i baksätet inne i polisbilen. alltså var någonstans har det brustit och de stoppap in en sådan person i bilen obojjad? är liksom inte första åtgärd att boja en person och sedan stoppa denne i bilen..... bara det säger allt om hur otroligt inkompetenta polisen är. är du bojjad med händerna bakom ryggen finns det inte en chans(ja kanske men då ska man vara riktigt skillad/vig etc osv) att man lyckas ev ta tjänstevapnet av en polis som i detta fall enbart hindrades av låset på hölstret.
Citera
2022-12-01, 21:43
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det som brister är inte könet på polismännen utan varför de inte agerade så att de var skyddade mot liknande händelser. De måste se till sin egen och allmänhetens säkerhet först och det betyder att man bojar eller tillkallar förstärkning om man inte kan boja
Man ska dock inte behöva tillkalla förstärkning för att boja en gärningsman om man är två poliser.
Sänkte man inte kraven på polishögskolan? Lättare fystest och en mer jämställd poliskår. Vissa yrken passar helt enkelt inte för detta jämställdhets-trams. Att värna om sin egen och medborgarnas säkerhet ska alltid gå först.

Brandmän är ett annat exempel.

Och jo, könet kan visst ha betydelse. Större chans att slita sig fri från två små klena poliser än två stora och starka poliser.
Och eftersom män generellt är både större och starkare än kvinnor så...
Citera
2022-12-01, 21:48
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Använder inte polisen handbojor längre?
Kanske är rädda att bli anmälda för frihetsberövande samt övervåld.
Citera
2022-12-01, 21:59
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipporabasta
mig veterligen så framgick det inte av artikeln i aftonbladet om det var kvinnliga eller manliga poliser. som jag förstått det på artikeln i Aftonbladet så har han gått bezerk i baksätet inne i polisbilen. alltså var någonstans har det brustit och de stoppap in en sådan person i bilen obojjad? är liksom inte första åtgärd att boja en person och sedan stoppa denne i bilen..... bara det säger allt om hur otroligt inkompetenta polisen är. är du bojjad med händerna bakom ryggen finns det inte en chans(ja kanske men då ska man vara riktigt skillad/vig etc osv) att man lyckas ev ta tjänstevapnet av en polis som i detta fall enbart hindrades av låset på hölstret.

Var bara tvungen och gå in och titta så det inte är jag som är helt snurrig. Så här står det ju i Af.....

Citat:
Mannen försökte ta hennes vapen, men misslyckades, och poliskollegan ryckte in. Då försökte den misstänkte även ta hennes vapen.
Citera
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Och inte drog polisen vapen heller
Patetiska snutar

Står att mannen i baksätet försökte sno vapnet från kvinnliga polisen. Om hon dragit vapnet i den situationen kanske han hade lyckats. Felet var att polisen använder kvinnliga poliser.
Citera
Medlem
Ljusne är väl ett utanförskapsområde utanför Söderhamn. Ljusne har ett väldigt dåligt rykte så hur man kan ha två kvinnliga poliser patrullera i området är väldigt underligt..
Citera
2022-12-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Var bara tvungen och gå in och titta så det inte är jag som är helt snurrig. Så här står det ju i Af.....

vart vill du komma med det du just skrev?

det här är iaf vad jag läste.

"Polis allvarligt skadad vid ingripande
i dag kl 17.04Josefine Karlsson
DELA

En polis har skadats allvarligt i samband med ett ingripande i Ljusne, Söderhamn.

En polispatrull kontrollerade en bil som misstänktes vara stulen och i samband med kontrollen utbröt tumult.

Den misstänkte mannen placerades i polisbilens baksäte och gick då till attack mot en av poliserna som blev biten och slagen mot bland annat huvudet.

Mannen försökte ta polisens vapen, men misslyckades och poliskollegan ryckte in och då försökte den misstänkte även ta hennes vapen.

"Men tack vare ett rådigt ingripande från en kvinnlig allmänhet kan man till slut få mannen under kontroll", skriver polisen på sin hemsida.

Båda poliserna skadades.

Läs mer här."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1009617

var någonstans i denna artikel står det om kön på den förste polisen, bortsett från den andre samt den sistnämde som ingrep? idiot
Senast redigerad av flipporabasta 2022-12-01 kl. 22:09.
Citera
2022-12-01, 22:14
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipporabasta
vart vill du komma med det du just skrev?

det här är iaf vad jag läste.

"Polis allvarligt skadad vid ingripande
i dag kl 17.04Josefine Karlsson
DELA

En polis har skadats allvarligt i samband med ett ingripande i Ljusne, Söderhamn.

En polispatrull kontrollerade en bil som misstänktes vara stulen och i samband med kontrollen utbröt tumult.

Den misstänkte mannen placerades i polisbilens baksäte och gick då till attack mot en av poliserna som blev biten och slagen mot bland annat huvudet.

Mannen försökte ta polisens vapen, men misslyckades och poliskollegan ryckte in och då försökte den misstänkte även ta hennes vapen.

"Men tack vare ett rådigt ingripande från en kvinnlig allmänhet kan man till slut få mannen under kontroll", skriver polisen på sin hemsida.

Båda poliserna skadades.

Läs mer här."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1009617

var någonstans i denna artikel står det om kön på den förste polisen, bortsett från den andre samt den sistnämde som ingrep? idiot

Tror inte dessa ljuger: https://www.friatider.se/poliskvinna...vid-ingripande

Aftonbladet har säkert medvetet utelämnat information om poliserna för att de agerar som vänsterpolitiska aktivister.
Citera
2022-12-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Tror inte dessa ljuger: https://www.friatider.se/poliskvinna...vid-ingripande

Aftonbladet har säkert medvetet utelämnat information om poliserna för att de agerar som vänsterpolitiska aktivister.

inget jag påstått heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in