Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-01, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Ljusne är väl ett utanförskapsområde utanför Söderhamn. Ljusne har ett väldigt dåligt rykte så hur man kan ha två kvinnliga poliser patrullera i området är väldigt underligt..

Är inte hela Söderhamn ett utanförskapsområde? Bönder, kritter, odlingsmark, skog och socialgrupp 3.
De ska använda tjocka svarta buntband och bunta ihop krimmot med både armar och fotlås. Då händer inte sånt här. Nu hade han bitits och sådant avhjälps med hästgrimma eller tuggben av stål.
Citera
2022-12-01, 22:18
Medlem
Borde inte kollegan skjuta den misstänkte när han försöker stjäla tjänstevapnet? Det måste vara befogat. Verkar som att båda två klantade till det ordentligt.
Citera
2022-12-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipporabasta
mig veterligen så framgick det inte av artikeln i aftonbladet om det var kvinnliga eller manliga poliser. som jag förstått det på artikeln i Aftonbladet så har han gått bezerk i baksätet inne i polisbilen. alltså var någonstans har det brustit och de stoppap in en sådan person i bilen obojjad? är liksom inte första åtgärd att boja en person och sedan stoppa denne i bilen..... bara det säger allt om hur otroligt inkompetenta polisen är. är du bojjad med händerna bakom ryggen finns det inte en chans(ja kanske men då ska man vara riktigt skillad/vig etc osv) att man lyckas ev ta tjänstevapnet av en polis som i detta fall enbart hindrades av låset på hölstret.
här står det att det var kvinlig polis ! https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...pande-i-ljusne
Citera
2022-12-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riotriotriot
Borde inte kollegan skjuta den misstänkte när han försöker stjäla tjänstevapnet? Det måste vara befogat. Verkar som att båda två klantade till det ordentligt.
rent instinktivt ja, men eftersom alla poliser vi har är så otroligt rädda för att göra fel, och ja rättsväsendet verkar ju döma till skurkarnas fördel oavsett, så drar de nog sig för att göra en sådan manöver.
Citera
2022-12-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orebro019
här står det att det var kvinlig polis ! https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...pande-i-ljusne

det gör det säkert men nu var det inte där jag läste innan jag skrev. att utgå ifrån att någon läst varenda jävla artikel det finns i ämnet bör man nog inte göra. ajuste det är ju på flashback jag är där sveriges alla besserwissrar huserar förlåt jag glömde bort.
Citera
2022-12-01, 22:25
Medlem
F.Hansens avatar
Angående den rådiga civila kvinnans roll i det hela så har jag en teori kring det. Det gick antagligen till såhär, hon ropade ”hjälp” tills minst två män kom till undsättning.
Citera
2022-12-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvaxlingsvara
Om svensk
M.D?
L.A?
Tänker du på MD som i M*gn*s eller M*ck* ?
A, U, I, E
Citera
2022-12-01, 22:55
Medlem
Helmuthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Jag har sagt det så många gånger här: skjut verkanseld direkt och sedan två ”varningsskott” i ”ofarlig” riktning. Det går aldrig att utreda i vilken ordning skotten avfyrats. Börja använda era tjänstevapen och var kreativa!
Varför inte använda " Elshockvapen".Tillåtna i år.....
Citera
2022-12-01, 22:58
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Varför inte använda " Elshockvapen".Tillåtna i år.....

Alla poliser har inte elshocksvapen men de har pistol. Använd pistolen oftare och kreativt så lär sej buset att uppföra sej.
Citera
2022-12-01, 22:59
Medlem
BrotherXIIs avatar
Hur svårt skadad är polisen?
Vet vi verkligen ingenting om våldsverkaren?
Citera
2022-12-01, 23:04
Medlem
Poliserna har inte gjort något fel! Äckelkräket som skadade dom borde få livstid.
Citera
2022-12-01, 23:08
Medlem
Helmuthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Alla poliser har inte elshocksvapen men de har pistol. Använd pistolen oftare och kreativt så lär sej buset att uppföra sej.
Jo,poliser i yttre tjänst är utrustade med elchockvapen sedan 2022...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in