2022-12-01, 20:39
Medlem
argusmaximuss avatar
Intressant att podden tog in Rigmor Robèrt. Ytterst duktig inom psykologi i svårare fall, var dessutom extremt aktiv i knutby-caset.

Håller helt med henne i hennes snabba analys på volley: oplanerat, snabbt förlopp sent en festkväll i en kort stund av aggression.

Tror att det var så enkelt. Som jag sagt så många gånger förr.

Två skyldiga. I en lägenhet. Någon form av alkohol och/eller narkotika som minskar aggressionströskeln. Olika personligheter i kollission. Då krävs inte stora, maffiga motivbilder.
Citera
2022-12-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Säger inte du har fel. 6-8 månader var vad jag hörde av en advokat (Johan Eriksson) som uttalade sig mer generellt i fallet. Men visst, det kan ju gå fortare.

Ja jag hörde honom med och reagerade på det, när åtal väcks ska rättegången inledas inom två veckor så det sker ju ungefär samtidigt. Men tveksam om det kan ta sån tid. Men.. vi får se.
Citera
2022-12-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Instämmer, polisen har fått in fler resultat som stärker brottsmisstankarna. Hoppas att de även har hittat T:s nycklar, jacka, väska och mobil.
Vilket bevisvärde ser du i jacka & nycklar? Mobil är högintressant, men varför det andra skulle vara viktigt får jag inte ihop.
Citera
2022-12-01, 20:54
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
T:s pojkvän sover, M sover endast tomten J är vaken. Fy katten vad iblandade ljuger. J ska alltså rövat, dödat och forslat iväg T till fyndplatsen.
Vilka rövarhistorier folk kan dra till med så länge allt ska peka på J. Syndabocken i V-landa.

Nej inga rövarhistorier från mig där J utpekas som syndabock.
Möjligt att MH är förövaren, den psykiska sjukdomsbilden gör faktiskt MH mer trolig.
Men saken är nog den att brotten har begåtts gemensamt och både JJ och MH är GM.
Det går inte att bara hjälpa till lite vid människorov, mord och att gömma en kropp.
Man är gärningsperson och lika skyldig förövare båda två, oavsett hur ”lite” man deltar.
Citera
2022-12-01, 20:55
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
När jag snabbt dina långa inlägg tolkar jag det som du vill spekulera kring andra GM utan ha något på fötterna. Men det är alltså tvärtom. Och tolka inte det igen som personangrepp. Handlar bara om hur du skriver.
I brist på fakta går ju tråden på tomgång som också öppnar för mer eller mindre fantasifulla spekulationer.

Åtal om kanske 6-8 månader. Det blir segt............

Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ja jag hörde honom med och reagerade på det, när åtal väcks ska rättegången inledas inom två veckor så det sker ju ungefär samtidigt. Men tveksam om det kan ta sån tid. Men.. vi får se.

Jag reagerade på att han sa ungefär det tidspann jag sagt tidigare, jag hoppas på åtal före semestrarna. Det är väldigt många som ska förhöras:

Bara på nattklubben Nöjet, där Tove sågs på kvällen, fanns det omkring 450 gäster och flera av dem kan ha sett det påstådda bråket mellan Tove och de misstänkta.
https://sverigesradio.se/artikel/manga-forhor-aterstar-efter-misstankta-mordet-pa-tove-100-tals-gaster-pa-nattklubben
Citera
2022-12-01, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det bor flera grannar i huset och även en hel familj i lgh rakt under, den som först uppmärksammade dunsarna var inte heller sonen utan pappan i den familjen som bor rakt under.
Pappan var den som hörde spring i trappan när tjejerna kom hem.
Pappan var i vardagsrummet (vad han påstår) sonen var i köket o tillredde mat.
Pappan hörde dunsandet i taket och blev väldigt orolig.
Pappan och sonen gick ut i trappan, pappan bad sonen ringa på hos JJ.
Pappan lyssnade även i trappan efteråt och hörde JJs dörr öppnas och stängas 2 ggr.
Pappan och sonen stod sen ute i trappan då JJ hördes komma nerför densamma.
Pappan erbjöd att sonen ska skjutsa JJ till donken (så hon inte skulle köra i fyllan)

Pappan vore väl den som skulle anhållits istället för sonen om man resonerar som du?

Ja, varför inte? Vi vet ju inte om de talade sanning någon av dem, eller?
Det märkliga är ju att om inte JJ hade TTs mobil med sig så blir det svårförklarligt att den, enligt de flesta här, färdades samma väg som grannens son och JJ..
Senast redigerad av rhis 2022-12-01 kl. 20:59.
Citera
2022-12-01, 20:56
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Passen på sjukhusen vad menas med det?

Hennes skift på sjukhuset.
Citera
2022-12-01, 20:59
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Teorier och spekulationer är bra. Just för att där kan dyka upp ett korn av sanning.
Även åklagaren har en teori om vad som kan ha hänt. Hur mycket hans teorier är värda återstår att se i rätten när advokater kommer in i bilden.
Oemotsagd lär han inte bli Herr Åklagare.

Dock tror jag att de två Mgm är skyldiga. Frågan är väl mer vem som gjort vad och hur exakt detta gått till

Tror absolut också bägge är inblandade med tanke på att det är troligt att man var två för att frakta kroppen. Och är helt övertygad om att de blir straffade.

Och visst är teorier bra. Men de bygger på något man vet, kan anta som troligt eller kan försöka verifera. Det är det åklagarens åtal bygger på.
Det är långt från trådens fantasier som inte bygger på något och kullkastar kända uppgifter dvs totalt meningslösa.
Citera
2022-12-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Till er som hänvisar till polisen om att rätt personer sitter häktade.
"Polisen grep fel tvillingsyster – två gånger" skrivs det om i Aftonbladet idag.

Sen påpekade någon att det ska ses som att rätt mgm sitter häktade p.g.a att de inte överklagat häktningen. Om jag satt där och var oskyldigt misstänkt så skulle jag nog välja att sitta kvar i häktet tills att rätt person(er) häktades istället. Skulle inte vara någon idé att smyga omkring utpekad av alla! troligen med risk för livet!
Nog för att det kan vara svårt att skilja en neger från en annan vid en snabb titt, men eftersom ingen av mgm har en tvilling och polisen har haft gott om tid att klargöra deras identitet så är jag övertygad om att de två som sitter i häktet är de två som polisen säger att det är. Följdaktligen är rätt personer häktade och vi kan lugnt spekulera i hur de gick tillväga och varför, i väntan på fup och dom.
Citera
2022-12-01, 21:04
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Intressant att podden tog in Rigmor Robèrt. Ytterst duktig inom psykologi i svårare fall, var dessutom extremt aktiv i knutby-caset.

Håller helt med henne i hennes snabba analys på volley: oplanerat, snabbt förlopp sent en festkväll i en kort stund av aggression.

Tror att det var så enkelt. Som jag sagt så många gånger förr.

Två skyldiga. I en lägenhet. Någon form av alkohol och/eller narkotika som minskar aggressionströskeln. Olika personligheter i kollission. Då krävs inte stora, maffiga motivbilder.

Precis. Har mer eller mindre tröttnat på att läsa tråden för det är många flummiga teorier som inte håller överhuvudtaget. Har aldrig varit såhär sugen på en FUP som den här.

Just efter att den här aggressionen sker i lägenheten, så kommer grannarna upp och knackar på. Då är det helt kört. Nu måste de tysta henne! Och det är precis vad som händer. Väldigt okomplicerat och ett troligt scenario.
Citera
2022-12-01, 21:07
Medlem
BrotherXIIs avatar
Vet vi att det är en iPhone?

Då borde Apple lämna ut information om de hjälpt till i sin ”Transparency Report”, tänker jag. Någon som vet var man kan se dessa?
Citera
2022-12-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Ja, varför inte? Vi vet ju inte om de talade sanning någon av dem, eller?
Det märkliga är ju att om inte JJ hade TTs mobil med sig så blir det svårförklarligt att den, enligt de flesta här, färdades samma väg som grannens son och JJ..
Jo, tycker de är konstigt om inte Tove fick med sig sin mobil när hon gick hem, hon hade ju just innan pratat med sin pojkvän. Om hon nu inte utsatts för brottet där. Annars hade hon nog den på sig ifall hon gick iväg. Och då måste hon ju gått till mc D hon me i sånt fall.
Utan att ta med sig sin cykel dom hon glömde då.😏 De känns osannolikt jag håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in