2022-12-01, 17:47
Medlem
snooper123s avatar
Okej jag fattar att cannabis kan vara kul och skönt men hur kan man vilja röka det dag ut och dag in?
När jag röker cannabis så får jag lite starka känslor med musik och mat osv... Men jag får ångest och blir svettig och jag fucking hatar det.

Varför tycker folk det är så himla najs så att dom kan röka flera gram varje dag och vad är det som är najs med dom effekterna som man får att cannabis?
Citera
2022-12-01, 17:50
Medlem
Kajahs avatar
Well. Vi är alla olika, och det bruket du pratar om är ett missbruk. Jag får också lite Ågren av det, men jag gillar det, och det är alltid övergående. Jag gillar hur min hjärna fungerar när jag använt cannabis, jag gillar hur mina sinnen fungerar, men det jag tycker minst om är mina brutala munchies.
Citera
2022-12-01, 17:50
Medlem
Mlyrics avatar
Ångesten kan försvinna, musiken blir bättre, maten godare, tv-spelet roligare osv. Men alla har nog olika rus

edit: Flera gram per dag låter ju dock lite mycket.
Citera
2022-12-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Okej jag fattar att cannabis kan vara kul och skönt men hur kan man vilja röka det dag ut och dag in?
När jag röker cannabis så får jag lite starka känslor med musik och mat osv... Men jag får ångest och blir svettig och jag fucking hatar det.

Varför tycker folk det är så himla najs så att dom kan röka flera gram varje dag och vad är det som är najs med dom effekterna som man får att cannabis?

Det är inte för alla, precis som alkohol.
Citera
2022-12-01, 17:55
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Well. Vi är alla olika, och det bruket du pratar om är ett missbruk. Jag får också lite Ågren av det, men jag gillar det, och det är alltid övergående. Jag gillar hur min hjärna fungerar när jag använt cannabis, jag gillar hur mina sinnen fungerar, men det jag tycker minst om är mina brutala munchies.
Tack för ditt svar!
Men är det något fel på mitt tankesätt då eller är det helt enkelt att jag bara mår sämre mentalt?
För ifall jag tagit en opiat och röker på så gillar jag det såklart.
Citera
2022-12-01, 17:57
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mlyric
Ångesten kan försvinna, musiken blir bättre, maten godare, tv-spelet roligare osv. Men alla har nog olika rus

edit: Flera gram per dag låter ju dock lite mycket.
Hej! Tack för ditt svar!
Jag vill verkligen kunna gilla cannabis. Vad måste jag ändra på mig själv för att gilla det?
Citera
Medlem
Folk reagerar olika på olika substanser, hör och häpna.
Citera
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Tack för ditt svar!
Men är det något fel på mitt tankesätt då eller är det helt enkelt att jag bara mår sämre mentalt?
För ifall jag tagit en opiat och röker på så gillar jag det såklart.

Nej det är inget fel på ditt sätt att tänka. Du jammar inte led cannabis helt enkelt.
Citera
2022-12-01, 18:00
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Nej det är inget fel på ditt sätt att tänka. Du jammar inte led cannabis helt enkelt.
Okej! Tack!
Men om vi tänker om 10 år och jag mår bättre och kommit över mina trauman och lever i en trygg miljö så kanske jag gillar det då?
Citera
2022-12-01, 18:00
Medlem
Mlyrics avatar
Citat:
Hej! Tack för ditt svar!
Jag vill verkligen kunna gilla cannabis. Vad måste jag ändra på mig själv för att gilla det?

Fick själv lite ångest ibland men inte jätteofta. Prova att förbereda med nåt gott att äta och något roligt att göra, typ ett tv-spel eller en skön komedi och försök att njuta av stunden. I "värsta fall" så är cannabis inget för dig, precis som att vissa inte kan hantera alkohol.
Citera
2022-12-01, 18:03
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
Dom är pundare helt enkelt som inte vet bättre.
Jag har också missbrukat men aldrig missbrukat cannabis. Kan det ligga någonting i att om man har lägre IQ så mår man bättre och då gillar man cannabis mer?
Citera
2022-12-01, 18:04
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Vad kan vara en anledning till att det fortfarande är olagligt menar du? Att man får ett rus?

Att trigga extrem ångest och stress med cannabis är inte bra för hjärtat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in