2022-12-01, 15:04
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Länkar:
https://metromode.se/noje/julkalende...-som-forsvann/

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...orsta-bilderna

(Jag försökte hitta något på SVT Kultur om ämnet men tyvärr, det gick mig förbi)...

Bästa julkalendern genom tiderna! Fantastiska skådespelare, särskilt Hilda som kommer att gå långt, så lillgammal på SVT morgonstudion. Så klok och söt liten tjej, det enda hon behöver lära sig är att inte avbryta men det kommer nog så småningom. Alla är barn i början. I övrigt är det här ett rent mästerverk som med råge slår de julkalendrar som vi sett förr om åren. Till och med dristar jag mig till att säga, den här julkalendern är tio (10) ggr bättre än Karl-Bertil Jonssons julafton.
Citera
2022-12-01, 15:05
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Bästa julkalendern genom tiderna! Fantastiska skådespelare, särskilt Hilda som kommer att gå långt, så lillgammal på SVT morgonstudion. Så klok och söt liten tjej, det enda hon behöver lära sig är att inte avbryta men det kommer nog så småningom. Alla är barn i början. I övrigt är det här ett rent mästerverk som med råge slår de julkalendrar som vi sett förr om åren. Till och med dristar jag mig till att säga, den här julkalendern är tio (10) ggr bättre än Karl-Bertil Jonssons julafton.
Lugna ner dig.
Citera
2022-12-01, 16:15
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:

Är det ironi, eller tycker du att årets julkalender är så bra som du skriver? Själv har jag inte hunnit titta, brukar ibland titta på julkalendern iallafall om den är bra.
Citera
2022-12-01, 16:21
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Är det ironi, eller tycker du att årets julkalender är så bra som du skriver? Själv har jag inte hunnit titta, brukar ibland titta på julkalendern iallafall om den är bra.

Nej gumman, det är inte ironi. Årets julkalender är ett mästerverk, du kommer att älska den. Jag har spelat in första avsnittet på VHS och kommer att samla alla på samma kassett. Kul att man lyckats så bra mot de gamla som inte varit något att hänga i julgranen.
Citera
2022-12-01, 16:24
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Nej gumman, det är inte ironi. Årets julkalender är ett mästerverk, du kommer att älska den. Jag har spelat in första avsnittet på VHS och kommer att samla alla på samma kassett. Kul att man lyckats så bra mot de gamla som inte varit något att hänga i julgranen.
Haha låter ju spännande i så fall. Men spela in på VHS? Gör folk det fortfarande???
Citera
2022-12-01, 16:26
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Haha låter ju spännande i så fall. Men spela in på VHS? Gör folk det fortfarande???

Jag ärvde min morfars gamla TV-set med komplett video tom kameran fungerar. Spelar in hela julkalenderns med alla avsnitt. Hilda i julkalendern är bästa barnskådespelaren hittills. Hon får vi se i många kalendrar tills hon blir för stor så övergår hon till mer större roller.
Citera
2022-12-01, 16:38
Medlem
Citat:

Är det inte lite av en skymf att köra alla avsnitt på en enda kassett?

24 olika VHS-band förtjänar det allt!
Citera
2022-12-01, 17:48
Medlem
Hivmannnens avatar
Jävligt overkligt att "Amir" är prins i Sverige för ett par hundra år sedan.
Citera
2022-12-01, 17:50
Medlem
Abelssuns avatar
Vilken jävla dynga till julkalender!
Citera
2022-12-01, 18:07
Medlem
tonysshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hivmannnen
Jävligt overkligt att "Amir" är prins i Sverige för ett par hundra år sedan.

Han är narr, inte prins i serien.
Citera
2022-12-01, 19:00
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Snygga miljöer men tråkiga karaktärer så långt.
Lite konstig historia också. Drottningen rövas bort och (narren? hm) tycker det är en bra idé att låta prinsen lämna slottet och springa iväg själv ut i staden. Inte logiskt?
Lennart Jähkel som berättarröst bäst så långt.
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2022-12-01 kl. 19:06.
Citera
2022-12-01, 19:59
Medlem
Värdelös dynga. Bara svartmuskiga huvudpersoner och naturligtvis en kvinnlig domare. Prinsens kusin är väl flata eller transa mad tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in