Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-08, 20:07
  #1
Medlem
Trollmias avatar
Länkar:
https://metromode.se/noje/julkalende...-som-forsvann/

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...orsta-bilderna

Citat:
Sagan handlar om Hilda, spelad av Kerstin Linden (som även spelade i ”Utvandrarna”) och kronprins Carl Wilhelm spelad av Xavier Canca-Englund.

Kronprisen blir anklagad för att ha kidnappat sin egen mamma, Drottning Lovisa. ”Han tvingas fly det kungliga slottet och nere i staden möter han den fattiga flickan Hilda, som hjälper honom att gömma sig under falsk identitet. Hilda lär honom allt om det hårda livet som fattig. Soldater, lycksökare och en mystisk man med mask jagar efter kronprinsen i gränderna… Vem är det som vill ta över makten och komma åt rikets skattkammare? Det blir en kamp för att rentvå prinsen, rädda drottningen och ta tillbaka tronen!”, skriver SVT i sin beskrivning.


(Jag försökte hitta något på SVT Kultur om ämnet men tyvärr, det gick mig förbi)...
Citera
2022-11-08, 20:12
  #2
Medlem
Bromsklosss avatar
"Kronprinsen som försvann"

Ha! Det är ju som i Sverige – först har man en kronprins, sedan säger de att man inte har det.
Citera
2022-11-08, 20:15
  #3
Medlem
Tzatzikins avatar
Kul! Min unge kommer tycka denna är för läskig, hade hoppats på en mysig julkalender. Jaja, finns värre saker att gnälla om..
Citera
2022-11-08, 21:56
  #4
Medlem
peterZiipens avatar
För mig är det helt obegripligt hur Christoffer Nordenrot har blivit välkomnad in i värmen. Otroligt usel skådis. Antar att det är hans egendomliga utseende som gör att han får rollerna., går väl hem hos barnen antar jag.
Citera
2022-11-08, 23:08
  #5
Medlem
Addhocs avatar
Det här kan vara en bra produktion tror jag
Citera
2022-11-09, 00:57
  #6
Medlem
liten.igelkotts avatar
Den kan nog bli spännande men den låter inte så julig. Men den kan bli mysig ändå hoppas jag.
Citera
2022-11-17, 20:12
  #7
Medlem
Trollmias avatar
SVT Kultur: https://www.svt.se/kultur/julkalende...ord-danielsson

Citat:
Snart är det premiär för årets julkalender “Kronprinsen som försvann” – om en prins som anklagas för att ha kidnappat sin egen mamma.

– Det är ett mysterium, ingen vet vem som ligger bakom den här statskuppen, säger regissören Tord Danielsson.
//

Årets julkalender regisseras av Tord Danielsson, och det är inte första gången han ansvarar för kalendern. 2017 regisserade han ”Jakten på tidskristallen” som utspelar sig på framtidsakdemien. Årets upplaga utspelar sig däremot flera hundra år tillbaka i tiden.

– Det som är spännande med den här julkalendern är att man inte är riktigt säker på vad som kommer att hända, säger han. Det är ju ett mysterium, man vet ju inte vem som egentligen ligger bakom den där statskuppen. Några eller någon är emot drottningen och vill ta över riket.

– I slutändan visar det sig att ondskans drivkraft är ren egoism, säger han.

//

– Man vill att det ska bli en sådan serie där man kommer till skolan och alla snackar om vad som hände i avsnittet, och vad som kommer hända imorgon, säger Kerstin Linden.

Citera
2022-11-18, 12:56
  #8
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Den kan nog bli spännande men den låter inte så julig. Men den kan bli mysig ändå hoppas jag.
Tänkte precis detsamma. Det ser snyggt gjort ut i trailern så jag ska ge den en chans.
Citera
2022-11-30, 21:21
  #9
Medlem
Ser rätt nice ut faktiskt! Hoppas bara dom lyckas skapa en skön julkänsla trots att handlingen i sig inte verkar särskilt julig alls.
Citera
2022-11-30, 21:25
  #10
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JatteBrottarLena
App app..inte Julkalendern…Vintersaga heter det numera
Vad babblar du för strunt?

Julkalender har det alltid hetat och kommer alltid att heta.

Edit: En kvick googling visar att det heter julkalender både på svt.se och svtplay.
Citera
2022-11-30, 22:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Vad babblar du för strunt?

Julkalender har det alltid hetat och kommer alltid att heta.

Edit: En kvick googling visar att det heter julkalender både på svt.se och svtplay.

Jag ville vara sådär härligt störigt PK. Skämt och sarkasm går inte alltid fram i text
Citera
2022-12-01, 00:25
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Julkalender har det alltid hetat och kommer alltid att heta.

Nej, det har inte alltid hetat julkalender. Förr hette det adventskalender.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback