Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Just därför tror jag att T tvingades upp i lägenheten. På något sätt verkar polisen ha fått reda på detta tvång, eftersom man omedelbart gick ut med att de båda var misstänkta för människorov.
Detta är givetvis bara en hypotes som kan vara helt fel.
Någonting konstigt är det med cykeln som står konstigt enligt grannen.
Det har jag svårt att släppa.
Det kan vara som du säger, att hon på något sätt tvingades upp. Men om cykeln tått fastlåst vid staketet, då låter det mer som frivilligt. Om den däremot haft låset i cykelkorgen, det är en annan femma...
Lite funderingar får man också på varför hon inte har skrikit. Men tvånget kan ha varit av annat slag. Och kommunikationer/vittnesuppgifter kan göra gällande att det funnits otrevligheter av allvarligare slag i mgms huvud/en innan.
Säg att Tove har sagt till pojkvännen att hon redan är på väg hem när hon lämnar Nöjet...och sedan hamnar i JJ lgh utan att hon meddelar det. Även om det är tänkt som en kort visit, så kanske hon skulle säga det när hon nyss sagt att hon var på väg hem?
Eller så "flydde" Tove ut, och var på väg hem när något hände. Då efter ett tumult inne i lgh kanske...
Om Tove varit väldigt påverkad skulle mycket att hennes normala omdöme satts ur funktion. Men det har vi inte hört så mycket om.
Intressant är förstås var Tove sagt till sin kille om vilka planer hon hade.
Det som talar emot att Tove inte kulle kommit in i lgh, är ju att JJ och MH själva säger att Tove varit där. Finns ingen anledning att säga att Tove gått in där om man tagit Toves liv utanför eller, att hon redan utanför blivit kidnappad känns det som. Men man vet inte, i stressen kan man ha hittat på en historia som sedan tvärtom ligger en i fatet.
Jag tänker att människorovet även kan gälla att Tove inte fick lämna lgh. Att hon hade ytterkläder och skor på sig och att hon förökte fly?
Kan inte heller släppa uppgiften riktigt om att något hände där vid den där tidpunkten 02:30 som media hade tidigare. Kan något ha hänt där?
T ex att Tove ringde 112? Men inget hördes? En påbörjan till 112, dvs 11? Eller att det var en fickringning? Till pojkvännen? Eller något annat med mobilen som verkar som att hon försökt göra något?
Finns en massa varianter här.