2022-12-01, 08:43
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Hon ska förbli anonym. Det tror jag alla i tråden är överens om.
Hej,

Här är Grevens utskrift av Del 6 i podden Försvunnen, vet inte om du sett det:

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2022-12-01, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nej, men polisen har uppgett att A ringde T 1.49 för att höra om hon var på väg hem.
Vad svarade T då? Det har vi inte fått veta.
Men polisen vet. De har full koll på hennes plan.
En, inte alltför kvalificerad, gissning är att T informerade A om både var hon befann sig och när hon ämnade sig hemåt.

Edit: Min spekulation är att T sagt att hon inte var på väg hem direkt, baserat på att A inte väntade ut henne.
(Möjligheten finns dock att han var halvsovande då han ringde och slocknade så snart de lagt på.)
Ja, så tror jag också. TT informerade säkert pojkvännen A om att hon i te skulle komma hem till honom den kvällen utan gå hem till sin pappa och sova. Därför hittades hennes cykel på Gränsgatan som ligger på vägen till hennes Pappa. Vem mötte Tove där?
Citera
2022-12-01, 09:02
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Ja, så tror jag också. TT informerade säkert pojkvännen A om att hon i te skulle komma hem till honom den kvällen utan gå hem till sin pappa och sova. Därför hittades hennes cykel på Gränsgatan som ligger på vägen till hennes Pappa. Vem mötte Tove där?

Hennes cykel stod ju kvar på Storgatan när JJ och grannen kom tillbaka från McD. Polisen säger att brotten begicks nån gång 02-02.45, vilket är före den bilturen. Så Tove har omöjligen flyttat cykeln själv.
Citera
2022-12-01, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Hennes cykel stod ju kvar på Storgatan när JJ och grannen kom tillbaka från McD. Polisen säger att brotten begicks nån gång 02-02.45, vilket är före den bilturen. Så Tove har omöjligen flyttat cykeln själv.
Kan de va den som var med på förfesten innan som glömt den?
Citera
2022-12-01, 09:18
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Kan de va den som var med på förfesten innan som glömt den?
Nej. Grannen har identifierat cykeln som Toves.
Citera
2022-12-01, 09:21
Medlem
Xedomes avatar
Citat:

Den varianten, den absolut enklaste - har jag inte ens tänkt på.
Ockhams rakkniv någon?
Citera
2022-12-01, 09:37
Medlem
Citat:

Jag tror inte att TT skulle sova hos pappan för
Tove hade precis några dagar innan detta hände flyttat ihop med pojkvännen
Och enl samtalet där på natten med pojkvänn så hade hon sagt att hon var på väg hem
Citera
2022-12-01, 09:59
Medlem
Citat:

Med tanke på vädret och avståndet vore det rimligare att sova hos pappan. Förmodligen hörde J och M samtalet T hade med pojkvännen där hon sa att hon skulle sova hos pappan, och hade det i åtanke när dom placerade cykeln på vägen till pappan istället för pojkvännen.
Senast redigerad av Heretic77 2022-12-01 kl. 10:25.
Citera
2022-12-01, 10:07
Medlem
Citat:
Kan du bara sluta vilseleda? I varje inlägg försöker du dra uppmärksamheten ifrån J och M, när det är så grymt uppenbart att de är inblandade i T's död. Är det inte ens lite magstarkt tycker du att hålla på så? Vill du att de ska släppas?

Endast om du är anhörig till någon av de sannolikt misstänkta kan jag förstå dig, annars är det bara vidrigt som du håller på.

Det är en sak att hålla sinnena öppna för olika scenarier, men att göra allt för att avleda ifrån de 2 huvudmisstänkta är bara idiotiskt. Är du en idiot helt enkelt?
Citera
2022-12-01, 10:10
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Och enl samtalet där på natten med pojkvänn så hade hon sagt att hon var på väg hem

Vet du det? Det enda jag har läst är att de syntes bära in några flyttkartonger.
Citera
2022-12-01, 10:22
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Du är ruggit bra Greven
Har en fundering om det är några Vetlandabor som inte är troll och kan besvara det här

03:50: Toves mobil kopplas upp sista gången. Mast: uppe på höjderna vid Biltema
03:56: Gulf-kamera registrerar JJ's röda bil. Riktning mot Nye. (Obekräftat)
05:45: Gulf-kamera registrerar JJ's röda bil. Riktning från Nye mot lägenheten. (Obekräftat)

Om dessa tider stämmer plus minus någon minut i alla olika riktningar.
Stämmer tiderna rent praktiskt?
Är det möjligt att det tar denna tiden, hastigheten av färden är ju ganska oväsentlig då eftersom korta sträckor inte påverkas jättemycket av farten.

Obekräftad uppgift är även att JJs bil setts på åtelkamera i närheten av fyndplatsen, på söndagsmorgonen.

Citat:
Nej. Grannen har identifierat cykeln som Toves.

Nej, högst troligt är det Toves anhöriga som identifierat cykeln.

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Toves pojkvän/sambo bor väl i motsatt riktning mot JJ? Om Tove skulle sova hos pojkvännen hade hon aldrig gått samma väg som JJ.
Citera
2022-12-01, 10:24
Medlem
Citat:
Vet du det? Det enda jag har läst är att de syntes bära in några flyttkartonger.
Jag har läst på familjens sidor
Känns som säker källa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in