2022-12-01, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ok, mycket olika siffror ovan. Tyckte det stod 100.
52 bör svida men undrar om det inte är vinst i alla fall.
Spelar egentligen ingen roll om det är vinst, har de en produktionskostnad på 40 dollar så är skillnaden i avans mellan 45 och 12 dollar enorm. Det är nästan värre att de måste uppehålla produktionen med kostnaderna det innebär än att lägga ned den för att det är en förlustaffär. Då kan de ändå lägga de 40 dollarna det kostar att utvinna oljan på militären. De lär ju inte fundera många minuter på de som förlorar jobben, möjligtvis på oligarkerna som äger företagen dock
Citera
2022-12-01, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ingen vet, men min kvalificerade gissning är veckor eller månader från nu. Citera mig gärna i framtiden om jag har fel.
Som vanligt lär du ha fel
Citera
2022-12-01, 05:09
Medlem
Citat:
Vill ni att 100 % av alla som skriver i tråden blint ska stödja Ukraina och väst så har ni hamnat fel. Detta är ett diskussionsforum där olika åsikter och fakta ska brytas mot varandra. På så sätt kan läsarna bilda sig sin egen uppfattning. Västs ynkedom och brist på argument visas ju tydligt i EU:s censur av RT. Folk ska inte få bilda sig sin egen uppfattning. Är det din åsikt också?
Är det någon som förbjudit dig att delge din åsikt, många här har dock öppet förklarat att de inte håller med dig. Det är liksom det som är yttrandefrihet. Du får säga vad du tycker så länge det inte är brottsligt, hot och dylikt, men andra har även rätt att tycka annorlunda och delge dig det. Skillnaden mellan väst och Ryssland liksom, där får du 15 år för att tycka fel här kan du som mest bli hånad
Citera
2022-12-01, 05:15
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Varför ska jag slösa energi på en person som redan bestämt sig, och som annamat västpropagandan till 100 %?
Varför ska någon slösa energi på en lögnare som dig?
Citera
2022-12-01, 05:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Oskuldspresumption heter det. Ledsen att behöva påpeka detta. Vad har denna för relevans i internationell rätt och potentiella krigsförbrytelser från endera sida? Källor? Jag anser att mina källor håller minst lika hög kvalitet som övriga debattörers källor. Du är för intelligent för att springa västmakternas ärenden.

Putin, generalerna och fader Krill får väl anmäla mig för förtal.
Citera
2022-12-01, 05:20
Medlem
Citat:
Flera svenska operatörer censurerar RT. Det går inte att komma åt sidan om man inte byter Domain Name Server (DNS). Samtidigt har väst mage att peka finger åt Ryssland och Kina för att de censurerar dissidenter och oliktänkande. Yttrandefrihet på Twitter, gällande Ukrainakonflikten, och andra frågor, är en hemsk tanke för de vänsterliberala eliterna. "It's not fascism when we do it..."
Nog en av de få saker jag håller med dig om. Tror det var ett felbeslut, vi sänkte oss till Rysslands nivå istället för att lita på våran befolkning. Några stackars hjärndöda idioter får man alltid räkna med men är övertygad om att den absoluta majoriteten hade genomskådat den ryska propagandan. Den är ju så förbaskat usel 😅 de underskattade kanske den
Citera
2022-12-01, 05:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
De ryska flygen har visat sig vara fantastiska. 6000 plan på papperet och efter 9 månaders krig har man fortfarande inte lyckats få kontroll över luftrummet. Men det ligger några hundra ryska plan och pyntar på ukrainska åkrar, de verkar vara väldesignade för att bli vrak om inte annat.

Dom flyger varje dag och ja de har luftheravälde, det är bara från the capital off lies din propaganda kommer ifrån.
Citera
2022-12-01, 05:27
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Dom flyger varje dag och ja de har luftheravälde, det är bara från the capital off lies din propaganda kommer ifrån.
Tvärtom mao 😄 ruZkie news är alltid fake news
Citera
2022-12-01, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det verkar vara någon sorts konflikt med olika ortodoxa kyrkor i Ukraina där vissa stödjer Ryssland. Typ samma kyrka som de har i Ryssland. Är det någon som kan koll på detta fenomen? Jag läser olika ukrainska grejor om det på twitter men det är otydligt vad det är om egentligen.
Den ukrainska ortodoxa kyrkan bröt sig ut från den ryska efter 2014 om jag förstått det rätt, däremot finns det fortfarande församlingar som erkänner den ryska patriarken som överhuvud. Någonting sånt om jag förstått det rätt
Citera
2022-12-01, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu förlorar Ukraina enormt med soldater i bachmut sa general wesley Clark på tv. Det är hemskt. Han sa att Ukraina måste hålla staden. Annars vinner Putin
När sa han det och har du någon källa till just det uttalandet, skulle verkligen få mig att ifrågasätta mina tidigare åsikter
Citera
2022-12-01, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Rubeln är starkare än någonsin och ja Ryssland har slut på alla vapen sen februari enligt the capital off lies (kiev)

Det är game over för ukraina och nato, står i alla tidningar att de har slut på vapen, Ryssarna tar nu och befriar bit för bit medans Ukrop dör .
Har du inte lärt dig än ngt om national ekonomi?
Hur många dollar får du för en rubel?

Hahah inga .
Citera
2022-12-01, 05:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Varför ska jag slösa energi på en person som redan bestämt sig, och som annamat västpropagandan till 100 %?

Så går det tydligen när du avkrävs källor. Du är så värdelös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in