2022-11-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Jag kan säga samma sak om er gällande USA/EU/NATO, eller hur? Det finns ingen 100 % objektivitet i den här konflikten. Vågar du erkänna det?

Om er? föredrog om du sa "dig" då jag bara kan tala för egen del.
Tar in info från olika håll men lutar mig mest mot OSINT. Omöjligt att göra uppskattning om förluster då jag inte sitter på hela bilden utan det som händer på kartan är det som väger tyngst.

Objektivitet finns det absolut men sen misstänker jag att majoriteten här är partiska, inklusive mig själv.
Citera
2022-11-30, 20:47
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Samma här, kommer också åt RT. Ingen VPN.

Flera svenska operatörer censurerar RT. Det går inte att komma åt sidan om man inte byter Domain Name Server (DNS). Samtidigt har väst mage att peka finger åt Ryssland och Kina för att de censurerar dissidenter och oliktänkande. Yttrandefrihet på Twitter, gällande Ukrainakonflikten, och andra frågor, är en hemsk tanke för de vänsterliberala eliterna. "It's not fascism when we do it..."
Citera
2022-11-30, 20:48
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Vill ni att 100 % av alla som skriver i tråden blint ska stödja Ukraina och väst så har ni hamnat fel. Detta är ett diskussionsforum där olika åsikter och fakta ska brytas mot varandra. På så sätt kan läsarna bilda sig sin egen uppfattning. Västs ynkedom och brist på argument visas ju tydligt i EU:s censur av RT. Folk ska inte få bilda sig sin egen uppfattning. Är det din åsikt också?

När jag ser den dummaste tredjedelen skriva här inne, tvivlar jag ibland på varför demokrati ska försvaras.
Citera
2022-11-30, 20:49
Medlem
Citat:
Vad har jag fel med? Kom med motbevis.
Du har faktiskt inte haft ett enda rätt i dina förutsägelser beträffande detta krig. Inte ett enda!

När du ber om bevis och blir motbevisad ignorerar du det och drar fram nästa lögnaktiga påstående.
Så pågår det sida upp och sida ner.

Massor av dumheter poppar ur ditt tangentbord, t.ex.
”Ryssland har inte ens börjat kriga”
”Ryssland krigar med 15% av sin kapacitet”
”De ryska soldaterna krigar med ena armen bakom ryggen”

Du är den största jävla Clownen i den här tråden, du har ingen som helst koll på någonting.
När du länkar så är det nästan undantagslöst till någon obskyr fascistkälla eller till någon avdankad lögnare.

Med andra ord är det ingen idé att motbevisa dina lögner, du kör ju ändå in ditt huvud i ditt arsle och presenterar nästa lögn/påhitt/fantasi
Citera
2022-11-30, 20:49
Medlem
Citat:
Jag må ha fel i enskilda slag, men i kriget och dess helhet har jag rätt. Som jag tidigare påpekat: USA har givit Ukraina klockorna, men Ryssland äger tiden. Ukraina och väst kan absolut inte vinna. Jag kommer att citera dig, när detta är över.
Ryssland äger ingenting, allra minst tiden.

Det är väst som avgör vinnaren i kriget.

Lägger man ner stödet helt till ukraina så kan Ryssland vinna efter ett par år efter enorma förluster i manskap och ekonomiskt recension.

Fortsätter ett flertal västländer att ge 1 promille av sin bruttonationalprodukt i stöd till ukraina så kommer Ryssland att malas ner så att fronten tillslut kommer att kollapsa som den redan har börjat göra.

Ju mer tid Ukraina får att att bekämpa Ryssland med västligt stöd desto större är chansen att Ryssland blir utslängda från Ukraina.
Citera
2022-11-30, 20:50
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Flera svenska operatörer censurerar RT. Det går inte att komma åt sidan om man inte byter Domain Name Server (DNS). Samtidigt har väst mage att peka finger åt Ryssland och Kina för att de censurerar dissidenter och oliktänkande. Yttrandefrihet på Twitter, gällande Ukrainakonflikten och andra fråor, är en hemsk tanke för de vänsterliberala eliterna. "It's not fascism when we do it..."

Jag har inte grejat med DNS.
Källa på att det är EU som bestämt detta? De operatörer som inte censurerar bryter alltså mot något EU-direktiv?
Citera
2022-11-30, 20:50
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du har faktiskt inte haft ett enda rätt i dina förutsägelser beträffande detta krig. Inte ett enda!

När du ber om bevis och blir motbevisad ignorerar du det och drar fram nästa lögnaktiga påstående.
Så pågår det sida upp och sida ner.

Massor av dumheter poppar ur ditt tangentbord, t.ex.
”Ryssland har inte ens börjat kriga”
”Ryssland krigar med 15% av sin kapacitet”
”De ryska soldaterna krigar med ena armen bakom ryggen”

Du är den största jävla Clownen i den här tråden, du har ingen som helst koll på någonting.
När du länkar så är det nästan undantagslöst till någon obskyr fascistkälla eller till någon avdankad lögnare.

Med andra ord är det ingen idé att motbevisa dina lögner, du kör ju ändå in ditt huvud i ditt arsle och presenterar nästa lögn/påhitt/fantasi

Allt det fetade stämmer ju. I övrigt uppskattar jag din enorma objektivitet och vältalighet.
Citera
2022-11-30, 20:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryssarna åt upp vissa av djurparksdjuren, de andra lät de svälta till döds, inklusive kamelen Gosha.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1598003056897011712
Citera
2022-11-30, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Icke fan lyckas dom rekrytera soldater i Afrika, men wagner lyckades med konststycket att lura en 23år gammal student från Zambia som avtjänade ett 9-årigt fängelsestraff i Ryssland.
Konstigt nog så dog han i september i Ukraina😁
Zambia verkar inte glada över nyheten då dom kräver svar från Ryssland hur studenten kunde dö i kriget eftersom han satt fängslad.

Från Sky News:

Russian businessman Yevgeny Prigozhin, founder of the notorious Wagner Private Military Group, has said a Zambian student killed in Ukraine was fighting for his organisation.

Zambia has demanded answers over the death of 23-year-old Lemekhani Nyirenda, who had been serving a nine-year prison sentence in Russia but died in the war in September.*

https://news.sky.com/story/ukraine-war-russia-putin-news-live-nuclear-latest-updates-12541713

( notisen ligger en bit ned i flödet )

Åh, helvete. You can´t make this shit up!
Citera
2022-11-30, 20:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är du och vissa andra som påstår att jag är här i egenskap av akademiker, bara på grund av mitt nickname. Det är en villfarelse. Jag är här på min obetalda fritid, eftersom ämnet intresserar mig. Det är oseriöst att ni ägnar er mer åt metadebatt, ad hominem, och att diskuera debattörer, mer än att diskutera sakfrågan i tråden. Jag anar att ni har brist på argument.

Nej det blir ingen brist på argument, tyvärr. Ryssland genomför en illegal och märkligt brutal invasion av Ukraina. Ukraina försöker så gott de kan freda sig och ge sina barn en framtid.

Det är grunden.
Citera
2022-11-30, 20:52
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Jag har inte grejat med DNS.
Källa på att det är EU som bestämt detta? De operatörer som inte censurerar bryter alltså mot något EU-direktiv?

Här:

Citat:
The European Commission published its sanction to take two of Russia’s state propaganda outlets off the air in the Official Journal on Wednesday, effectively giving national media regulators the power to silence them. Some worry that the EU is overreacting.

It was on Sunday that European Commission President Ursula von der Leyen first announced that the Kremlin-backed RT (formerly known as Russia Today) and Sputnik would be banned from broadcasting across the EU.

https://balkaninsight.com/2022/03/02/eu-takes-rt-and-sputnik-off-air-but-not-to-universal-acclaim/
Citera
2022-11-30, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Behövs inte att rekrytera soldater i Afrika, vi har 300k nyrekryterade soldater som går in i kriget när som helst efter de fått sin utbildning.

Så fort bögvänliga väst slutar sponsra zigenarna i ukraina så kommer hela skitet att falla.

Inte mig emot. Det ska verkligen bli spännande att se hur den piss-ryzka mobiliseringen utvecklar sig.

Ukrainarna måste ju få något att skjuta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in