2022-11-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det är du och vissa andra som påstår att jag är här i egenskap av akademiker, bara på grund av mitt nickname. Det är en villfarelse. Jag är här på min obetalda fritid, eftersom ämnet intresserar mig. Det är oseriöst att ni ägnar er mer åt metadebatt, ad hominem, och att diskuera debattörer, mer än att diskutera sakfrågan i tråden. Jag anar att ni har brist på argument.

Själv är jag här på min betalda fritid. Inte i form utav akademiker eftersom att jag fotfarande använder mer förfinade medel till att extrahera en njure eller två. Men, den som KONSTANT har suttit här i denna tråden och förfinat sin egen excellens är JUST du ja. Detta har du dessutom gjort utan minsta intresse till att föra diskussion med de som vänligt frågat dig efter underbyggande utav dina påståenden. Inte precis så att du inte vet om detta eftersom att du de facto är smart, men det gör dock inte att du inte är tillräckligt smart för att utnyttja varken användare här eller folk i Ukraina för din egen lusta för stimulans. Du är faktisk extremt respektlös i ditt sätt. Det KUNDE varit snyggt och lite roligt ja, men den enda förfiningen du uppvisar är den samma som när jag visar min värsta sida genom att snacka om genetiska felaktigheter och sådant. Jag gör detta bara för att det är den ENDA balansen till vansinnet sådana i din skara sprider, men du, du gör det endast för att du är sorgset besviken på din egen person och sedan dina förlorade 80 poäng har beslutat dig för att LÅTSAS vara intellektuell via ett forum på nätet.
Skillnaden mellan sådan som dig och mig är inte endast baskern, utan dessutom våra fötters trampanden. Du sitter här och skriker ut det ena adjektivet efter det andra angåenda Afrika och Ukraina, när sanningen är att dina fötter ALDRIG varit där och ännu mindre någon annanstans. Psssssssssst, det hjälper dig inte att försöka anspela på hur usla invandrare och andra är när du själv inte skulle klara en minut i diskussion med dessa. Respektlösa stackare som tror att en tripp till ICA närköp gör dig till världsvan. Ukraina ber dig ödmjukt att hålla käften eller komma på besök
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-11-30 kl. 21:17.
Citera
2022-11-30, 21:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Det verkar vara någon sorts konflikt med olika ortodoxa kyrkor i Ukraina där vissa stödjer Ryssland. Typ samma kyrka som de har i Ryssland. Är det någon som kan koll på detta fenomen? Jag läser olika ukrainska grejor om det på twitter men det är otydligt vad det är om egentligen.
Citera
2022-11-30, 21:11
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Varför skulle det behövas en rättslig prövning när det är Ryssland som klivit över gränser och annekterat ett annat lands områden? Har du sett någon rättslig prövning av dessa annekteringar eller hur de så kallade folkomröstningarna gått till? Under väpnad konflikt genomförd på ett par dagar med orimliga siffror? Med dessa siffror varför skulle du säga stöter inte Ukraina på ett massivt civilt motstånd när de återtar Kherson utan snarare ett välkomnande? Logiken i ditt resonemang är löjeväckande, och avsaknaden av analytisk förmåga är beklämmande. En akademiker påstår du dig vara - komik på högsta nivå.

Du avslöjar dig nu som erhört obildad. Ska det vara pöbeln i väst som bestämmer över internationell rätt? Är det detta du menar?
Citera
2022-11-30, 21:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Att du anser att tanken är bisarr och fånig har noll och intet med internationell rätt att göra. Det finns gott om folk i Ryssland som anser samma sak angående västerlandet, som västerlänningar känner inför ryssarna och Ryssland i den här konflikten. Fråan är om det ens finns någon behörig rättslig instans som kan pröva eventuella krigsbrott från endera sida? USA har ju korrumperat varenda internationell institution som har dylikt syfte. Inte konstigt att BRICS går sin egen väg, och attraherar allt fler medlemmar. Att blockera ryska tillgångar inom EU var dessutom ett kardinalmisstag, som kommer att resultera i minskade investeringar inom EU av de framväxande stormakterna.

Vad? Brics? Svenska körer attraherar också medlemmar, det betyder inget för världsläget.

Oskyldighetspresumtion är bara löjligt här, efter alla massgravar med nakbundna lik, terrorbombandet av Ukrainsk civilbefolkning, våldtäkter, kidnappandet av barn. Behöver jag fortsätta, nej läget är uppenbart.
Citera
Medlem
Citat:
Att du anser att tanken är bisarr och fånig har noll och intet med internationell rätt att göra. Det finns gott om folk i Ryssland som anser samma sak för västerlandet, som västerlänningar känner inför ryssarna och Ryssland i den här konflikten. Fråan är om det ens finns någon behörig rättslig instans som kan pröva eventuella krigsbrott från endera sida? USA har ju korrumperat varenda internationell institution som har dylikt syfte. Inte konstigt att BRICS går sin egen väg, och attraherar allt fler medlemmar. Att blockera ryska tillgångar inom EU var dessutom ett kardinalmisstag, som kommer att resultera i minskade investeringar inom EU av de framväxande stormakterna.

Ja då är det lugnt. Ryssland vinner ju nu och det är slut med EU.
Varför gråter du ut här då?

Har du kollat kommentarerna på RT? Vilka jävla dårar. Om jag jämför med fb är är balansen mellan hjärntvättade ryssar/serber vs sinnessjuka lite mer åt sinnessjuka här. Vad tycker du?
Citera
Medlem
Citat:
Du avslöjar dig nu som erhört obildad. Ska det vara pöbeln i väst som bestämmer över internationell rätt? Är det detta du menar?
Självklart bestämmer vi. Vad skall du göra åt det? Sprida lögner i förhoppning om att det ändrar naturlagarnas faktum? Lycka till
Citera
2022-11-30, 21:13
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Vem vill inte veta hur en Giraff smakar?

Hoppas de fick ebola. Att äta exotiska djur kommer med ett pris.

Men om orcherna får dö mätta i sin lilla grusgrop så kanske vi får se mellan fingrarna den här gången. Att dö stupfull, giraffmätt och med hypotermi är också en död.
Citera
2022-11-30, 21:13
Medlem
Citat:

Metadebatt igen. Svara istället på frågorna. Var ser du rimligheten i resonemanget. Du hävdar istället den "starkes rätt". Dvs den som kan döda flest vinner. Det är pöbelns makt.
Citera
2022-11-30, 21:14
Avslutad
Nu förlorar Ukraina enormt med soldater i bachmut sa general wesley Clark på tv. Det är hemskt. Han sa att Ukraina måste hålla staden. Annars vinner Putin
Citera
2022-11-30, 21:16
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu förlorar Ukraina enormt med soldater i bachmut sa general wesley Clark på tv. Det är hemskt. Han sa att Ukraina måste hålla staden. Annars vinner Putin

Finns det något bra ställe, Twitter eller annat, där man kan följa skeendet kring Bachmut i hyfsad närtid?
Citera
2022-11-30, 21:18
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Putin har redan förlorat allt. RyZZland har förlorat sin framtid i minst 2-3 generationer. Ett shithole country som förpassat sig självt till historiens soptipp.
Citera
2022-11-30, 21:19
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Kan du länka en rättslig prövning angående Rysslands åberopande av självförsvar? Nej, just det, det kan du inte? Jag talar alltså inte om svepande uttalanden i FN, utan om rättsligt bindande beslut i sakfrågan.
Vilken domstol tänker du skulle fatta detta "rättsligt bindande" beslut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in