2022-11-30, 21:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nja, vi har ju en kille som säger att han är analytiker i NY som åkte dit på att ha missförståt en enkel engelsk text om valet i USA. Det kvittade hur många som försökte förklara.

Missat detta. Vem?
Citera
2022-11-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Nja målet måste vara militärt! Alltid.
Håller inte med där det borde vara inriktningen men inte målet. Jag tror att förstör man infrastruktur i ryssland så skulle putin få det mycket jobbigt. Jag ser igenkligen inga problem med att man angriper civila mål i Ryssland som vedergällning. Men det är slöseri med militära resurser att angripa civila du har 0 militär vinning av det. Men jag skulle gärna se att man gick mycket hårt åt Rysslands civilbefolkningen med
Citera
2022-11-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Detta du menade..? Jag läste om det igår.. verkar riktigt illa för dom nu iallafall just i den staden. :/ Jag har ingen sympati för nationalister men fortfarande empati för människovärdet och deras familjer. Alltid jobbigt att läsa eller se vilken sida det än må vara.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-fordjupning/bachmut-har-blivit-putins-slakthus/

Det är alltid jobbigt att förstå när man inte är genuin svensk ja. Jag själv får anstränga mig för att hålla styrfart med både expressen såsom dig och de dina här. Det gör ju inte själva förståelsen för händelsernas centrum i Ukraina enklare att förstå nej
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-11-30 kl. 21:56.
Citera
2022-11-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Att Ryssland ingår i ett BRICS som attraherar allt fler medlemmar som ett alternativ till USA-imperialismen, har givetvis relevans i denna konflikt, eftersom inga krig kan bekämpas utan vänner och utan pengar.

Ett land har anslutit sig till BRICS efter grundandet, SA. När federationen sönderfaller åker nog R'et ur BRICS...
Citera
2022-11-30, 21:55
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Faktum är att Ryssland fegt och emot folkrätten invaderat Ukraina. Väl där har man o brist på militärt kunnande valt att terrorisera civilbefolkningen. Mord, våldtäkter,,kidnappningar och plundringar sker regelmässigt, och ställer man detta mot Ukrainas tämligen fåtaliga propagandamisstag så blir utfallet- återigen - att Ryssland är en gangsterstat som inte kan tillåtas fortsätta.

Seså, låt mig se domarna avseende detta nu!
Citera
2022-11-30, 21:55
Medlem
USA överväger nu att stämpla Wagner som en terrorist organisation:

The Biden administration is mulling whether to designate the Wagner Group as a foreign terrorist organisation, a US official has said.*

The Wagner Group is an organisation of mercenaries who were accused of war crimes in Africa and Syria, and have now been heavily involved in the fighting in Ukraine.*

https://news.sky.com/story/ukraine-war-russia-putin-news-live-nuclear-latest-updates-12541713
Citera
2022-11-30, 21:56
Medlem
Citat:
Det kommer du få göra när Ryssland förlorat kriget då hänger putin i en lycktstolpe i moskva tillsammans med hans regering.
Citera
2022-11-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Jag hoppas på att Georgien ska ta chansen och återta de områden Ryᛋᛋland ockuperar.

Kan inte finnas mycket kvar där som håller ställningarna.

Jag hade förhoppningar på detta i våras men de har varit uttalat ointresserade.
Jag vet inte om det finns någon chans att de börjar ångra sig nu när det går då dåligt.
Det är väl nästan Kazakstan som bröstat upp sig mest?

Lättaste målet borde vara Moldavien. 1500 rädda ryska pojkar ska sitta och vänta.
Det tar inte många pensionerade SAS gubbar för gallra ut dem ordentligt.

När Ukraina vunnit är nog risken(chansen) att det dyker upp både gröna gubbar och vapen i både Belarus och Moldavien om inget hänt innan dess.
Citera
2022-11-30, 22:00
Medlem
Citat:
Återigen ber du andra om det du själv inte serverar? Dessutom gör du det ännu en gång med ord som hämtade från MIN min/fingrar. Är du en parasit i den graden att du inte klarar av att på akademiskt vis föra dig med tillräckligt avancerade ord på egen hand? Nu gör du oss lite besvikan här.....polyester och iglar är en dålig kombo. (var snäll att låta bli att kopiera mitt språk här ok, det faller eder icke väl eftersom att det är alltför uppenbart) IDIOT!
Citera
2022-11-30, 22:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
För att parafresera en gammal proggare: "The answer is blowing in the wind..."
Så ditt inlägg angående detta var med andra ord bara snömos. Surprise.
Citat:
Kan du länka en rättslig prövning angående Rysslands åberopande av självförsvar? Nej, just det, det kan du inte? Jag talar alltså inte om svepande uttalanden i FN, utan om rättsligt bindande beslut i sakfrågan.
Citera
2022-11-30, 22:01
Medlem
Citat:

I din "rättsvärld" styrs domar genom den "starkes rätt". Länder som dödar flest har rätten på sin sida. Fin rätt du försvarar.
Citera
2022-11-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Missat detta. Vem?

Äh, bara ett av rysstrollen i tråden som råkade blotta extremt dålig läsförståelse. Alla kan läsa fel men han gav sig inte och det blir ju lite kul om man påstår att man är analytiker.

Nu är det nog iofs andra saker än text och fakta våra vänner analyserar....så då kanske läsförståelse inte är en sådan stor fördel jag inbillat mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in