2022-11-30, 21:45
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
150 var nog att ta i lite grann. En god chans att komma upp till genomsnittlig Afrikanivå på 50 år, ifall landet inte upphör att existera när regimen bryter samman till sommaren när förnedringen i Ukraina gör att alla bryter sig loss från oligarkväldet…

Nej, jag tror inte världen kommer vare sig glömma eller förlåta att RyZZland startade ett aggressionskrig. Det första i Europa sedan 1945.

Det kommer stå RyZZland oooooierhört dyrt. Dessutom påskyndar kriget utfasningen av fossil energi som var detta shithole countrys enda inkomstkälla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Vad är databrickor och grejen med det, vad det nu är? Ursäkta om jag inte följt med, men om någon vill dra det en snabbis så vore jag glad.

Sök på ordet…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ukraina bör öppna en ny front mot Ryssland.
Dom har militär kapacitet att invadera Ryssland för att splittra deras mycket små militära resurser som dom har kvar tex mot Kursk. Man borde kunna skära av Vitryssland på några veckor.

Det är i linje med min doktrin att man skall verka långt bakom linjen - och bedriva skräck och terror.
Citera
2022-11-30, 21:46
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ukraina bör öppna en ny front mot Ryssland.
Dom har militär kapacitet att invadera Ryssland för att splittra deras mycket små militära resurser som dom har kvar tex mot Kursk. Man borde kunna skära av Vitryssland på några veckor.

Jag hoppas på att Georgien ska ta chansen och återta de områden Ryᛋᛋland ockuperar.

Kan inte finnas mycket kvar där som håller ställningarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Det heter möjligen BICS framöver. RyZZland är ekonomiskt utraderat för åtminstone 150 år nu.
Du kan allaredan ta bort I'et i det......well, även B't.....och....tja, S'et också eftersom att de inte gillar när krugerrand blir omvandlat till rimbinbimbimbimbimbim. Det är svårt för de som håller stadga att ta sådant på allvar om det innefattar för många bimbimbim's. Men japp....IC kommer utvecklas och ta över så fort som Argentina har äntrat scenen som medlem
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det är i linje med min doktrin att man skall verka långt bakom linjen - och bedriva skräck och terror.
Jupp man borde bedriva terror verksamhet i ryssland.
Citera
2022-11-30, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Jag hoppas på att Georgien ska ta chansen och återta de områden Ryᛋᛋland ockuperar.

Japp det borde dom kunna göra nu. Ryssland skulle kollapsa mycket fort om dom skulle behöva bedriga krig på flera fronter
Citera
2022-11-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Att Ryssland ingår i ett BRICS som attraherar allt fler medlemmar som ett alternativ till USA-imperialismen, har givetvis relevans i denna konflikt, eftersom inga krig kan bekämpas utan vänner och utan pengar.
BRICS består av 3 ekonomier på dekis; Brasilien, Ryssland och Sydafrika har haft fallande BNP sedan 2013, plus Kina som befinner sig i historiens största lånebubbla och Indien som går ganska bra. Och vill ha med konkursboet Argentina och det ekonomiska haveriet Iran. Det borde du känna till.
Citera
2022-11-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon

Det skall de inte nej. Däremot kommer vi dela ut områden till dem om de visar sig intresserade utav att sköta om dem. Självklart i så fall ja, annars....nope
Citera
2022-11-30, 21:49
Medlem
Citat:
Jupp man borde bedriva terror verksamhet i ryssland.

Nja målet måste vara militärt! Alltid.
Citera
2022-11-30, 21:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jaha. Det är på CNN idag han säger att staden är en köttkvarn som maler ner ukrainska soldater

Detta du menade..? Jag läste om det igår.. verkar riktigt illa för dom nu iallafall just i den staden. :/ Jag har ingen sympati för nationalister men fortfarande empati för människovärdet och deras familjer. Alltid jobbigt att läsa eller se vilken sida det än må vara.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-fordjupning/bachmut-har-blivit-putins-slakthus/
Citera
2022-11-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Vad är databrickor och grejen med det, vad det nu är? Ursäkta om jag inte följt med, men om någon vill dra det en snabbis så vore jag glad.
fråga Kalleman (81:an och inte den riktiga levandes Kalle 800-någonting). Däri skall du finna direkta länkar till Ahlsells lagerhållning utav uppgraderingskit för T-72'or
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in