2022-11-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
För at ge er en liten poäng så måste jag ändå säga (även om jag gillar han som skrev det) att detta har givit mig, som är intresserad av digital elektronik, många härliga skratt...
Ja ...det har fått oss alla att omvärdera användningen utav MOSFET. Själv SVETSADE jag ihop en databricka förra söndagen. Transistorerna gjorde jag utav silvertejp och toarullar kombinerat med några varv utav dumhet. Fan, de glöder fint......nästan som SOVTEK KT-66'or
Citera
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Staden är militärstrategiskt ointressant. Ryssarna skickar våg efter våg av outbildade fångar som är helt omotiverade och saknar disciplin som mejas mer av Ukraina. Antagligen är det ett sätt för Putin att bli av med fångar i ryssland eftersom dödsstraffet inte tillämpas där, ja förutom om man nu inte dör genom novitjock, defenstrering eller bara ett skott i nacken i en skum gränd av FSB.

Det är ca 20:1 killing ration nu i Bachmut. Killing fields, en köttkvarn av rang.

Ja, det är väl någon slags Stalingrad för RyZZland detta. Prestige över relevans. Precis som hela kriget är RyZZlands eget Vietnam. Putin agerar emotionellt istället för rationellt.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du vet lika bra som jag att Ukraina har iscensatt false flags upprepade gånger, och ljuger om det mesta. Snake Island, Butja, Ghost of Kiev, missilen mot Polen, attackerna mot kärnkraftverken. Du är för intelligent för att befinna dig på fel sida om staketet. Du slösar de intelletuella resurser som du uppenbarligen besitter på en totalt meningslös och lögnaktig sak. Vilket slöseri.

Faktum är att Ryssland fegt och emot folkrätten invaderat Ukraina. Väl där har man o brist på militärt kunnande valt att terrorisera civilbefolkningen. Mord, våldtäkter,,kidnappningar och plundringar sker regelmässigt, och ställer man detta mot Ukrainas tämligen fåtaliga propagandamisstag så blir utfallet- återigen - att Ryssland är en gangsterstat som inte kan tillåtas fortsätta.
Citera
2022-11-30, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
What the fuck, var ghost Kiev en false flag?
Utveckla gärna.

Jag tror inte att fyllot riktigt vet vad false flag står för...ja, inte det heller.
Citera
2022-11-30, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Frågan är om inte ”databrickor” kommer att framstå som hela 2022 års sämsta troll-självmål.

Den som gör översättningarna där borta i St Petersburg måste ju ha deporterats till någon skyttegrav i Donetsk. Ja, eller hämtats därifrån.

Nja, vi har ju en kille som säger att han är analytiker i NY som åkte dit på att ha missförståt en enkel engelsk text om valet i USA. Det kvittade hur många som försökte förklara.
Citera
2022-11-30, 21:36
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu förlorar Ukraina enormt med soldater i bachmut sa general wesley Clark på tv. Det är hemskt. Han sa att Ukraina måste hålla staden. Annars vinner Putin
Det var inte vad jag hörde honom säga.
Jag hörde Wesley säga:

1 "We know they (russians) cant produce new stuff.
2 Russians can't win on the battle field. (men kanske kan de terrorisera de civila till att kräva eldupphör).
3 If the russians takes Bachmut it opens up the way to Kramatorsk. (inte att Putin "vinner").
4 Sen föreslår Wesley visserligen att Putins förhoppning är att Ukraina blöder så mycket soldater där så att armén knäcks men det verkar snarare vara tvärtom. Många är det nu som vittnar om att ryssarna anfaller på Stalins vis, dvs skicka in mängder med infanteri mot spärreld utan uppbackning.
Sen har vi de apatiska nedgrävda orcherna som fryser ihjäl och barmhärtigt hälsar ukrainska drönare med granater välkomna som en väg ur det helvete de har hamnat i.
Citera
2022-11-30, 21:37
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Att Ryssland ingår i ett BRICS som attraherar allt fler medlemmar som ett alternativ till USA-imperialismen, har givetvis relevans i denna konflikt, eftersom inga krig kan bekämpas utan vänner och utan pengar.

Det heter möjligen BICS framöver. RyZZland är ekonomiskt utraderat för åtminstone 150 år nu.
Citera
2022-11-30, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Det heter möjligen BICS framöver. RyZZland är ekonomiskt utraderat för åtminstone 150 år nu.

150 var nog att ta i lite grann. En god chans att komma upp till genomsnittlig Afrikanivå på 50 år, ifall landet inte upphör att existera när regimen bryter samman till sommaren när förnedringen i Ukraina gör att alla bryter sig loss från oligarkväldet…
Citera
2022-11-30, 21:40
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jaha. Det är på CNN idag han säger att staden är en köttkvarn som maler ner ukrainska soldater

Ja där förloras det en del soldater på bägge sidor.

För varje stupad Ukrainsksoldat stupar det minst fem på den andra sidan.
Citera
2022-11-30, 21:42
Medlem
Ukraina bör öppna en ny front mot Ryssland.
Dom har militär kapacitet att invadera Ryssland för att splittra deras mycket små militära resurser som dom har kvar tex mot Kursk. Man borde kunna skära av Vitryssland på några veckor.
Citera
2022-11-30, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nja, vi har ju en kille som säger att han är analytiker i NY som åkte dit på att ha missförståt en enkel engelsk text om valet i USA. Det kvittade hur många som försökte förklara.
We know who he is, brooklyn knows who he is, Östersund knows who he is......and now even flashback know who he is. When will he come for a cup in Brooklyn? Next election or next tide of the turn for an update about OS's?
Frågan är om denna mästerliga "tänkare" kommer fylla en avgörande funktion i förgörandet utav den ryska federationen. Vad tror du, vad tror ni?
Citera
2022-11-30, 21:43
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Frågan är om inte ”databrickor” kommer att framstå som hela 2022 års sämsta troll-självmål.

Den som gör översättningarna där borta i St Petersburg måste ju ha deporterats till någon skyttegrav i Donetsk. Ja, eller hämtats därifrån.

Vad är databrickor och grejen med det, vad det nu är? Ursäkta om jag inte följt med, men om någon vill dra det en snabbis så vore jag glad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in