2022-11-30, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallihallo123
Han har ju ingen inkomst, verkar inte kunna behålla ett jobb, skulder, står säkert inte i någon bostadskön, så om han hade velat skulle han nog inte ens kunna stanna i Örebro 😅

Hon betala väl säkert hans körkort också 🥲 är så nyfiken vart han tar vägen när dagen kommer det tar slut mellan dom
Citera
2022-11-30, 15:34
Medlem
Citat:
Han har ju ingen inkomst, verkar inte kunna behålla ett jobb, skulder, står säkert inte i någon bostadskön, så om han hade velat skulle han nog inte ens kunna stanna i Örebro 😅

Han flyttar hem till sin pappa, eller får bo hos nån av sina singel vänner. Träffar sin dotter nån vecka på nåt lov ibland..
Citera
2022-11-30, 16:22
Avslutad
Citat:

Blir jävligt svårt o bli av med fästingen Simon.. Hur kickar man ut en hemlös arbetslös fästing som varken har ett nätverk eller kompisar lokalt?
Sån jäkla lat grabb alltså!
Senast redigerad av Kvalster69 2022-11-30 kl. 16:26.
Citera
2022-11-30, 16:25
Avslutad
Citat:
Svårare blir det dessutom att kicka ut när han inte är en vanlig grabb, grabben gjorde hon till farsa till hennes unge haha hon kunde gjort det lätt för sig istället har hon valt att ha detta helvete till liv i minst 18 år framöver.
Senast redigerad av Kvalster69 2022-11-30 kl. 16:29.
Citera
2022-11-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Eller en avsugning 😍 betala i natura kanske är hennes grej

Nja, det blir det inte barn av så nej hon vill nog ha hela paketet
Citera
2022-11-30, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Svårare blir det dessutom att kicka ut när han inte är en vanlig grabb, grabben gjorde hon till farsa till hennes unge haha hon kunde gjort det lätt för sig istället har hon valt att ha detta helvete till liv i minst 18 år framöver.

Har för mig hon sagt att de skrivit samboavtal, men om inte så kan väl han kräva att hon ska köpa ut honom? Även fast det är hennes.. Kan ha fel, är inte speciellt påläst om sambolagen..
Citera
2022-11-30, 18:39
Medlem
Citat:
Har för mig hon sagt att de skrivit samboavtal, men om inte så kan väl han kräva att hon ska köpa ut honom? Även fast det är hennes.. Kan ha fel, är inte speciellt påläst om sambolagen..

Då är det bra att han inte lägger ner tid på att förbättra hennes bostad..om han ändå får gå från hus och hem utan några rättigheter.
Citera
2022-11-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetraWanna
Då är det bra att han inte lägger ner tid på att förbättra hennes bostad..om han ändå får gå från hus och hem utan några rättigheter.

Han kan ju göra det som tack för att hon försörjt honom i 1,5 år 😹
Har dom inte skrivit avtal tror jag t.o.m. han kan vinna huset i rätten, ”tack vare” att han har skulder, ingen inkomst och B…
Citera
2022-11-30, 18:53
Medlem
Citat:

De skall ha skrivit samboavtal och oavsett köptes bostaden innan de blev ihop varför hon kan hävda att bostaden inte köptes för gemensamt bruk och då har han ingen rätt till pengar från bostaden vid separation
Citera
2022-11-30, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
De skall ha skrivit samboavtal och oavsett köptes bostaden innan de blev ihop varför hon kan hävda att bostaden inte köptes för gemensamt bruk och då har han ingen rätt till pengar från bostaden vid separation

”Det finns vissa si*tu*a*tio*ner där den som be*hö*ver bo*stads*rät*ten får den även om bo*sta*den gjorts till en*skild egen*dom i ett sam*bo*av*tal. Rätten att ta över en bostad gäller både hy*res*rätt och bo*stads*rätt.
I sam*bo*la*gens 22§ (203:376) står det att om en bo*stads*rätt eller hy*res*rätt i ett sam*bo*av*tal gjorts till en*skild egen*dom kan den andra sambon få rätt till bo*sta*den om det enligt om*stän*dig*he*ter*na kan anses skä*ligt. Främst syftar det på om paret har barn till*sam*mans.”
Citera
2022-11-30, 19:04
Medlem
Citat:
”Det finns vissa si*tu*a*tio*ner där den som be*hö*ver bo*stads*rät*ten får den även om bo*sta*den gjorts till en*skild egen*dom i ett sam*bo*av*tal. Rätten att ta över en bostad gäller både hy*res*rätt och bo*stads*rätt.
I sam*bo*la*gens 22§ (203:376) står det att om en bo*stads*rätt eller hy*res*rätt i ett sam*bo*av*tal gjorts till en*skild egen*dom kan den andra sambon få rätt till bo*sta*den om det enligt om*stän*dig*he*ter*na kan anses skä*ligt. Främst syftar det på om paret har barn till*sam*mans.”

Men varför blev det så konstig text haha, hoppas det går att läsa ändå
Citera
2022-11-30, 19:11
Medlem
Citat:
Men varför blev det så konstig text haha, hoppas det går att läsa ändå

Går absolut att läsa ändå. Vad jag förstått så händer det där ytterst sällan (om det ens sker) så jag skulle inte tro att Simon kan anses ha rätt till bostaden.
Jag kan tänka mig att det som står i lagen kan tillämpas om vi talar om en bostad man levt tillsammans i i väldigt många år.
Linn kommer dessutom rimligen oavsett anses ha större behov av bostaden då hon har TRE barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in