2022-11-28, 21:57
Medlem
smoerreboms avatar
Ser rätt svagt ut nu trots att dollarn och framförallt räntorna har gått ner rätt mkt. Biter bra i kvalitetsuranarna nu oxå. GLO är t.ex. inte nåt som ligger flera år framåt utan det händer det närmaste året.

Tycker det är väldigt mkt motstridiga signaler nu sista 1-2 veckorna. Fed såg ut att vara på väg att hålla linjen men sen var ju hon Daly ute och snackade om att det var jävligt långt kvar till nån paus för att sen bara nån dag senare flip floppa. All in the game yo

Vore schysst om det kunde vara bolagsvinsterna och sånt som satte tonen istället

Nån som har bra tips på nån som är bra på att analysera dag/vecko-trenden, lite som mavericken men gärna lite kortare och mkt låg tonvikt på TA. Nån som vågar ha en uppfattning och inte bara garderar sig hela tiden eller vägrar uttala sig om kortare än ett par månader

Ska bli intressant att se vad som händer när Ingves försvinner. Som jag minns det har FI GD:n gjort ett ganska strängt intryck när han varit på ekots lördagsintervju när det gäller bostadsbubblan och amorteringskravet iaf. Det är dags att bostadsrättsmiljonärerna får börja ge tillbaka till oss andra medborgare och att vi skakar ut lite svaga händer från fjällen.
Citera
2022-11-29, 17:59
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Ser rätt svagt ut nu trots att dollarn och framförallt räntorna har gått ner rätt mkt. Biter bra i kvalitetsuranarna nu oxå. GLO är t.ex. inte nåt som ligger flera år framåt utan det händer det närmaste året.

Tycker det är väldigt mkt motstridiga signaler nu sista 1-2 veckorna. Fed såg ut att vara på väg att hålla linjen men sen var ju hon Daly ute och snackade om att det var jävligt långt kvar till nån paus för att sen bara nån dag senare flip floppa. All in the game yo

Vore schysst om det kunde vara bolagsvinsterna och sånt som satte tonen istället

Nån som har bra tips på nån som är bra på att analysera dag/vecko-trenden, lite som mavericken men gärna lite kortare och mkt låg tonvikt på TA. Nån som vågar ha en uppfattning och inte bara garderar sig hela tiden eller vägrar uttala sig om kortare än ett par månader

Ska bli intressant att se vad som händer när Ingves försvinner. Som jag minns det har FI GD:n gjort ett ganska strängt intryck när han varit på ekots lördagsintervju när det gäller bostadsbubblan och amorteringskravet iaf. Det är dags att bostadsrättsmiljonärerna får börja ge tillbaka till oss andra medborgare och att vi skakar ut lite svaga händer från fjällen.

Jag gillar Tyler med Option Drops. Han blandar tekniskt, fundamenta, och postar dagligen. Vad som än påverkar så brukar han vara bra på att plocka upp det. Han snackar både kort och långt, tycker han har bra koll.

https://youtube.com/@OptionDrops
Citera
2022-11-30, 10:56
Medlem
Efter att varit ute ur börsen flera år gick jag in igen igår, nu blir det 10000:- in var månad i 15år.
Citera
2022-11-30, 17:02
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom

Köp XRP.
Citera
2022-11-30, 17:12
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Efter att varit ute ur börsen flera år gick jag in igen igår, nu blir det 10000:- in var månad i 15år.
Att döma av din inläggshistorik är du en riktig jubelidiot. Bra indikator på att det är dags att gå kort igen.
Citera
2022-11-30, 21:55
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Att döma av din inläggshistorik är du en riktig jubelidiot. Bra indikator på att det är dags att gå kort igen.
Om du passade på att blanka när du skrev det, Dvs innan kl 18. Så hade du fått stora nöjet att bli short squeezad, när Powell pratade.

Charten gjorde en ganska just vertikalt spik rak upp där.

Kraschen kom inte just då iaf.
Citera
2022-11-30, 21:59
Medlem
Asb3rger1337s avatar
De har redan crashat. Corona är redan korrigerat för. De kan givetvis behövas korrigeras mer. Men nån domedags crash blir det inte. Värsta som händer är 1 år va kaoz sen körs de igång igen.
Citera
2022-11-30, 22:02
Medlem
Glossuss avatar
S&P goes bananas.. https://ca.finance.yahoo.com/quote/%5EGSPC?p=%5EGSPC
Citera
2022-11-30, 22:09
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
S&P goes bananas.. https://ca.finance.yahoo.com/quote/%5EGSPC?p=%5EGSPC

Heeelt sjukt vilken squeeze och fuckery, jävla tur man inte köttat på med korta positioner nu. Nasdaq100 upp 4,58%!

Edit: Shout out till Ringhals som förra veckan nypte mig i armen, och vars feedback hamnade i vågskålen på sidan "björna inte, kommer bättre lägen efter ev julrally, lugn och fin nu". Hade mycket väl kunnat åkt med ett gäng Nasdaqbjörnar om jag björnat OMX. Pust.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-11-30 kl. 22:17.
Citera
2022-11-30, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
De har redan crashat. Corona är redan korrigerat för. De kan givetvis behövas korrigeras mer. Men nån domedags crash blir det inte. Värsta som händer är 1 år va kaoz sen körs de igång igen.
Antagligen har du rätt. Om man hittar så här pass billiga aktier generellt sett men som ändå visar på en fin vinst senaste kvartalet så ser i alla fall jag ingen anledning till att inte köpa på mig. Okej det kan gå ned mer men bara att fylla på i så fall och om de dessutom har utdelning så destå bättre. Någon dag lär pannkakan lyfta från stekspaden och lägga sig på den andra sidan.
Citera
2022-11-30, 23:25
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Antagligen har du rätt. Om man hittar så här pass billiga aktier generellt sett men som ändå visar på en fin vinst senaste kvartalet så ser i alla fall jag ingen anledning till att inte köpa på mig. Okej det kan gå ned mer men bara att fylla på i så fall och om de dessutom har utdelning så destå bättre. Någon dag lär pannkakan lyfta från stekspaden och lägga sig på den andra sidan.

Utdelning.. Du är tillräckligt smart för att inte jaga efter utdelning. Det är ett dödfött projekt.. Även för den som har 50 mille på börsen.
Citera
2022-11-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Utdelning.. Du är tillräckligt smart för att inte jaga efter utdelning. Det är ett dödfött projekt.. Även för den som har 50 mille på börsen.
Det är sant till viss del. Men om jag köper ett kvalitetsbolag med utdelning som blivit straffad för den allmänna hysterin och ger utdelning så får jag åtminstone utdelning tills aktien vaknar i kurvan så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in