Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-30, 23:58
  #4129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Köp XRP.

Varför?
Citera
2022-12-01, 00:35
  #4130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Ser rätt svagt ut nu trots att dollarn och framförallt räntorna har gått ner rätt mkt. Biter bra i kvalitetsuranarna nu oxå. GLO är t.ex. inte nåt som ligger flera år framåt utan det händer det närmaste året.

Tycker det är väldigt mkt motstridiga signaler nu sista 1-2 veckorna. Fed såg ut att vara på väg att hålla linjen men sen var ju hon Daly ute och snackade om att det var jävligt långt kvar till nån paus för att sen bara nån dag senare flip floppa. All in the game yo

Vore schysst om det kunde vara bolagsvinsterna och sånt som satte tonen istället

Nån som har bra tips på nån som är bra på att analysera dag/vecko-trenden, lite som mavericken men gärna lite kortare och mkt låg tonvikt på TA. Nån som vågar ha en uppfattning och inte bara garderar sig hela tiden eller vägrar uttala sig om kortare än ett par månader

Ska bli intressant att se vad som händer när Ingves försvinner. Som jag minns det har FI GD:n gjort ett ganska strängt intryck när han varit på ekots lördagsintervju när det gäller bostadsbubblan och amorteringskravet iaf. Det är dags att bostadsrättsmiljonärerna får börja ge tillbaka till oss andra medborgare och att vi skakar ut lite svaga händer från fjällen.
De har inte förstått risken med bostadsköp även om bankerna förstått det och erkänt lån till vissa med beräkning på en 5 % ränta. Så vad är problemet igentligen?
Citera
2022-12-01, 00:44
  #4131
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnightClover
Varför?
Ja, det undrar jag oxå. Zynten är sällan svarslös..
Citera
2022-12-01, 00:57
  #4132
Medlem
Kraschen är nog över men vissa stora löv kommer kanske fortsätta att falla.
Citera
2022-12-01, 07:32
  #4133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Att döma av din inläggshistorik är du en riktig jubelidiot. Bra indikator på att det är dags att gå kort igen.
Är iofs känd för att vara supersmart och ett snille men det kan ju inte du veta.
Citera
2022-12-01, 07:35
  #4134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Att döma av din inläggshistorik är du en riktig jubelidiot. Bra indikator på att det är dags att gå kort igen.
Hoppas du inte gick short, då försvann dina sista korvören.
Citera
2022-12-01, 07:37
  #4135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Kraschen är nog över men vissa stora löv kommer kanske fortsätta att falla.
Kan lätt falla 20% till, botten blir sommar/höst nästa år eventuellt, men man måste ju in nån gång så jag gick in nu.
Citera
2022-12-03, 11:01
  #4136
Medlem
Jag väntar fortfarande på den beryktade kraschen! än har det inte hänt! troligen blir det bara små dippar här och där. men fullskalig krasch är osannolikt
Citera
2022-12-03, 11:17
  #4137
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Jag väntar fortfarande på den beryktade kraschen! än har det inte hänt! troligen blir det bara små dippar här och där. men fullskalig krasch är osannolikt

Samma här. Världsindex i SEK är ner typ 2% för året.
Citera
2022-12-04, 02:17
  #4138
Medlem
Det de främsta investerarna förstår är att köpa billigt i bra kvalitetsbolag när andra säljer. Det är nog något att ha med sig ändå? Jag har mina Biotech bolag i portföljen och är förvånad att de inte gått upp redan nu med flera hundra procent. Så att marknaden ska vara effektiv är skitsnack. Jag ser pengar när andra säljer! Krasch oder nicht!
Citera
2022-12-04, 08:27
  #4139
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Kan lätt falla 20% till, botten blir sommar/höst nästa år eventuellt, men man måste ju in nån gång så jag gick in nu.
Ser betydligt värre ut just nu än det gjorde tidig sommar.
Citera
2022-12-04, 10:13
  #4140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Jag väntar fortfarande på den beryktade kraschen! än har det inte hänt! troligen blir det bara små dippar här och där. men fullskalig krasch är osannolikt
Har ju gått ned över 30%, du har tappat många hundratusen om du hade nån mille
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback