2022-11-30, 14:25
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Sanningen att säga tror jag inte de som du diskuterar med/mot dig bryr sig ett skvatt. Hö hö... vad gör det dem om ukrainare stupar eller civila fryser ihjäl. Det är sådant folk du argumenterar emot och dessa kan du aldrig någonsin nå.

Nästa vecka/år är det tex kanske en neger eller bög som flyttat in i grannbyn som får det tvivelaktiga nöjet att få deras uppmärksamhet på sig.

Jobba på! Heja heja!

Det finns en grej som jag iaktagit senaste tiden här i tråden. De mer argumenterande och "seriösa" Nato-trollen har lämnat tråden för kriget går så dåligt. Nu är bara Nato-Runkarna kvar! Dem lär Putin och krigsförloppet om inte annat ta hand om.

Ryssland segrar! Tyvärr till priset av massor av ukrainska och ryska människoliv.

Nä Ryssen förlorar och det stort! Just nu håller de på att frysa ihjäl för det är inte bra lämpligt att springa runt i joggingskor!

Att Nato runkarna försvunnit beror främst på att många inte längre ser Ryssland som nått egentligt hot de de styrs av idioter och har en värdelös arme!

Ni skulle få spö av valfritt Natoland!
Citera
2022-11-30, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ja det låter orimligt men det är möjligt, ingen vet vart hon fick dom numren ifrån men det här kriget är olikt något annat.

Det är inte möjligt - det hela baseras på en felsägning och felöversättning.

Citat:
The data about “more than 100,000 dead Ukrainian soldiers”, announced by the President of the European Commission, Ursula von der Leyen, also apply to the wounded, explained Dana Spinant, Director of Political Communications of the European Commission.

Döda OCH sårade avses - och andelen döda/skadade brukar ligga på 1:3 , dvs 1 död för var tredje skadad.

Det blir då 75.000 skadade och 25.000 döda.

Att tro på att det dödats 100.000 Ukrainska officerare är ju bara svagsint.
Citera
2022-11-30, 14:32
Medlem
jonjonesHWs avatar
Om man går efter vad von der leyen sa så har alltså 100k+ officerare dött i kriget, inte inräknat vanliga soldater. Är det ens hållbart för Ukraina? Om 100k officerare har dött så måste totala numret av soldater osv vara uppemot 250-300k döda. Antingen så är det sant och isåfall är det helt sinnesjukt eller så vet inte dom som skrev talet vad "military officers" betyder. Det känns ju dock lite osannolikt att dom skrev talet, von der leyen läste det och dom valde att släppa videon när hon läser utan att ens veta om vad hon snackar om.
Citera
2022-11-30, 14:34
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ja, vi är ganska många i Sverige som känner som jag. Eat it.

För oss är det här kriget också ett krig mot sveriges/västerlandets härskare vare sig vi är invandrare från utanför västerlandet eller vi är svenskar med hjärta i den produktiva delen av befolkningen och inte pappersvändarna/makthavarana.
lol nej, ni är försvinnande få.
Citera
2022-11-30, 14:41
Medlem
tenebriss avatar
100000 officerare, 20000 civila eller 10000 tyska bögar, siffrorna spelar ingen roll. Om Ukraina så förlorat 500000 stridande så är det enda som spelar roll om de har tillräckligt många kvar för att fullfölja försvaret av sitt land. Och allt tyder på det inte råder någon brist på det området, annars hade de varit öppna för förhandling såklart.
Citera
2022-11-30, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Om man går efter vad von der leyen sa så har alltså 100k+ officerare dött i kriget, inte inräknat vanliga soldater. Är det ens hållbart för Ukraina? Om 100k officerare har dött så måste totala numret av soldater osv vara uppemot 250-300k döda. Antingen så är det sant och isåfall är det helt sinnesjukt eller så vet inte dom som skrev talet vad "military officers" betyder. Det känns ju dock lite osannolikt att dom skrev talet, von der leyen läste det och dom valde att släppa videon när hon läser utan att ens veta om vad hon snackar om.

Hennes pressekreterare har klargjort att siffran 100.000 är både döda och sårade.

Citat:
The data about “more than 100,000 dead Ukrainian soldiers”, announced by the President of the European Commission, Ursula von der Leyen, also apply to the wounded, explained Dana Spinant, Director of Political Communications of the European Commission.
Citera
2022-11-30, 14:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ja det var ju det jag skrev. Dvs om man räknar alla kringeffekter i samhället ..

Det är som att säga att skjutningarna i Sverige beror på covid.
Citera
2022-11-30, 14:46
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Hennes pressekreterare har klargjort att siffran 100.000 är både döda och sårade.
Okej det kan jag kanske köpa men varför säger man då military officers? Det hade inte varit någon diskussion om hon sa military soldiers.
Citera
2022-11-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Exempelvis Stillahavskriget mellan Japan och usa som anses väldigt blodigt. Där var döda cirka 20% av den totala förlustsiffran.
Ledsen för sent svar, men kaffet visslade mitt namn. Fullständigt vansinnigt att använda det kriget som någon som helst bas för att "förstå" detta kriget. Detta vet ju du också om såklart. Finns ingen som helst anledning att göra sådant, då det endast kommer göra att nästa dokumentär från nittonhundrafrösihjäl på discovery blir "svart/vit" (jo, jag är "gammal" jag med".
Vill du hitta lite siffror som skulle kunna förklara just detta krigets siffror, eller åtminstone vara i närheten rent militärt sett, så skall du titta på Eritrea alt Somalia. Eller varför inte de fastslagna siffrorna från Jugoslavien, UTAN bombningarna. Väl mött

EDIT - sedan så svarade jag ju att det handlade om just casualties, vilket innebär antalet DRABBADE på diverse vis. Från tågurspårningar pågrund utav att rälsen blivit påverkad utav härledande effekt utav kriget, till de som direkt skakat hand med en siktad 7.62x39. Antalet omkomna soldater är något som endast redogörs utefter konstaterad (belagd/ID/TAG osv) fakta, och görs såklart inte i realtid. Varken på ukrainska eller ryska sidan. Därav diskuterar jag sällan antal och ännu mindre om det kommer i form utav en tweet eller vad det nu månde vara. Förmodanden baserade på mina egna innehavanden utav fakta har jag såklart, men dessa är inte det minsta intressanta att flänga upp i en tråd på Flashback. Men, MEN....Ursulas uttalande, som det i detta fallet handlar om, är inte helt sneseglat, nej. Detta innefattar alla konstaterat drabbade = mestadels civila och sekundärt drabbade utav siffran kommet
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-11-30 kl. 15:06.
Citera
2022-11-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
https://english.alarabiya.net/News/world/2022/10/16/Russia-s-Belgorod-region-bordering-Ukraine-hit-by-new-strikes-four-injured-Governor

Finns flera länkar om man letar. Ryssland klagar till och med på att Ukraina bombar allt mer i gränsregionen men på ryska sidan.

Åh nej! Stackars Ryssland! Tänk att bara bli bombade så där helt apropå
Citera
2022-11-30, 14:49
Medlem
tenebriss avatar
Russian Ministry of Defeat säger att er släkting inte är död. Då är det SÄKERT sant, varför tro något annat? Säkert usel postgång bara. Varför skulle någon outbildad med bristfällig utrustning dö i Ukraina? Befängt

https://twitter.com/wartranslated/status/1597943940409614337
Citera
2022-11-30, 14:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298

Och den motsvarande siffran för Ryssland är 357k.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in