2022-11-30, 13:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Ukraina har inte bombat Belgorod, men enligt internationell rätt har Ukraina all rätt att göra det. Vilka fantastiska vapen från krigsmuseet är det ryssarna nu ska ta fram?

https://english.alarabiya.net/News/world/2022/10/16/Russia-s-Belgorod-region-bordering-Ukraine-hit-by-new-strikes-four-injured-Governor

Finns flera länkar om man letar. Ryssland klagar till och med på att Ukraina bombar allt mer i gränsregionen men på ryska sidan.
Citera
2022-11-30, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
https://english.alarabiya.net/News/world/2022/10/16/Russia-s-Belgorod-region-bordering-Ukraine-hit-by-new-strikes-four-injured-Governor

Finns flera länkar om man letar. Ryssland klagar till och med på att Ukraina bombar allt mer i gränsregionen men på ryska sidan.

Också ännu en fullständigt logisk länk. Det är ju alldeles förträffligt vad mycket man kan hitta om man letar runt lite bakom sanddyner eller runt kollektiva skithus (gräsmattor/jordplättar) i Indien. Man kan ju undra vadan detta enorma intresse för sådana "nyhetskanaler" från SVENSKAR har kommit ifrån. Inte fasiken visste jag att Kalle på gärdet i Uthult hade detta "objektiva" behov. Intressant utveckling....Så väl att det finns möjlighet även för svenskarna att hitta de riktiga nyhetsflödena.
Citera
2022-11-30, 13:21
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Jag skäller inte på dig utan påtalar bara vilket korkat (autistisk?) miffo du framstår som. Ockhams rakkniv leder mig till att hon sa fel och att det gick oupptäckt då det inte är denna typ av detaljer som är det centrala i hennes budskap.
Exakt. Det är inte det centrala i hennes budskap.

Ursula von der Leyens närmaste, Dana Spinant har redan gått ut med att uppgifterna var felaktiga.

https://twitter.com/DanaSpinant/status/1597895208582381569

Citat:
The estimation used, from external sources, should have referred to casualties, i.e. both killed and injured, and was meant to show Russia‘s brutality.

Så pro-ryssarna kan gå och lägga sig igen nu.
Citera
2022-11-30, 13:21
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Fetat 1 Ja det är en yttring av mina ideal. Deras fosterland och det ryska folket måste försvaras mot västerländska inkräktere. Jag står fullständigt på Rysslands sida.

Fetat 2 Ur svensk medel närmare över-klass. Ganska högutildad, flera höga universitetsexamina och hon är mycket nöjd över sitt arbetsliv vilket gett henne mycket och en ganska bra lön. En intellektuellt och känslomässigt högpresterande människa. Djävligt meningslöst att sitta och beskriva sin fru i korta drag inför personer som står nära en del lite "klokare" djur, tex hundar och hästar, i tankeförmåga och primitivt gruppbeteende. :-)
Ha ha vilka fantasier!

En sån vidrig person som du lär inte ha nån kvinna överhuvudtaget!
Dina sjuka åsikter om kriget mm är ju typiska för en incel och foliehatt.
Citera
2022-11-30, 13:27
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12

Bra, hoppas de börjar bomba civil infrastruktur precis som Ryssland. Men de är inte barbarer, så det händer väl tyvärr inte. Men det vore fint om några partisaner i Moskva började bomba lite. Nu eldar de mest.
Citera
2022-11-30, 13:29
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Kan nazlensky räkna till mer än hans fingrar 1500 vilka fantanazifantasier

Experterna tror att förhållandet är 10 ukraina nazister för varje Ryss, men det är nato källor som givetvis är nedtonade. det verkliga förhållandet brukar vara dubbelt upp vad nato uppger.

Ah, du menar dom ryska troll-experterna. Fortsätt läsa sagor när ryssarna i verkligheten har förlorat 2700stridsvagnar 85000 ryssar har stupat. Dom har nu förbrukat 80% av alla sina kryssningsrobotar. Deras BNP har sjunkit 40%. Ryssland är ett land i ruiner.
Citera
2022-11-30, 13:29
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Varför är ni NPCs så arga hela tiden? Är det för att det är ni som i själva fallet är autister? Du får absolut tro att den enklaste förklaringen är sanning, men faktum är att varken du eller jag vet vad som stämmer än. Ett förtydligande från henne vore väl på plats… eller vad säger du?
Det har kommit förtydligande från Dana Spinant, von der Leyens biträdande presschef.

Citat:
Many thanks to those who pointed out the inaccuracy regarding the figures in a previous version of this video.

The estimation used, from external sources, should have referred to casualties, i.e. both killed and injured, and was meant to show Russia‘s brutality.

Det är heller inte det centrala i budskapet.
Citera
2022-11-30, 13:34
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Exakt. Det är inte det centrala i hennes budskap.

Ursula von der Leyens närmaste, Dana Spinant har redan gått ut med att uppgifterna var felaktiga.

Så pro-ryssarna kan gå och lägga sig igen nu.

För mig en helt rimlig och trolig förklaring men samtidigt, hur kan EU:s högsta företrädare i ett planerat uttalande göra så fel? Hon måste ju ha en jättestab under sig men är det för att Storbritannien gått ur EU? Ingen kan engelska och de gör felöversättningar och tror tex casualty är samma som killed? Dock borde ju någon ha reagerat på att det skulle vara 100 000 dödade officerare. Och varför sa hon "officers" En helt orimlig siffra om man vet vad en officer är. Djupt oroande med en sådan inkompetens på så hög nivå.
Senast redigerad av FockeWulf190d 2022-11-30 kl. 13:39.
Citera
2022-11-30, 13:39
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
För mig en helt rimlig och trolig förklaring men samtidigt, hur kan EU:s högsta företrädare i ett planerat uttalande göra så fel? Hon måste ju ha en jättestab under sig men är det för att Storbritannien gått ur EU? Ingen kan engelska och de gör felöversättningar och tror tex casualty är samma som killed? Dock borde ju någon ha reagerat på att det skulle vara 100 000 dödade officerare. En helt orimlig siffra om man vet vad en officer är. Djupt oroande med en sådan inkompetens på så hög nivå.
Jag misstänker att det beror på ett enormt pressat schema. Det verkar inte som om Ursula läser innantill på något papper utan det måste vara en groda från henne själv.

Det togs ju bort bara minuter senare så någon upptäckte ju felaktigheten.
Citera
2022-11-30, 13:40
Medlem
Citat:
Nej. Inget förtydligande. 100.000… vad?
Har du inte lyssnat på talet i sin korrigerade form? Nämen....tröt min herres förstånd samtidigt som han insåg att hans engelska var alltför bristfärdig för att röra sig utanför sin trygga lilla ort? Pssssssst.....jag har hört att ABF bjuder på gratiskurser för de som ingår i någon form utav "arbetsprogram" och har någon form utav VIC eller LLAH i sitt namn. Dra nu nytta utav de friheterna du får alldeles gratis. Välvilja och tro på människan är Sveriges guld (ja, jag menar faktiskt det!), så att inte ta till vara på detta är negligering i form utav konspiratoriskt REsonans.
Citera
2022-11-30, 13:40
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Vad bra att det är förklarat då! Slutet gott, allting gott. Då var det alltså trots allt sant, till viss del

Ja, 100 000 dödade och skadade ukrainska militärer låter rimligt efter 9 månaders krig och jämfört med de ryska förlusterna.
Citera
2022-11-30, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag misstänker att det beror på ett enormt pressat schema. Det verkar inte som om Ursula läser innantill på något papper utan det måste vara en groda från henne själv.

Det togs ju bort bara minuter senare så någon upptäckte ju felaktigheten.
Sådant är det, sådant är det och därför korrigeringen. Självklart skall ingen kräva utav henne att själv vara insatt i militära handlingar. Hon har ett förbannat tufft arbete så fullt förståligt med en groda eller två
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in