2022-11-30, 13:59
Medlem
Följer HTs liveuppdatering från rättegången.

”Han känns varken ångerfull eller sorgsen, utan mer upprörd över att han sitter här i rättssalen och måste berätta vad han minns och svara på frågor” skrev reporten precis.
Citera
2022-11-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Fast då skulle MGM slå ihjäl BO under natten, vänta runt sex timmar för att sedan köra en sats hembränt, gömma undan både spriten och apparaten och först därefter börja ringa efter hjälp.

Känns inte rimligt.

Framkommer i liverapporteringen nu att MGM uppger att det inte är han som satt på tvättmaskinen som stod på när polisen anlände till platsen. Så det kanske är därför polisen fokuserat på elförbrukningen, för att bevisa att tvättmaskinen inte kan ha satts på av Jeanette själv innan hon dog? Det var ju också mycket fokus på tvättmaskinens olika program och tidslängd i FUPen.
Citera
2022-11-30, 14:06
Medlem
Försvaret menar att det är mängden medicin i Jeanettes kropp som orsakat hennes död.
Citera
2022-11-30, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry
Framkommer i liverapporteringen nu att MGM uppger att det inte är han som satt på tvättmaskinen som stod på när polisen anlände till platsen. Så det kanske är därför polisen fokuserat på elförbrukningen, för att bevisa att tvättmaskinen inte kan ha satts på av Jeanette själv innan hon dog? Det var ju också mycket fokus på tvättmaskinens olika program och tidslängd i FUPen.

Det står uttalat i FUP:en att tvättmaskinen inte kan utgöra den topp som syns. Någon expert som hördes i frågan.

Jag fick snarare intrycket av utredningen att de inte tror på att han sovit under natten.
Citera
2022-11-30, 14:20
Medlem
Citat:
Det står uttalat i FUP:en att tvättmaskinen inte kan utgöra den topp som syns. Någon expert som hördes i frågan.

Jag fick snarare intrycket av utredningen att de inte tror på att han sovit under natten.

Ja kanske det är så då, vi får väl hoppas att det kommer fram mer under rättegången.
Citera
2022-11-30, 14:22
Medlem
Citat:
Följer HTs liveuppdatering från rättegången.

”Han känns varken ångerfull eller sorgsen, utan mer upprörd över att han sitter här i rättssalen och måste berätta vad han minns och svara på frågor” skrev reporten precis.

Tack för rapporteringen (är ej prenumerant). Gissar MGM blir mäkta förvånad om han inte blir frisläppt i väntan på domen sedan.
Några fall det senaste året får mig att tro på livstid faktiskt. Vore ju bisarrt om en tvättmaskin skulle
rentvå puckot.
Citera
2022-11-30, 14:23
Medlem
Citat:
Ja kanske det är så då, vi får väl hoppas att det kommer fram mer under rättegången.

Btw, tack för rapporteringen!
Citera
2022-11-30, 14:27
Medlem
Citat:

”Åklagaren frågar om det blod i sängen som var utblandat med vatten, om han kan ha duschat henne tidigare under natten och sedan lagt henne i sängen. "Det kan jag inte tänka mig att jag gjort", säger han.”

Pekar kanske mot det du säger?
Citera
2022-11-30, 14:32
Medlem
Citat:
”Åklagaren frågar om det blod i sängen som var utblandat med vatten, om han kan ha duschat henne tidigare under natten och sedan lagt henne i sängen. "Det kan jag inte tänka mig att jag gjort", säger han.”

Pekar kanske mot det du säger?

Han har nog inte sovit riktigt så länge som han vill göra gällande.

Han kan ju ha duschat henne för att "väcka" henne.
Citera
2022-11-30, 15:22
Medlem
Han verkar tycka väldigt synd om sig själv.

”"Det som är mest hemskt det är att någon man bor med kan hålla på det där sättet", säger han och syftar på att det är Jeanette som är aggressiv mot honom.

Målsägandebiträdet Christian Forslind frågar om de brukade bråka med varandra och hur det i så fall kunde se ut. 52-åringen svarar att de brukade bråka och att det var Jeanette som började 99 procent av gångerna.

Christian Forslind frågar också om 52-åringen slog Jeanette någon gång. "Nej, bara de gångerna jag har sagt här. Jag höll väl i henne någon gång", säger han.”
Citera
2022-11-30, 15:33
Medlem
Citat:

”"Det som är mest hemskt det är att någon man bor med kan hålla på det där sättet", säger han och syftar på att det är Jeanette som är aggressiv mot honom.

Målsägandebiträdet Christian Forslind frågar om de brukade bråka med varandra och hur det i så fall kunde se ut. 52-åringen svarar att de brukade bråka och att det var Jeanette som började 99 procent av gångerna.

Christian Forslind frågar också om 52-åringen slog Jeanette någon gång. "Nej, bara de gångerna jag har sagt här. Jag höll väl i henne någon gång", säger han.”

Man kan ju hoppas att han får resten av livet på sig att tycka synd om sig själv inlåst tillsammans med andra som inte tycker synd om honom alls.
Citera
2022-11-30, 17:41
Avslutad
Citat:

Om hon var så jävlig, och han så oskyldig, varför gjorde han inte slut då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in