2022-11-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
2 Dagar efter händelsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jeanette verkar ha levt ett extremt destruktivt liv med barn med en massa olika karlar, flytt hit och dit, problematisk ekonomi och hon har blivit misshandlad i många av relationerna.

Oerhört tragiskt.

Och jag som ibland tycker jag lever ett trist liv - men fan vad bra man har det ändå.

Konstigt skrivet. Hennes barn utrycker stor kärlek för henne. Stod även i tidningen efter mordet att hon jobbat som kocka till sjös och rest mycket i sin ungdom. Dålig ekonomi kan vem som helst drabbas av. Massa olika karlar är det väl många i dagens samhälle som haft.Tror inte det är så olyckligt som du vill få det till. Säker på att du inte bara är en som vill svartmåla henne?... man förtjänar inte att bli mördad oavsett levnadssätt.
Citera
2022-11-29, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dout
Konstigt skrivet. Hennes barn utrycker stor kärlek för henne. Stod även i tidningen efter mordet att hon jobbat som kocka till sjös och rest mycket i sin ungdom. Dålig ekonomi kan vem som helst drabbas av. Massa olika karlar är det väl många i dagens samhälle som haft.Tror inte det är så olyckligt som du vill få det till. Säker på att du inte bara är en som vill svartmåla henne?... man förtjänar inte att bli mördad oavsett levnadssätt.

Nej, såklart inte.

Hennes barn har ju bott mycket hos sina pappor och enligt Jeanette själv har hon varit rädd för Jasmine för att Jasmin vände familjen mot henne.

Jag brukar säga att man har den relation med sina barn som man förtjänar.

Jeanette var säkert en väldigt kär men vilse kvinna. Tyvärr drogs hon till män som ville henne illa, som utnyttja henna och förnedra henne.

Trist att överleva sin cancer men bli ihjälslagen på fyllan av sin ständigt-supande-otrogna-mansmisshandlare.

Du fattar nog min poäng här.
Citera
2022-11-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Nej, såklart inte.

Hennes barn har ju bott mycket hos sina pappor och enligt Jeanette själv har hon varit rädd för Jasmine för att Jasmin vände familjen mot henne.

Jag brukar säga att man har den relation med sina barn som man förtjänar.

Jeanette var säkert en väldigt kär men vilse kvinna. Tyvärr drogs hon till män som ville henne illa, som utnyttja henna och förnedra henne.

Trist att överleva sin cancer men bli ihjälslagen på fyllan av sin ständigt-supande-otrogna-mansmisshandlare.

Du fattar nog min poäng här.

Vad jag vet så har hennes barn inte bott mycket hos sina pappor. Ena flickan har ju inte ens en pappa som varit närvarande?. Märks att du hittar på väldigt mycket. Såna som lägger tid att kommentera på det sättet du gör, borde inte få ha tillgång till Internet. Tragiskt att lägga såna här onödiga kommentarer om en kvinna som blivit mördad.
Citera
2022-11-29, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dout
Vad jag vet så har hennes barn inte bott mycket hos sina pappor. Ena flickan har ju inte ens en pappa som varit närvarande?. Märks att du hittar på väldigt mycket. Såna som lägger tid att kommentera på det sättet du gör, borde inte få ha tillgång till Internet. Tragiskt att lägga såna här onödiga kommentarer om en kvinna som blivit mördad.

Har du läst FUP?

Alla vittnesmål?

Om inte så gör dig själv en tjänst och läs på innan du hoppar på mig.

Nej, jag hittar inte på. Jag utgår från FUP och uppgifterna som framgår i den.

Sen är det givetvis spekulationer att hon drogs till våldsamma relationer.
Men hon drogs uppenbarligen till fylle och slagsmål och hon dog ju faktiskt i en dödsmisshandel på fyllan.

Say no more.
Citera
2022-11-30, 01:48
Medlem
Hon levde också ett liv fullt av kärlek kan jag intyga. Till sina barn och barnbarn och katten icke att förglömma.
Citera
2022-11-30, 09:29
Medlem
Väldigt bra sammanfattning i slutet av FUP:en.

Jag undrar också över fokus på elförbrukningen, vad kan ha varit polisens hypotes? De behöver ju inte styrka att tvättmaskinen var igång för den stängde de ju själva av. MGM förefaller inte ha vidtagit några andra åtgärder för att dölja brottet annat än möjligen sätta igång tvättmaskinen (och spola av kroppen). Så även om MGM skulle ha varit vaken minst en timme tidigare än vad han uppger så verkar han inte ha lyckats genomföra något?

Sen undrar jag också varför de sökte så noggrant i grushögen?

De hittade ganska mycket blodbesudlingar hemma hos grannen U. Kanske därför hans fd:s död blev aktuell igen?

Vilka hemska "vänner" där i bygden! Alla dessa "män" som bara tittar bort. Några av kollegorna verkar ha brytt sig om BO men varit helt handfallna. Finns det inga rutiner inom socialtjänsten där uppe för misstänkt VINR hos medarbetare?

Mina tankar går till både MGMs och BOs barn.
Citera
2022-11-30, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolaann
Hon levde också ett liv fullt av kärlek kan jag intyga. Till sina barn och barnbarn och katten icke att förglömma.

Ja det framgår tydligt. Får bara varma känslor när jag ser bilder på henne. Så tragiskt att det blev såhär.
Citera
2022-11-30, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero

Jag undrar också över fokus på elförbrukningen, vad kan ha varit polisens hypotes? De behöver ju inte styrka att tvättmaskinen var igång för den stängde de ju själva av. MGM förefaller inte ha vidtagit några andra åtgärder för att dölja brottet annat än möjligen sätta igång tvättmaskinen (och spola av kroppen). Så även om MGM skulle ha varit vaken minst en timme tidigare än vad han uppger så verkar han inte ha lyckats genomföra något?

Jag undrar också så mycket över detta men förstår ej. Irriterande att flera i tråden verkar förstå vad det rör sig om men inte förklarar 😅
Citera
2022-11-30, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry
Jag undrar också så mycket över detta men förstår ej. Irriterande att flera i tråden verkar förstå vad det rör sig om men inte förklarar 😅

Jag anar att kommentaren om "hälsingehus ute på landet" är någon form av skämtsamhet, ungefär stort otätt hus = förbrukar mycket el.

Huset värmdes så vitt jag förstått med ved (eller liknande) i panna. BO verkar ha varit rädd att hamna i pannan enligt uppgift i något av förhören (dottern?).

Att elförbrukningen tas med i FUP:en indikerar att det finns en tanke på varför den där onormalt höga förbrukningen uppstått. Annars hade väl detta hamnat i slasken?
Citera
2022-11-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Jag anar att kommentaren om "hälsingehus ute på landet" är någon form av skämtsamhet, ungefär stort otätt hus = förbrukar mycket el.

Huset värmdes så vitt jag förstått med ved (eller liknande) i panna. BO verkar ha varit rädd att hamna i pannan enligt uppgift i något av förhören (dottern?).

Att elförbrukningen tas med i FUP:en indikerar att det finns en tanke på varför den där onormalt höga förbrukningen uppstått. Annars hade väl detta hamnat i slasken?

Utan att läst FUP eller vara bekant med uttrycket "hälsingehus" som kan betyda det du nämner tänker jag mig att det kan röra sig om omfattande "hemkokning"=hemkört, hembränt. Ser det som inte allt för omöjligt att han haft tillverkning för åtminstonde husbehov kanske även mer. Tror få är villiga att kliva fram och medge köp om så är fallet. OBS bara en teori från min sida!
Citera
2022-11-30, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Utan att läst FUP eller vara bekant med uttrycket "hälsingehus" som kan betyda det du nämner tänker jag mig att det kan röra sig om omfattande "hemkokning"=hemkört, hembränt. Ser det som inte allt för omöjligt att han haft tillverkning för åtminstonde husbehov kanske även mer. Tror få är villiga att kliva fram och medge köp om så är fallet. OBS bara en teori från min sida!

Ja det var min tanke också, men det borde väl ha varit enklare för polisen att leta efter utrustningen än att granska elförbrukningen så pass mycket? Brottet att koka hemma känns ju litet i förhållande till mordet så konstigt om han la tid på att göra sig av med utrustningen för hemkokat men inte kroppen..?
Citera
2022-11-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76

Fast då skulle MGM slå ihjäl BO under natten, vänta runt sex timmar för att sedan köra en sats hembränt, gömma undan både spriten och apparaten och först därefter börja ringa efter hjälp.

Känns inte rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in