2022-11-29, 22:00
Medlem
På Truefact.se forum så svarar Matte Oskarsson som driver sidan och ljudförbättrar LAC banden, så här:

"Folk måste kunna ta till sig att jag löst mordet med att ta fram gärningsmäns namn samt visat på flera inblandade, men det går inte riktigt hem, det är för stort och tidningarna ligger lågt."
.

Tror ni och håller med om att han faktiskt har lyckats identifiera mördaren / Mördarnas namn i det ljudmaterial som är förstärkt?

Om det verkligen är sant detta, så är det ju ett astronomiskt genombrott som borde undersökas och belysas här på forumet och andra ställen betydligt mycket mer.
Hur som helst så är ett sådant uttalande som han gör djärvt sagt.
Jag finner att det skulle vara ytterst dumt om inte fler sätter sig in i hans material på ett seriöst sätt och går in med ett proffsigt sinne och har en objektiv syn.

Och sen kommer med sina personliga tankar och åsikter om dessa s.k avslöjande som framkommit.
Citera
2022-11-29, 22:10
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakkens
På Truefact.se forum så svarar Matte Oskarsson som driver sidan och ljudförbättrar LAC banden, så här:

"Folk måste kunna ta till sig att jag löst mordet med att ta fram gärningsmäns namn samt visat på flera inblandade, men det går inte riktigt hem, det är för stort och tidningarna ligger lågt."
.

Tror ni och håller med om att han faktiskt har lyckats identifiera mördaren / Mördarnas namn i det ljudmaterial som är förstärkt?

Om det verkligen är sant detta, så är det ju ett astronomiskt genombrott som borde undersökas och belysas här på forumet och andra ställen betydligt mycket mer.
Jag finner att det skulle vara ytterst dumt om inte fler sätter sig in i hans material på ett seriöst sätt och går in med ett proffsigt sinne och har en objektiv syn.

Och sen kommer med sina personliga tankar och åsikter om dessa s.k avslöjande som framkommit.

Är det seriöst att tro att gärningsmän stod kvar utanför LL:s bil på mordplatsen och pratade?

Är det seriöst att tro att de som svarar i telefon på polisens sambandscentral är inblandade i komplotten?

Man kan ju inte bara plocka enskilda ord ur flödet, utan måste ta hänsyn till kontexten: tid och rum.

Hårt arbete på hundra frekvenser garanterar tyvärr inga genombrott i någon utredning.

Men visst är det intressant om man kan höra lite mer av vad som sägs på LAC-bandet.

Men var, när och vilka bör sannolikt vara frågorna som man först reder ut.
Citera
2022-11-30, 08:44
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Är det seriöst att tro att gärningsmän stod kvar utanför LL:s bil på mordplatsen och pratade?

Är det seriöst att tro att de som svarar i telefon på polisens sambandscentral är inblandade i komplotten?

Man kan ju inte bara plocka enskilda ord ur flödet, utan måste ta hänsyn till kontexten: tid och rum.

Hårt arbete på hundra frekvenser garanterar tyvärr inga genombrott i någon utredning.

Men visst är det intressant om man kan höra lite mer av vad som sägs på LAC-bandet.

Men var, när och vilka bör sannolikt vara frågorna som man först reder ut.

Matte, och den fjantige "journalisten" Ekevi, är fullständigt oseriösa fån. Den ene en faktaresistent konspirationsteoretiker och den andre drömmer om ett journalistiskt jättescoop.
Citera
2022-11-30, 08:54
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

.

Han försöker genom att kalla sig "expert" främst som mer kunnig i området än andra och därmed få ett psykologiskt övertag och få andra som inte är mer än normalt pålästa i ärendet att börja fundera i banor att det är en möjlighet.
Vi som är mer pålästa inser fort vad det är för skit han försöker sprida.
Det är bara trams.
Det finns väl för fan ingen GM som skulle stå kvar på mordplatsen och delta i räddningsarbetet?

Eller för den delen, de andra vittnena, skulle inte de lägga märke till om en person som var mycket aktiv på mordplatsen just efter mordet som dessutom var identiskt klädd med den man som de nästan samstämmigt såg skjuta och springa från platsen?
Senast redigerad av PeoFallmo 2022-11-30 kl. 09:15.
Citera
2022-11-30, 08:57
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Matte, och den fjantige "journalisten" Ekevi, är fullständigt oseriösa fån. Den ene en faktaresistent konspirationsteoretiker och den andre drömmer om ett journalistiskt jättescoop.

Fast Otto har ibland gjort intressanta intervjuer, som den med ambulansföraren.

Vi får väl hoppas att han råkar snubbla över något mer liknande framöver.

Även en blind höna kan ibland finna ett korn!
Citera
2022-11-30, 13:13
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:

.

de flesta insatta inser att Matte kommer bara med smörja. det finns givetvis skäl till att inte journalister tar upp det. Sån fullständig rappakalja och tyvärr tror Matte att han själv är något på spåren men något har slagit slint där uppe.
Citera
2022-11-30, 16:27
Medlem
Citat:

.

Nej han har inte avslöjat någonting men han kanske tror det själv. Det går inte på något sätt att få klarhet i vad som exakt sägs ens med namn eller något och ännu mindre att dom pratar om något specifikt runt mordet på statsministern. Det där finns bara i hans eget huvud där han är tunnelseendet personifierad.

Nu skall vi komma ihåg vad Matte är för en slags människa och vad han har för en agenda.
1. Han har döden om hans pappa som ingångsvariabel och där vill han få saker och ting bekräftade genom att hitta namn och saker han från början letar efter. Han har med andra ord ingen neutral ingångsvinkel till det han håller på med utan han har en fast agenda och då hittar han saker som han vill hitta och och blir så kallad hörselblind. Letar man efter något specifikt i namn då hittar man det bara på grund av att det är exakt det han letar efter och hör det han vill höra således oavsett vad som sägs
2. Grabben är säljare i grunden och vi har sett, vilket jag förutspådde från början, att det är precis så han jobbar med att "sälja" in sin teori och vill övertyga personer med att bland annat skriva ut det han tror sägs och med det påverkar personer som lyssnar att då får han inga neutrala lyssnare som är direkt fria i tankarna innan dom lyssnar.
3. Det med sälja in saken har vi sett hela tiden. När han och Otto skulle "avslöja" hans saker 10/6 2022 men där kom det inget utan det sköts upp och det var precis det jag trodde skulle ske. Alltså att han inte avslöjar något då utan drar ut på hela processen bara för att dessvärre tjäna pengar. Han drar då igång en hemsida där han börjar ta betalt. Han slänger iväg Otto på tippen då han inte behöver Otto längre då hans "mission" där är klart med att ta Ottos lyssnare som var det han var ute efter.
4. Sen tar det ett halvår innan han skall komma med sitt avslöjande 6/11 2022 och återigen kommer det absolut ingenting där han försöker inbilla sina mindre begåvade följare att han blivit utsatt för hackers som pajat hans filer!! Där ramlar han i sin egen fälla med att han har sagt tidigare att han har filerna på flera ställen och då klara backuper. Men den dumheten går hans trogna hundvalpar på och tror att han talar sanning fast det är givetvis inget annat än bullshit då jag absolut tror att det var planerat från hans del bara för att bibehålla intresset och styra över till hans hemsida där han nu säljer filer istället för gratis. Det har varit hans plan hela tiden att dra in pengar på det hela som den självupptagna säljare han är
5. Har kollat lite på honom med hjälp av en kompis och nu kommer det ett par saker som jag inte kan hålla käften om nu. Matte har skulder vid kronofogden på lite drygt 1,5 miljon. Han är skriven vid en person i Skärholmen tillsammans med nio andra där den personen som står för radhuset på 113 kvm är dömd för svindleri vid kreditföretag på ca 900 000 kr vid sex olika målsägare och han har Matte som c/o adress. Där blev det en treskodomsmål. Med det klientelet så kan man ju ännu mera anta att Matte själv är av samma skrot och korn med att försöka svindla sina lyssnare.

Det sista har jag hållit på men nu är det dags att ta fram den biten också tycker jag för att avslöja vilken charlatan och skojare han är
Citera
2022-11-30, 23:42
Medlem
NotNowMadames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGreve
Han slänger iväg Otto på tippen då han inte behöver Otto längre då hans "mission" där är klart med att ta Ottos lyssnare som var det han var ute efter.

4. Sen tar det ett halvår innan han skall komma med sitt avslöjande 6/11 2022 och återigen kommer det absolut ingenting där han försöker inbilla sina mindre begåvade följare att han blivit utsatt för hackers som pajat hans filer!! Där ramlar han i sin egen fälla med att han har sagt tidigare att han har filerna på flera ställen och då klara backuper. Men den dumheten går hans trogna hundvalpar på och tror att han talar sanning fast det är givetvis inget annat än bullshit då jag absolut tror att det var planerat från hans del bara för att bibehålla intresset och styra över till hans hemsida där han nu säljer filer istället för gratis. Det har varit hans plan hela tiden att dra in pengar på det hela som den självupptagna säljare han är

5. Har kollat lite på honom med hjälp av en kompis och nu kommer det ett par saker som jag inte kan hålla käften om nu. Matte har skulder vid kronofogden på lite drygt 1,5 miljon. Han är skriven vid en person i Skärholmen tillsammans med nio andra där den personen som står för radhuset på 113 kvm är dömd för svindleri vid kreditföretag på ca 900 000 kr vid sex olika målsägare och han har Matte som c/o adress. Där blev det en treskodomsmål. Med det klientelet så kan man ju ännu mera anta att Matte själv är av samma skrot och korn med att försöka svindla sina lyssnare.

Det sista har jag hållit på men nu är det dags att ta fram den biten också tycker jag för att avslöja vilken charlatan och skojare han är

Exakt samma saker har jag påpekat på flera av Ekevis videos på YouTube. Det är viktigt att komma ihåg hur de ständigt tigger pengar via Swish och liknande, vilket jag tycker är problematiskt i sådana här sammanhang. Det hade varit mer cred till Ekevi om han följt i Walls eller Borgnäs spår och givit ut en bok för att tjäna pengar på det viset, men den metoden han för tillfället använder sig av liknar mer en betalningsvägg för att få mordgåtan "löst". Värst var nog det som du tog upp i din post om deras "avslöjande" som mjölkades i flera månader. Dock så tvivlar jag på att Ekevi besitter färdigheterna för att kunna skriva en bok, då han knappt kan få fram en fullständigt mening utan en massa åh, äh, öh och snubblande på uttal. Han har också en irriterande förmåga att ofta påbörja en ny mening utan att avsluta den tidigare.

Punkt 4 (och så klart 5) kände jag inte till, men stärker i alla fall den uppfattningen som jag redan hade av Matte och Ekevi. Dock så har Ekevi fått till många intervjuer som varit intressanta, om än med mycket svamlande från hans sida.
Senast redigerad av NotNowMadame 2022-12-01 kl. 00:25.
Citera
2022-12-01, 02:11
Medlem
Gothuss avatar
Robert Aschberg ägde 30 procent i bolaget STRIX som senare anställde mannen som hittade en av kulorna på mordplatsen,
Hur många döda i hans omgivning?
Han gav 20 miljoner till en kriminell som kallades för solvallakungen, Thore Ferdinand Pettersson,
Vill bara påminna om att Kauklijas hästar gick o betade bredvid
Thore hittades död i skogen med en kula i huvudet,

Aschbergs memoarer gavs ut i tre delar 1946-1947 med titlarna: En vandrande jude från Glasbruksgatan, Återkomst och Gästboken.
Olof Aschberg var gift första gången från 1898 med skådespelerskan Anna-Lisa Ahlberg, som blev mor till Sture (1899), Ragnar (1903) och Folke (1905). Mellan 1925 och 1960 var han gift med Siri Kugelman, som blev mor till Lilian (1926) och Sven (1930). Olof Aschberg är farfar till journalisterna Robert Aschberg och Richard Aschberg. Genom halvsystern Märtha Asch, som var gift med läkaren Josef Zacharias, är han morbror till skådespelaren Sissi Kaiser och socialarbetaren Gun Zacharias.

Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Tack.
Radarparet Bejerot och Zacharias båda med judisk bakgrund.
Kanske ska ta in några "hintar" från Cedergren och Forsberg?

Gun Zacharias var Ted Gärdestads svärmor.
Bejerot hatade Nazister och Stay Behind och var Åke Ek´s motpol och värsta fiende inom Polisen.

Svenska Carnegieinstitutet
Svenska Carnegieinstitutet, stiftelse bildad 1982 med syfte att "främja forskning om drogmissbruk, kriminalitet och andra betydande nutida samhällsproblem". Från skapandet 1982 till sin död 1988 var Nils Bejerot vetenskaplig ledare. Generalsekreterare mellan 1982 och 1998 var Jonas Hartelius. Organisationen ger årligen ut ett stipendium till en polis för att denna skall kunna förkovra sig i frågor som rör narkotika. Man har även ett journalistpris som tilldelas skribenter av "dokumentärreportage eller forskningsinformation inom något av områdena drogmissbruk, kriminalitet eller andra betydande nutida samhällsproblem."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk...egieinstitutet

Jonas Hartelius, även han är från en judisk bakgrund.

En klassisk kamp mellan Judar och Nazister i efterkrigstidens skugga
En kamp mellan det goda och det onda

Gun Zacharias, författaren och socialarbetaren som var så engagerad i sina klienter att hon öppnade sitt hem för såväl utsatta barn som hemlösa narkomaner. Dåtidens drogfilosofi var att narkomanerna skulle ”mättas” med narkotika.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=cYnYZb8MoK0
Senast redigerad av Gothus 2022-12-01 kl. 02:49.
Citera
2022-12-01, 10:34
Medlem
Gothuss avatar
1994 förhörs Vincent om hans ev inblandning i mordet på Olof Palme. Någon hade tipsat polisen om att Vincent hade tillgång till bil och vapen och var på Sveavägen mordnatten. Enligt Vincent hade han likt många andra stockholmare dragits till Sveavägen när nyheten om mordet spridit sig. Han förnekade att han hatade Palme:

"Jag gillade att diskutera med Palme" Hästägaren Vincent, 54, väljer att själv träda fram och berättar för Aftonbladet att han bodde i Stockholm vid tiden för mordet. Vincent har förhörts av Palmespanarna sedan uppgifter kommit fram om att han dels var på Sveavägen, dels hade tillgång till vapen och bil. Men Vincent förnekar att han hatade Palme: "Det är fel, jag var en av dem som gillade att diskutera med Palme... Jag träffade Palme och Thage G Peterson när de åt på Operakällarens bakficka på fredags- och lördagseftermiddagar." Källa: Aftonbladet 16/11 1994

Vincent berättar vidare lite om sin bakgrund:
"Det är riktigt att jag kommer från en släkt med jägare i Norrland. Men att jag
haft tillgång till vapen är helt fel. Jag har inte ens gjort lumpen. Någon som vill skada mig har
tipsat polisen och påstått att jag hatade Olof Palme"
Aftonbladet 16/11 1994

Vid tiden för mordet på Palme ägde Vincent en gul Wolkswagen pickup som han åkt runt i på mordnatten till olika caféer.
Citera
2022-12-01, 17:54
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotNowMadame
Exakt samma saker har jag påpekat på flera av Ekevis videos på YouTube. Det är viktigt att komma ihåg hur de ständigt tigger pengar via Swish och liknande, vilket jag tycker är problematiskt i sådana här sammanhang. Det hade varit mer cred till Ekevi om han följt i Walls eller Borgnäs spår och givit ut en bok för att tjäna pengar på det viset, men den metoden han för tillfället använder sig av liknar mer en betalningsvägg för att få mordgåtan "löst". Värst var nog det som du tog upp i din post om deras "avslöjande" som mjölkades i flera månader. Dock så tvivlar jag på att Ekevi besitter färdigheterna för att kunna skriva en bok, då han knappt kan få fram en fullständigt mening utan en massa åh, äh, öh och snubblande på uttal. Han har också en irriterande förmåga att ofta påbörja en ny mening utan att avsluta den tidigare.

Punkt 4 (och så klart 5) kände jag inte till, men stärker i alla fall den uppfattningen som jag redan hade av Matte och Ekevi. Dock så har Ekevi fått till många intervjuer som varit intressanta, om än med mycket svamlande från hans sida.

Ekevi är en oseriös byfåne. Han blir "lessen i ögat" vid minsta kritik.
"Kritisera inte vad du inte förstår" brukar han komma med då, hehe

Han kanske skulle skriva om det han själv förstår, hehe... skvaller-reporter förslagsvis.
Citera
2022-12-01, 19:14
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ekevi är en oseriös byfåne. Han blir "lessen i ögat" vid minsta kritik.
"Kritisera inte vad du inte förstår" brukar han komma med då, hehe

Han kanske skulle skriva om det han själv förstår, hehe... skvaller-reporter förslagsvis.

Nja. Intresset är stort och han har väl lyckas ta fram en del intervjuer med en del spännande personer. Men med samarbetet med Matte då började det gå utför. Men det går ju att ändra på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in