2022-11-29, 23:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Europas länder borde tömma sina lager och skicka allt till Ukraina, det är definitivt ingen idé att sitta och spara på vapensystem som är tänkta att användas mot ryzzen om han kommer nu när ryzzen kan förgöras i Ukraina till reapris för en lång, lång tid framöver.

Absolut, det är bara att lägga order på skiten och sätta fabrikerna på 24/7, för det är det ryssarna gör! Känns inte som det finns någon återvändo, vi har gått in i slutstriden och nu är det upp till ryssen att gå hem!
Citera
2022-11-29, 23:40
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Kan bara hålla med här. De flesta immateriella "värden" på Nasdaq är bara luft. Som när Musk började tala om yttrandefrihet på Twitter och värdet på Tesla sjönk med 128 miljarder USD.

Är helt säker på att Kreml och Peking har något illasinnat i görningen här för att minska dollarns makt. Jag är inte tillräckligt kunnig inom nationalekonomi, men jag gissar på någon slags ny växelmekanism inom BRICS eller en ny indo-sino-rysk valuta. Jag ser fram emot att se råttan Blinkens min när detta blir verklighet...
Även jag ser mycket fram emot när de där länderna ska försöka samarbeta. Ska de försöka ta fram en gemensam valuta köper jag popcorn maskin!
Citera
2022-11-29, 23:41
Medlem
anonym-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
Nej det är inte en påhittad siffra, det är verifierat men enligt nazlensk så är det en konspirationsteori likt ukrainas attack på pålen.

Det är dålig stil (skäms på dig) att ändra -Info-'s citat till något som han inte sagt. Original citatet är:

Citat:
Men ändå intressant hur förljugen rysk propaganda fungerar

Inte Ukrainsk.
Citera
2022-11-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De är öppna med sin homosexualitet där i Ryssland, ingen homofobi. Var de inte kritiska mot väst för våra pride-parader? De verkar ju ännu mer progressiva då de öppet talar om hur de har oralsex med andra män.

De stör sig kanske på att västs homosexualitet har blivit så feminiserad och inte på homosexualiteten som sådan? De kanske vill bevara den ryska hård-homon med rakade skallar, svett och tatueringar? Det kanske bara är fjolleriet som är problemet för ryssen? För bögar verkar det inte råda brist på i Ryssland i varje fall…
Citera
2022-11-29, 23:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag förstår att en mindre intelligent person kan tänka så men jag håller inte med. Ukrainskt luftförsvar dödar två polacker = Ukrainas fel.

Det spelar ingen roll, hade ryssen inte anfallit från början så hade det aldrig hänt = ryssens fel! Du kan inte söndra Polacker och Ukrainare, dessa två har svetsats samman, ryssjäveln står ensam med kuken i handen eller i en annan rysk mans mun, blarf!
Citera
2022-11-29, 23:46
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
En fin ukrainsk drönarbomb för att lätta upp stämningen så här på kvällskvisten.

Ukrainian drone drops grenade on Russian positions
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1597654182202265600
Aj, det där var den större modellen (82 mm granat?). Dessa två ryssar ägnade sig i alla fall åt någon form av försvarskrig med den nedre i bild spanandes vänsterut, om jag ser rätt. Den andra verkade laga mat eller liknande, så han kanske behövde vara ute i det fria.

Nu vet vi inte hur många drönare som skjuts ner, men detta synes vara ett oerhört kostnadseffektivt sätt att skada 1-2 ryssar per granat med mycket hög pricksäkerhet. Om man skall slå ut samma två gubbar med artilleri så måste man dels skicka en drönare för att veta exakt var de är, därpå lasta på med ett antal salvor.

Jag törs lova att enklare drönar-detektorer (radar, aukustik) kommer att bli standard inom infanteri mycket snart.
Citera
2022-11-29, 23:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Den piss-ryzka administrationen får på skallen i sin nya lokation, Skadovsk.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1597504662202384384

Ja nu börjar det om det som skedde nära dnjepr förut, nu flyttar den ukrainska nednötniningen av ryssarna ett steg österut.
Citera
2022-11-29, 23:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Ungefär vad jag förväntade mig att se hur "effektiv" Lancet är.
Nu kan säkert detta vara ren propaganda men förvånar mig inte om det ej är det.

Många av de videos av Lancet attacker visar oftast bara attacken.
Självklart avslutas videon när den träffar målet.

MEN oftast finns det drönarfilmer från ovan som visar attacken.

Dock visar den målet, Lancet kommer och träffar målet *booooom* sen inget mer.

Varför avslutas allt där?

Drönaren ovanför som filmade t ex stridsvagnen innan och själva träffen men sen ingenting.

Ja varför inte visa den brinnande förstörda stridsvagnen?

Stridsvagn som kör fram där på vägen, Lancet glider in från sidan och träffar målet.

Explosion och rök med såklart "cool" musik i bakgrunden.

Ja blev det mål när Lancet träffade målet eller blev det ett stolpskott?

Ljudeffekt borde kanske vara:

*brum brum brum* (stridsvagn som åker på vägen)

*swooooosh* (Lancet flyger in)

*pooooooof* (Lancet exploderar)

*pling* (ljudet besättningen hör inne i stridsvagnen)

Lancet är deras skadeverkan ungefär som när man får ett stenskott på rutan?

Lancet är väldigt effektiv och Ukraina borde få Skynex (Rheinmetall) av tyskarna. Sen att den missar ibland, visst, det gör Excalibur också (1 på 1000 kanske). En artilleripjäs är en ganska liten träffyta, tar man ett större system så blir Lancet otrevlig. Mer skydd behövs, ryssen ska inte underskattas.

Edit:
Det är dags att gå all in. Vi har vädret med oss, Ukraina har vinterförplägnad medan ryssen fryser halvt ihjäl, det är bara att hamra på! Ryssen är inte förberedd på ett vinterkrieg.
Senast redigerad av revodneb 2022-11-29 kl. 23:54.
Citera
2022-11-29, 23:51
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Absolut, det är bara att lägga order på skiten och sätta fabrikerna på 24/7, för det är det ryssarna gör! Känns inte som det finns någon återvändo, vi har gått in i slutstriden och nu är det upp till ryssen att gå hem!
Det vore samtidigt jävlig bra för ekonomin om vi i Europa hade politiker som fattar rätt beslut:
-Beväpna Ukraina med våra vapensystem genast
-Börja genast producera nya vapensystem

All in, döda ryzzsvinen nu när det är som lättast.
Citera
2022-11-29, 23:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
De stör sig kanske på att västs homosexualitet har blivit så feminiserad och inte på homosexualiteten som sådan? De kanske vill bevara den ryska hård-homon med rakade skallar, svett och tatueringar? Det kanske bara är fjolleriet som är problemet för ryssen? För bögar verkar det inte råda brist på i Ryssland i varje fall…

Ja det är kanske en del av den allmänna förråandet och våldsamheten i Ryssland. Det skall vara våldtäkter och fult istället för kärleksfullt och fint. Kanske beter de sig så mot kvinnor också, det är därför de inte får några barn för kvinnorna vill ju inte ha våldsamma våldtäktsbögar till män. Omanliga och grymma.
Citera
2022-11-29, 23:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Det vore samtidigt jävlig bra för ekonomin om vi i Europa hade politiker som fattar rätt beslut:
-Beväpna Ukraina med våra vapensystem genast
-Börja genast producera nya vapensystem

All in, döda ryzzsvinen nu när det är som lättast.

Jag har inget att tillägga.
Citera
2022-11-29, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Sino?

Du menar att Kina ska överge sin valuta till förmån till en ny, konstruerad, valuta som ska backas upp av Piss-ryzzland - som är paria i hela världen och med en ekonomi stor som Spanien - och Indien, som har en ekonomi lika stor som Italien? Du tror inte att Kina, med en ekonomi som är 10 ggr större än piss-ryzzland, aktar sig för att få dom där kvarnstenarna runt halsen?

*suck.....
Och om man väger in hur bra kompisar Indien och folkmordsrepubliken Kina är, hur uselt BR och S i BRICS-kvintetten gått ekonomiskt de senaste 20 åren, och hur stora problem kineserna själva just nu försöker slåss med, så är det nog större chans att hitta intelligent liv på månen än en lansering av en BRICS-valuta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in