2022-11-29, 16:24
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Du låter desperat. Du vet att jag har rätt.
Vad fan yrar du om? Det verkar som proppskåpet helt brunnit hos dig?

Det är ju du och dina andra ryssrunkare som är desperata och påstår att västs vapen är slut, samtidigt som vi andra visar på att vapenleveranserna bara ökar!

Hur jävla korkad är du?
Senast redigerad av negrofoben 2022-11-29 kl. 16:32.
Citera
2022-11-29, 16:24
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ukraina bombar inte på polen.
Bombade* två oskyldiga bönder sprängdes till småbitar pga gammalt sovjetskit.
Citera
2022-11-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Här kan man se hur sanktionerna på verkar Ryssland. Dom försöker köpa delar dom behöver av indien som inte vet riktigt vart dom står i frågan:
https://news.yahoo.com/exclusive-india-asked-sanctions-hit-092000373.html

Man behöver bildelar, flygplansdelar, helikopterdelar men också rå material för att tillverka papper och textiler.

Indien är sugna att få en mer balanserad handel med ryssland när man nu importerar mer än tidigare men man är oroliga över att väst ska sanktionera de företag som exporterar samt hur betalningen kommer att ske.

Indierna har ju en tvehågset förhållande till London - men de fattar. Ock en pipeline genom typ Tibet låter sig inte göras.
Citera
2022-11-29, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Här kan man se hur sanktionerna på verkar Ryssland. Dom försöker köpa delar dom behöver av indien som inte vet riktigt vart dom står i frågan:
https://news.yahoo.com/exclusive-india-asked-sanctions-hit-092000373.html

Man behöver bildelar, flygplansdelar, helikopterdelar men också rå material för att tillverka papper och textiler.

Indien är sugna att få en mer balanserad handel med ryssland när man nu importerar mer än tidigare men man är oroliga över att väst ska sanktionera de företag som exporterar samt hur betalningen kommer att ske.

Och Indien har naturligtvis alla grejer som finns med på den 14 sidor långa julklappslistan på lager? Piss-ryzzarna behöver delar till Flygplan, Helikoptrar och andra fordon. Sånt som Indierna gjort sig kända som high-end tillverkare av.

Citat:
The list of items from Russia, which runs to nearly 14 pages, includes car engine parts like pistons, oil pumps and ignition coils. There is also demand for bumpers and seatbelts.

Inga ABS-bromsar eller krockkuddar, dock. Äsch, vem van behöver sånt i piss-ryzzland?

Citat:
For aircraft and helicopters, Russia requested 41 items including landing gear components, fuel systems, communication systems and fire extinguishing systems, life jackets and aviation tyres.

Va? Ska flygplanen LANDA också?

Jag säger: Låt dom fattiga stackarna i Indien få tjäna ett par Rupee på piss-ryzzarnas dikeskörning, så att dom slipper växla in rubel till tveksam växlingskurs. Helt underbart om den piss-ryzka fordonsflottan hölls ihop med underutvecklade, kritiska, komponenter från Indien. Vi kanske kan få se en och annan flygplanskrasch med ett par hundra ryzzar som får uppsöka sin skapare, utsmetade mot en bergsvägg?
Citera
2022-11-29, 16:31
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Bombade* två oskyldiga bönder sprängdes till småbitar pga gammalt sovjetskit.
Det är fortfarande inte helt klarlagt om det var en Ukrainsk raket och om det var så så var det ju tydligen en olycka!

Det hade inte hänt om inte Putin anfallit Ukraina och terrorbombat civilbefolkningen!

Begriper du inte det är det ju synd om dig....
Citera
2022-11-29, 16:31
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Haha vapen från 80-talet duger utmärkt när ryska soldater ofta har vapen från 1940-talet.

Hoppas du dör din lille, lille, patetiske rysshora.
Jag tror inte dom Ukrainska soldaterna som är i strid varje dag bryr sig om hur gammalt ett vapen är, dom inser att de spelar ingen roll när ett vapen är skapat, du kan dö ändå.
Citera
2022-11-29, 16:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
"....the whole world will be turned into ashes." Inget Haag de ser hellre världen förvandlas till damm. Jag trodde IS och deras "-Allahu akbar!" mentalitet var botten. Men tydligen var dessa rena charmtrollen i jämförelse med Putin fanatikerna.

Ja men som tur är så tror i alla fall jag att de har en överdriven självbild även gällande sin förmåga att förstöra världen. Liksom de i februari trodde att de var jämlika med USA när det gäller konventionella vapen så upprätthåller de myten om att de är jämlika är det gäller kärnvapen. Vid ett kärnvapenkrig kommer USA förstöra många av Rysslands kärnvapen, t.ex. sänka alla deras atomubåtar. Andra kommer inte fungera eller helt missa sina mål. Jag tror också alla ryska kommunikationssatelliter inkl. deras GPS kommer skjutas bort. USA ser allt Ryssland gör men Ryssland vet inte vad väst gör. Detta informationsövertag har ju blivit tydligt i Ukraina. Miljontals människor kommer dö i väst, men Ryssland kommer upphöra som statsbildning. Rysk propaganda har ju redan erkänt att de slåss mot över en miljard människor i västvärlden med sin befolkning på 150 miljoner. Snart sjunker nog insikten om att även deras kärnvapen är underlägsna de i väst.
Citera
2022-11-29, 16:33
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Det är fortfarande inte helt klarlagt om det var en Ukrainsk raket och om det var så så var det ju tydligen en olycka!

Det hade inte hänt om inte Putin anfallit Ukraina och terrorbombat civilbefolkningen!

Begriper du inte det är det ju synd om dig....
Jag förstår att en mindre intelligent person kan tänka så men jag håller inte med. Ukrainskt luftförsvar dödar två polacker = Ukrainas fel.
Citera
2022-11-29, 16:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vart är Zelenskys ursäkt till dom två oskyldiga polack bönderna? Eller är det lugnt att döda oskyldiga polacker bara för att Ryssland attackerar dom?

Varför ska Zelensky be om ursäkt för en rysk missil?
Citera
2022-11-29, 16:37
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför ska Zelensky be om ursäkt för en rysk missil?
Det var en ukrainsk missil, om man går efter vad Nato säger och inte Ukraina. Nato är mer pålitligt än lilla Ryssland.
Citera
2022-11-29, 16:39
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Rysslands berömda kamikazedrönare Lancet kunde inte förstöra en artilleri .
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1597514410288816129

Ungefär vad jag förväntade mig att se hur "effektiv" Lancet är.
Nu kan säkert detta vara ren propaganda men förvånar mig inte om det ej är det.

Många av de videos av Lancet attacker visar oftast bara attacken.
Självklart avslutas videon när den träffar målet.

MEN oftast finns det drönarfilmer från ovan som visar attacken.

Dock visar den målet, Lancet kommer och träffar målet *booooom* sen inget mer.

Varför avslutas allt där?

Drönaren ovanför som filmade t ex stridsvagnen innan och själva träffen men sen ingenting.

Ja varför inte visa den brinnande förstörda stridsvagnen?

Stridsvagn som kör fram där på vägen, Lancet glider in från sidan och träffar målet.

Explosion och rök med såklart "cool" musik i bakgrunden.

Ja blev det mål när Lancet träffade målet eller blev det ett stolpskott?

Ljudeffekt borde kanske vara:

*brum brum brum* (stridsvagn som åker på vägen)

*swooooosh* (Lancet flyger in)

*pooooooof* (Lancet exploderar)

*pling* (ljudet besättningen hör inne i stridsvagnen)

Lancet är deras skadeverkan ungefär som när man får ett stenskott på rutan?
Citera
2022-11-29, 16:42
Medlem
serbisknegers avatar
Tillfångatagna bög wagneriter för jonjones.

https://twitter.com/worldonalert/status/1597586561591394310
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in