2022-11-29, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Samma sak i USA i händelse av krig, i krig så förbjuder USA negativ publicitet men det vet nu eller hur?

Ryssland har för några år infört samma presslagar som USA map detta, men det vet du eller hur?

Men piss-ryzzland är väl inte i krig? Har jag missat något? Man får väl t o m 15 år i fängelse i piss-ryzzland om man påstår nåt så jävla dumt?
Citera
2022-11-29, 23:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Kan bara hålla med här. De flesta immateriella "värden" på Nasdaq är bara luft. Som när Musk började tala om yttrandefrihet på Twitter och värdet på Tesla sjönk med 128 miljarder USD.

Är helt säker på att Kreml och Peking har något illasinnat i görningen här för att minska dollarns makt. Jag är inte tillräckligt kunnig inom nationalekonomi, men jag gissar på någon slags ny växelmekanism inom BRICS eller en ny indo-sino-rysk valuta. Jag ser fram emot att se råttan Blinkens min när detta blir verklighet...

Varför skulle Indien och Kina hänga på ett Ryssland i fritt fall?
Citera
2022-11-29, 23:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det hade den nog kunnat om de fått till en direkt träff. Det är farligt att underskatta ryssen, vi ska inte ropa hej förrän vi är över ån. Det må vara en zigenararmé men de har en jävla massa hårdvara. De där jäkla Zala har ställt till en del. En sak som jag är lite förundrad över är att man som exempel ställer ut en s-300 eller liknande utan att ha understödjande luftvärn typ Skynex från Rheinmetall i närheten? Tror en sådan plockar en eller två Zala alldeles utmärkt.

https://www.youtube.com/watch?v=pb5_F4_Eod8

Även HIMARS borde ha dessa som understöd fast de kan verka långt bakom fiendens linjer, better safe than sorry liksom?

De har nog inte så många att alla trupper kan få dem. De behöver försvara städer och elkraftverk också.
Citera
2022-11-29, 23:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ja det är väl dött lopp om mina skattepengar går till den judiska svinstian Ukraina eller om de går till att snabba på folkutbytet här i Sverige genom att bekosta parasiter från Afrika och Mellanöstern. I slutändan är det den liberala världsordningen som tjänar på mitt arbete.

Du kan enkelt ändra på den ekvationen, bara att ta värvning i Rysslands armé och kriga i Ukraina på Rysslands sida, dels slipper du Sverige och dess skatter och får ryskt medborgarskap på köpet, ja om du överlever dvs, tvek på den! Lycka till!
Citera
2022-11-29, 23:22
Bannlyst
Den piss-ryzka administrationen får på skallen i sin nya lokation, Skadovsk.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1597504662202384384
Citera
2022-11-29, 23:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De har nog inte så många att alla trupper kan få dem. De behöver försvara städer och elkraftverk också.

Tyskland har många, de kan skicka dem, finns inget krig i Tyskland nu, bättre att skicka ett rejält gäng nu än att behöva använda dem själv på hemmaplan senare. Cost/benefit liksom, win win för Ukraina.
Citera
2022-11-29, 23:26
Medlem
OBS att Ryssland INNAN kriget och sanktionerna hade en ekonomi stor som Belgien ELLER Italien…

Om tre månader är den sannolikt i paritet med kanske Finlands eller Sveriges då, dvs per capita kanske 1/10 eller ännu mindre.

Lägg till att landet är avstängt från större delen av världsekonomin och att det i FN är 5-6 likaledes utfattiga och förnedrade diktaturer som kan tänkas hålla på ryska laget i något sammanhang. Kina och Indien väntar bara som gamar på att kalasa på liket.
Citera
2022-11-29, 23:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ingen kan skicka Patriot. Det kräver tillstånd från USA och de vill inte riskera att nåt system hamnar hos ryssen.

Inget märkvärdigt alls som du försöker påskina!

Du påstod ju dessutom att de tack vare att Polen inte skulle leverera Patriot så skulle bombandet av civila fortgå!

Polen borde egentligen kunna täcka upp en del av Ukrainas luftrum med Patriot då de har casus beli för att skydda sig då robotar redan slagit ner i Polen. Var de kom ifrån må vara omstritt men som jag ser det har Polackerna rätt att försvara sig, om det inbegriper att halva Ukraina också täcks, ja må så vara. Det skulle avlasta Ukrainas luftförsvar.
Citera
2022-11-29, 23:28
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tyskland har många, de kan skicka dem, finns inget krig i Tyskland nu, bättre att skicka ett rejält gäng nu än att behöva använda dem själv på hemmaplan senare. Cost/benefit liksom, win win för Ukraina.
Europas länder borde tömma sina lager och skicka allt till Ukraina, det är definitivt ingen idé att sitta och spara på vapensystem som är tänkta att användas mot ryzzen om han kommer nu när ryzzen kan förgöras i Ukraina till reapris för en lång, lång tid framöver.
Citera
2022-11-29, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad är terminator för vapen?

Det är en tank med två 30mm (tror jag) placerade på varsin sida om tornet istf vanliga. Ska egentligen skydda andra tanks från att bli beskjutna ovanifrån, alltså t ex i städer. Men de användes inte så och blev inte speciellt framgångsrika.
Citera
2022-11-29, 23:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag tror inte dom Ukrainska soldaterna som är i strid varje dag bryr sig om hur gammalt ett vapen är, dom inser att de spelar ingen roll när ett vapen är skapat, du kan dö ändå.

De slipper i alla fall att ha ett mosin nagant från 1800 frösihjäl i sina händer när de dör till skillnad mot dina fränder. Personligen har jag hellre ett modernt vapen i handen som kan rädda mig innan jag dör. Känslan av det är viktig.
Citera
2022-11-29, 23:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
Nej det är inte en påhittad siffra, det är verifierat men enligt nazlensk så är det en konspirationsteori likt ukrainas attack på pålen.

Pålen? Finns det ingen lägsta-nivå här?

Varken Ukraina eller Ryssland har attackerat Polen.

400 000 är en siffra både påhittad och löjlig. Kanske just pga därför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in