2022-11-29, 22:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Terminator har vi sett rycka fram i besynnerlig formation över ett lerfält och bli mosade av Stugna. Dom levde inte riktigt upp till namnet.

Vad är terminator för vapen?
Citera
2022-11-29, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Min plan? RIA Novosti råkade ju släppa artikeln om tredagarssegern redan den 26 februari. Det var ju er plan. Dummer

Är Hitler förebilden eller?
Det var inte från militärer, dummer det var från RIA Novosti
Citera
2022-11-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad är terminator för vapen?
En slik - https://en.wikipedia.org/wiki/BMPT_Terminator
Citera
2022-11-29, 22:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
En slik - https://en.wikipedia.org/wiki/BMPT_Terminator

Tack, verkar inte så speciell.
Citera
2022-11-29, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Vet inte vilken del i det jag skrev du syftar på. Dödstalen återges av olika underrättelsetjänster, jag har läst någonstans att ryska budgetdokument även bekräftade det om än oavsiktligt.
Förlusterna av utrustning dokumenteras och räknas givet bildbevis av aktörer och underrättelsetjänster.
Vidare har Ryssland successivt flytt från områden de tidigare ockuperat eller tänkt ockupera. Det är helt öppen information.

Resten av mitt inlägg spekulerar jag bara i kring tänkbar utveckling.

Du har alltså ingen källa som är mer trovärdig än de som ej driver propagandan, kort dina källor är med all sannolikhet mindre trovärdiga.
Citera
2022-11-29, 22:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Det var inte från militärer, dummer det var från RIA Novosti

Ja? Och i en diktatur av rysk modell hänger. stat, media och militär intimt ihop.
Citera
2022-11-29, 23:01
Medlem
Citat:
Vad har han på axlarna?

En tatuering i det utförandet på axeln inom rysk fängelsekultur talar om att du befinner dig på en hög nivå.

Ungefär som gradbeteckningar i uniform är det mening att avse.

Finns mycket litteratur om tatueringarnas betydelse inom rysk fängelse kultur.
Citera
2022-11-29, 23:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Propaganda-Olga säger att eliten i Ryssland börjar oroa sig för att ställas till svars för krigsförbrytelser. Konstigt att de inte har samma bravado som putinisterna på FB.
https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1597465482592153601

Nu verkar den ryska militärens homosexualitet vara OT, (Även om jag tycker den är relevant då den är orsak till krigsbrotten våldtäkter av pojkar och män i Ukraina) men nu påstås att Wagners nazistiska chef, och Putins gode vän, Prigozhyn ha sålt sex när han satt i fängelse.
https://twitter.com/wartranslated/status/1597578177798627328

Bra att de oroar sig, ju mer oroliga de blir så blir de kanske mer villiga att avsluta det här, även om det innebär att man tappar ansiktet. Bättre det än att tappa livet.
Citera
2022-11-29, 23:05
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Nu börjar det svikta betänkligt för Ukraina i Donbass. Läget är ytterst prekärt. Bakhmut är omringat av Ryssland, Vuhledar står i begrepp att falla. Samtidigt köper EU mera LNG från Ryssland. När (inte om) Bakhmut faller så kommer resten att falla som dominobrickor.
1. Har du några riktiga källor för detta? (OBS! inte skumma videor)
2. Även om Ryssland verkligen skulle lyckas inta Bakhmut, exakt vad talar för att "resten" skulle falla som "dominobrickor"?
Citera
2022-11-29, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Kan bara hålla med här. De flesta immateriella "värden" på Nasdaq är bara luft. Som när Musk började tala om yttrandefrihet på Twitter och värdet på Tesla sjönk med 128 miljarder USD.

Är helt säker på att Kreml och Peking har något illasinnat i görningen här för att minska dollarns makt. Jag är inte tillräckligt kunnig inom nationalekonomi, men jag gissar på någon slags ny växelmekanism inom BRICS eller en ny indo-sino-rysk valuta. Jag ser fram emot att se råttan Blinkens min när detta blir verklighet...

Sino?

Du menar att Kina ska överge sin valuta till förmån till en ny, konstruerad, valuta som ska backas upp av Piss-ryzzland - som är paria i hela världen och med en ekonomi stor som Spanien - och Indien, som har en ekonomi lika stor som Italien? Du tror inte att Kina, med en ekonomi som är 10 ggr större än piss-ryzzland, aktar sig för att få dom där kvarnstenarna runt halsen?

*suck.....
Citera
2022-11-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Du vet allrså att i krig så förbjuder USA negativ publicitet och då förstår du att det är helt normalt att Ryssland gör likadant.

Bra då fick du på käften igen, det blir ofta så om man ej har fakta bakom sig.
I krig ja, men ryssen har ju bara en special situation i Ukraina.
Citera
2022-11-29, 23:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Rysslands berömda kamikazedrönare Lancet kunde inte förstöra en artilleri .
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1597514410288816129

Det hade den nog kunnat om de fått till en direkt träff. Det är farligt att underskatta ryssen, vi ska inte ropa hej förrän vi är över ån. Det må vara en zigenararmé men de har en jävla massa hårdvara. De där jäkla Zala har ställt till en del. En sak som jag är lite förundrad över är att man som exempel ställer ut en s-300 eller liknande utan att ha understödjande luftvärn typ Skynex från Rheinmetall i närheten? Tror en sådan plockar en eller två Zala alldeles utmärkt.

https://www.youtube.com/watch?v=pb5_F4_Eod8

Även HIMARS borde ha dessa som understöd fast de kan verka långt bakom fiendens linjer, better safe than sorry liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in