2022-11-29, 23:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Så tänker jag också. Fastnar i att man inte ska lägga till fler faktorer än nödvändigt, samtidigt som det saknas enkla fakta (som tex. vem TTs vän var, orsaken till att hon letade, osv).
Jo, men om man tänker att T gått till Nöjet för att roa sig, så blir vännen inte bärande på det sätt hon blivit om T enbart gått dit för att söka vännen.
Citera
2022-11-29, 23:20
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Jag menade sms FÖRE brottet som tydligt visar på att det finns motiv.

Och gravfridsbrott… alltså det är ju hur självklart som helst att den som har transporterat en död kropp också har dödat den. Sen förstår jag att det ändå kan vara svårt, som med Mats Alm. Men där föll det väl på stt det inte gick att fastställa dödsorsak eftersom hon var helt bränd? Här kommer man ju åtminstone få en dödsorsak, hjälper inte det med tanke på all annan bevisning som åklagaren säger finns?

Visst har vi väl ändå sett fall där det bedömts vara bortom rimligt tvivel trots att inte allt varit glasklart bevisat och trots nekande m.m?

Ja om vi får en dödsorsak så blir läget nog annorlunda, min oro bygger ju på att det tar så lång tid och att det är pga att dödsorsaken inte kommer gå att faställa till 100%

Men ja, är ju min magkänsla jag går på så har säkert jättejättefel och det vore gött om jag hade fel
Citera
2022-11-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Och hur vet du att hon öppnat sig, och sagt vad i förhör?! Det är jag jävligt nyfiken på!

Läs deras p7or
Citera
2022-11-29, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Läs deras p7or
Länk?
Och nej hittar inte det i sammanfattningen
Citera
2022-11-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Länk?
Och nej hittar inte det i sammanfattningen

Grevens sammanfattning del 12

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2022-11-29, 23:32
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Exakt, tror bjälklager i golvet tar en del. Ingen aning om hur mycket, eller om det ffa är diskant (skrik tex.) Om nu inte skrik blockeras på annat sätt. Möjligen klackar som sparkas i golvet kan låta likt spikande?

Jag har för mig att Tove hade vanliga Nike, Adidas liknande dojor.

Men jag har har kanske fel., Ska kolla upp det lite närmare.

Hittar inte i Gevens listor mer än att hon hade:

Enligt Missing People var hon vid försvinnandet klädd i en vit skjorta, svarta kostymbyxor och bar troligen en svart jacka.
Citera
2022-11-29, 23:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Vi vet alldeles för lite för att kunna använda oss av Ockhams rakkniv, så den får vi klara oss utan.
Så länge som åklagaren eller polisen vägrar att delge oss mer. Så blir det åtskilliga gissningar eftersom vet vi inte med säkerhet hur alltihop har gått till.

Ingen här kan alltså med säkerhet påstå att TT varit i lägenheten och om hon varit däri. Så kan ingen med säkerhet påstå att TTs hjärta stannade just där. Oavsett om det är troligt eller ej
Men om vi med säkerhet vetat hur allt gått till, hade vi inte behövt en rakkniv. 😉
Jag tror att du menar att kniven bara är tillämpbar när lejonparten av hela händelseförloppet är känt. Där är jag lite kluven. Det kan vara klokt att ha den i åtanke hela tiden, så att fantasin inte skenar iväg.
Citera
2022-11-29, 23:37
Medlem
Citat:
Vi vet alldeles för lite för att kunna använda oss av Ockhams rakkniv, så den får vi klara oss utan.
Så länge som åklagaren eller polisen vägrar att delge oss mer. Så blir det åtskilliga gissningar eftersom vet vi inte med säkerhet hur alltihop har gått till.

Ingen här kan alltså med säkerhet påstå att TT varit i lägenheten och om hon varit däri. Så kan ingen med säkerhet påstå att TTs hjärta stannade just där. Oavsett om det är troligt eller ej

Ockhams rakkniv är inte beroende av att man "vet nåt", hela grejen med principen är att sortera bort trams. Vi behöver inte veta att BO varit i lägenheten för att påstå att det inte är utomjordingar som rövat bort henne.
Citera
2022-11-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Det är ju ovanligt att en kvinna i den åldern dödar någon har vi förstått, att de skulle slå slint så att två gör det samtidigt känns smått otroligt, säger inte att MH är oskyldig men hon behöver som du säger inte varit aktiv i själva dråpet, hon har ju även öppnat sej lite och säger ju att hon tror JJ kan ha nåt med toves död att göra, skulle man själv vara inblandad hade man inte bara nekat till allt då, nej jag tror MH har mer att vinna på att lyfta lite på locket och försöka styra utredningen mer åt JJs håll och ge antydningar om vad som skett utan att direkt peka ut JJ för de tror jag inte hon vågar i detta läget, på så sätt hoppas hon nog JJ själv ev erkänner till slut

På väg från krogen går kanske TT iväg för att kissa i närmsta buskage, kanske rent av vid kyrkan.
Ställer sin cykel och efter går JJ. Medan TT sitter på huk så kanske JJ passar på att smyga upp bakifrån för att lägga armen kring hennes hals ?

I så fall har MH inte sett något. Men eftersom MH genom polisen fått reda på att TT är död. Så tror MH att JJ kan ha tagit död på TT.
Cykeln åker mgm tillsammans på hem till JJ. Dit även mobilen och kanske plånbok och nycklar följt med.

Återigen ett alternativ i brist på sanningar
Citera
2022-11-29, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Stämmer det?
Jag har missat detta, och om det stämmer är det ju som du säger jätteviktigt!
Även om man har tidpunkten för Donken, så blir tidpunkten ännu mer inramad.

Nu har polisen ett ganska stort spann på 45 minuter här, så vi får se vad man räknar in i de trekvarten.

Är det från podden detta med att grannen snackade i trelfonen just då kommer?

Ja han jobbade sent sedan pratade han med sin tjej i USA, osäker om de va podden eller i nån tidning.
Citera
2022-11-29, 23:50
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
På väg från krogen går kanske TT iväg för att kissa i närmsta buskage, kanske rent av vid kyrkan.
Ställer sin cykel och efter går JJ. Medan TT sitter på huk så kanske JJ passar på att smyga upp bakifrån för att lägga armen kring hennes hals ?

I så fall har MH inte sett något. Men eftersom MH genom polisen fått reda på att TT är död. Så tror MH att JJ kan ha tagit död på TT.
Cykeln åker mgm tillsammans på hem till JJ. Dit även mobilen och kanske plånbok och nycklar följt med.

Återigen ett alternativ i brist på sanningar
Tjolahopp. Och varför menar du att JJ och MH skulle båda påstå att TT följde med dem hem?
Citera
2022-11-29, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Ockhams rakkniv är inte beroende av att man "vet nåt", hela grejen med principen är att sortera bort trams. Vi behöver inte veta att BO varit i lägenheten för att påstå att det inte är utomjordingar som rövat bort henne.

Knivjäveln säger i min värld att det är lättare att ta död på TT ute. Än att krångla till det och gå hem till JJ.
Hur mycket ockham du än drar in i detta. Så blir det gissningar pga att vi med säkerhet inte vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in