2022-11-29, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanifbaliskusin
Minns ni tiden när Lasse skröt om att han aldrig läste och hade blockat Aftonblaskan, Nejspressen etc.
Idag skriver Lasse om Anders Lindberg på Aftonblaskan och ger hEn medhåll.

Vinden blåster åt många håll för Lasse. Gäller att hänga med i svängarna.

Lasse som vanligtvis skulle ha skrivit detta ungefär som att det var hans eget scoop refererar alltså till Lindberg flera gånger i texten.
Citera
2022-11-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Lasse som vanligtvis skulle ha skrivit detta ungefär som att det var hans eget scoop refererar alltså till Lindberg flera gånger i texten.

Det som är positivt med detta är att vi nu vet vad Lasse tRöstade på.
Citera
2022-11-29, 15:19
Medlem
RiverStyxs avatar
Från senaste blog-inlägget:

"Som ÖB sade i somras “det kunde varit vi”, och det kunde alltså varit jag som torterats, mördats och begravts i en massgrav utanför Sätila. Och kan förstås fortfarande bli – kriget är inte över än, Sverige har ännu inte återrustat och Sverige är ännu inte med i Nato."

Han tror på fullt allvar att han är en av Putins måltavlor verkar det.
Citera
2022-11-29, 16:34
Medlem
Haha, efter att Ben Dover fick smäll på fingrarna av LW så verkar han pausa sina skriverier, står detta under dagens inlägg om elpriser:

"Nu gör vi så här, tänker jag: Vi väntar tills det blivit ordning här och alla är belevade och talar latin, så återkommer jag då. Hej så länge!"
Citera
2022-11-29, 17:57
Medlem
O nej! Vad ska Bens hangarounds göra då? Medarbetaren och Heas66 eller vad fåntratten heter får hitta nått nytt att torr-runka till.
Citera
2022-11-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmugghc
Haha, efter att Ben Dover fick smäll på fingrarna av LW så verkar han pausa sina skriverier, står detta under dagens inlägg om elpriser:

"Nu gör vi så här, tänker jag: Vi väntar tills det blivit ordning här och alla är belevade och talar latin, så återkommer jag då. Hej så länge!"

Nu har jag missat nåt! Kan du länka till där "BD fick en smäll"?
Har märkt att BD inte varit närvarande de senaste dagarna men visste inte att Lasse smällde till!
Citera
2022-11-29, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx

"Som ÖB sade i somras “det kunde varit vi”, och det kunde alltså varit jag som torterats, mördats och begravts i en massgrav utanför Sätila. Och kan förstås fortfarande bli – kriget är inte över än, Sverige har ännu inte återrustat och Sverige är ännu inte med i Nato."

Enligt Lasse finns det två Putin fiender.
1: Ukraina
2: Lasse
3: Alla andra
Citera
2022-11-29, 19:14
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Enligt Lasse finns det två Putin fiender.
1: Ukraina
2: Lasse
3: Alla andra
Sätila-Tintin kommer väl alltid att vara sin egen värsta fiende och är mest värd att skratta åt.
Fast det skulle inte förvåna mig om ryssarna vid en invasion kommer att bomba hans maskinhall först, för gud vet vilka fruktansvärda vapen det kan finnas där...
Senast redigerad av Rimbert 2022-11-29 kl. 19:21.
Citera
2022-11-29, 20:23
Medlem
Citat:
Nu har jag missat nåt! Kan du länka till där "BD fick en smäll"?
Har märkt att BD inte varit närvarande de senaste dagarna men visste inte att Lasse smällde till!

https://cornucopia.se/2022/11/extrema-elpriser-idag-satta-innan-o3-stoppades-borserna-upp-i-asien-under-tisdagsmorgonen/

Citat:
EN DOVER
2022-11-29 07:55 - 07:55
Tänka sig. Prissättningsmodell och export spelade alltså roll för priset. Nån professor tycker tydligen det, och då kan det nog vara sant. Vad konstigt att alla gapskrek “KäRnKrAFtn!!!” rakt i ansiktet på en innan valet när man tog upp det. Nästan som att det var ett narrativ, det där med kärnkraft, som var viktigt för valpropagandan.

Mindre än en månad nu tills Svantesson har byggt ut kärnkraften f ö. Bästa julklappen!

Citat:
ADMIN
2022-11-29 07:58 - 07:58
Med tillräckligt mycket kärnkraft blir priset lågt för exportkablarna räcker inte. Jmf innan R1 och R2 stängdes. Jag börjar tröttna på ditt sätt att uttrycka dig.

Santesson är en mupp, men det verkar inte vara den enda

Citat:
LARS WILDERANG
2022-11-29 08:03 - 08:03
Föreslår att du börjar uttrycka dig som en vuxen människa istället. Din röst behövs som kontrast mot alla högernedsatta och medblivna, och du är nästan den ende som orkar tjata emot de idioterna. Men det vore önskvärt om du kunde göra det på ett vuxet vis, även om de själva uppför sig som små barn.

Citat:
BEN DOVER
2022-11-29 10:09 - 10:09
Jag kan ju citera den gamle uppsvenske skalden Erik Axel Karlfeldt, i hans kända dikt “Sång efter skördeanden”. Den är ju lämplig eftersom huvudpersonen i den heter Fridolin, liksom ett av högerns forna hatobjekt gör/gjorde.

Men här dansar Fridolin!
Sen er son, han är stark, han är fin,
och han talar med bönder på böndernas sätt
men med lärde män på latin.

Nu gör vi så här, tänker jag: Vi väntar tills det blivit ordning här och alla är belevade och talar latin, så återkommer jag då. Hej så länge!

Lite lättkränkt. Men han är nog snart tillbaka.
Citera
2022-11-29, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx

Han har väl tvättmaskin hemma det räcker för att vara i riskzonen för att bli skjuten av ryssen.

Fattiga mordiska trashankar som drömmer om ett liv med tvättmaskin och rinnande vatten.
Citera
2022-11-29, 22:52
Medlem
Det känns som LW har tappat masken som "oberoende", nuvarande regering är skit och alla som röstat på den är efterblivna. Han försöker inte ens!
Edit: Parodiskt när LW anklagar andra för att agera som småbarn!
Senast redigerad av pmugghc 2022-11-29 kl. 23:01.
Citera
2022-11-30, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
https://cornucopia.se/2022/11/extrema-elpriser-idag-satta-innan-o3-stoppades-borserna-upp-i-asien-under-tisdagsmorgonen/

Lite lättkränkt. Men han är nog snart tillbaka.

Men ojdå! Där ser man!
Ja lite lättkränkt faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in