Citat:
Ursprungligen postat av
hanifbaliskusin
Nu har jag missat nåt! Kan du länka till där "BD fick en smäll"?
Har märkt att BD inte varit närvarande de senaste dagarna men visste inte att Lasse smällde till!
https://cornucopia.se/2022/11/extrema-elpriser-idag-satta-innan-o3-stoppades-borserna-upp-i-asien-under-tisdagsmorgonen/
Citat:
EN DOVER
2022-11-29 07:55 - 07:55
Tänka sig. Prissättningsmodell och export spelade alltså roll för priset. Nån professor tycker tydligen det, och då kan det nog vara sant. Vad konstigt att alla gapskrek “KäRnKrAFtn!!!” rakt i ansiktet på en innan valet när man tog upp det. Nästan som att det var ett narrativ, det där med kärnkraft, som var viktigt för valpropagandan.
Mindre än en månad nu tills Svantesson har byggt ut kärnkraften f ö. Bästa julklappen!
Citat:
ADMIN
2022-11-29 07:58 - 07:58
Med tillräckligt mycket kärnkraft blir priset lågt för exportkablarna räcker inte. Jmf innan R1 och R2 stängdes. Jag börjar tröttna på ditt sätt att uttrycka dig.
Santesson är en mupp, men det verkar inte vara den enda
Citat:
LARS WILDERANG
2022-11-29 08:03 - 08:03
Föreslår att du börjar uttrycka dig som en vuxen människa istället. Din röst behövs som kontrast mot alla högernedsatta och medblivna, och du är nästan den ende som orkar tjata emot de idioterna. Men det vore önskvärt om du kunde göra det på ett vuxet vis, även om de själva uppför sig som små barn.
Citat:
BEN DOVER
2022-11-29 10:09 - 10:09
Jag kan ju citera den gamle uppsvenske skalden Erik Axel Karlfeldt, i hans kända dikt “Sång efter skördeanden”. Den är ju lämplig eftersom huvudpersonen i den heter Fridolin, liksom ett av högerns forna hatobjekt gör/gjorde.
Men här dansar Fridolin!
Sen er son, han är stark, han är fin,
och han talar med bönder på böndernas sätt
men med lärde män på latin.
Nu gör vi så här, tänker jag: Vi väntar tills det blivit ordning här och alla är belevade och talar latin, så återkommer jag då. Hej så länge!
Lite lättkränkt. Men han är nog snart tillbaka.