2022-11-29, 00:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det har jag redan löst då jag har lämnat Sverige, otroligt skönt att slippa alla feta och dryga tokfeminister. Nu knullar jag massor av supersnygga tjejer med bra värderingar istället.

Hahaha, du får ursäkta mig eftersom detta är off topic, men jag tror inte en sekund på vad du skriver. Att du skulle vara utomlands och "knulla supersnygga tjejer" samtidigt som du sitter och gråter över samtyckeslagen på Flashback, det händer helt enkelt inte. No way.
Citera
2022-11-29, 00:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Tycker redigt synd om unga män idag...

Damned if you do, damned if you dont.

Och vilka är det som varken har ansvar eller moral? Jo kvinnorna. För evigt offer för sin egen offerkofta.

Som sagt, måste suga att vara ung kille idag. Visst sociala medier hjälper en del. Men när du till och med kan sexuellt ofreda på distans så hade iaf jag gett upp att ens försöka.

Fattar verkligen inte varför allt ansvar ligger på männen.
Om kvinnor NÅGONSIN vill vara jämställda med männen så börjar det med att ta ansvar för sina handlingar och sitt liv...

Menar du alltså att kvinnor och män inte är jämställda i Sverige?
Citera
2022-11-29, 01:52
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Skyll dig själv då om det bara är såna som inte är lika kunniga i bevisvärdering som du som ställer upp.

Briljant logik. Bygger du bilar och lägger väg? Annars sluta gnäll i trafiken över vad andra gör...
Citera
2022-11-29, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Menar du alltså att kvinnor och män inte är jämställda i Sverige?
KAN kvinnor och män vara jämställda?
Finns det någon instans i världen under historiens gång där detta varit fallet?
Isåfall hur länge då och varför slutade det vara så?

Jämställdhet är totalt urvattnat och är som en egen gud vid det här laget.
Vissa tror på Jämställdhet. Vissa inte.
Jag sitter och funderar om det ens är en fråga att ställa sig? Förmodligen inte.
Citera
2022-11-29, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hahaha, du får ursäkta mig eftersom detta är off topic, men jag tror inte en sekund på vad du skriver. Att du skulle vara utomlands och "knulla supersnygga tjejer" samtidigt som du sitter och gråter över samtyckeslagen på Flashback, det händer helt enkelt inte. No way.

Haha förstår att du har svårt att ta in att det finns supersnygga tjejer med bra värderingar i andra länder men det är verkligheten stumpan. Inte ens när jag var i Sverige dejtade jag svenskar med något enstaka unikt undantag, ni är generellt sett för feta, fula och har för avskyvärda värderingar helt enkelt.

Du och övriga feminister belyser dock väldigt väl varför man inte kan ha en lag som dömer män på kvinnans saga, ni saknar empati och har inget moraliskt tänk som håller er till sanningen utan ni skarvar och förvrider den utan betänkligheter. Därför kan en man inte vara med er utan att riskera att spärras in i fängelse i flera år.
Citera
2022-11-29, 04:03
Medlem
Citat:

Jag sitter och funderar om det ens är en fråga att ställa sig? Förmodligen inte.

Det är också frågan om vilken jämställdhet man pratar om, equal of outcome eller equal of opportunity. Det förstnämnda är förstås absurt.
Citera
2022-11-29, 05:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Hur menar du? Är man isf passiviserad?
Det ligger i själva begreppet. Är man i stånd att begå en våldtäkt är man även i stånd att freda sig mot en och kan inte anses vara särskilt utsatt.
Citera
2022-11-29, 05:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Briljant logik. Bygger du bilar och lägger väg? Annars sluta gnäll i trafiken över vad andra gör...
Men du fattar väl att om det bara är såna som till skillnad från dig inte förstår sig på bevisvärdering som är villiga att tjänstgöra som nämndemän så får du antingen ställa upp själv eller gilla läget.
Citera
2022-11-29, 06:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Ja.

Citat:
I juli 1989 dömdes Christer Pettersson för mordet på statsminister Olof Palme av en oenig tingsrätt. Tingsrättens tre nämndemän ansåg att han var skyldig till mordet, medan de två lagfarna ledamöterna frikände honom. Christer Pettersson överklagade domen till hovrätten, som tog upp fallet i oktober 1989.
Citat:
Under domstolsförhandlingarna erkände Lisbet Palme att hon hade haft förkunskap om att polisen hade häktat en alkoholist från Sollentuna innan hon pekade ut Christer Pettersson i vittneskonfrontationen. I samband med konfrontationen sa hon också att “man ser ju vem som är alkoholist”.
Den 2 november 1989 lät Svea hovrätt meddela att Christer Pettersson hade försatts på fri fot och frikänts från anklagelserna för mordet på Olof Palme. Riksåklagaren valde att inte överklaga domen. Den vann laga kraft den 1 december 1989.
Mycket rättsosäkert. De erfarna frikände. Lisbets vetskap o uttalande, skandal. Kolla upp spåret på den så kallade 33-åringen istället.

Hur då tolkar? Hur tolkar du bibeln? I vilken kontext vill du ha texten tolkad åt dig?

Kom med ett svar istället. Vad säger den texten till dig? Kan du med andra ord förklara vad det står?
Citera
2022-11-29, 06:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Men kom igen nu, ingen åklagare i världen skulle gå med på att det är våldtäkt baserat på att nån brud sagt "Haha, jag låg med Kalle i fredags. Men jag ville egentligen inte" till en polare. Det börjar bli ett ohederligt resonemang. Du vill gärna ta genvägar som utelämnar relevant information om vad som faktiskt har sagts i det aktuella fallet. I så fall är det relevant att påstå att du lika gärna kan bli fälld för mord för att någon främling råkar hävda att det var du som gjorde det.

"I de fall som ledde till en dom för oaktsam våldtäkt är de objektiva
rekvisiten ofta mindre väl styrkta. I 9 av de 12 fallen fanns det inte
någon annan stödbevisning än personer som inte själva sett vad som
hände, men fått det berättat för sig av målsäganden. "

Ett tips till männen/pojkarna borde alltså vara att efter man har haft sex med någon (oftast hyfsat tillfälliga relationer) berätta hur det gick till och att man säkerställt att allt gått korrekt till. Det borde ju väga lika tungt som en kvinnas/flickas berättelse.
Citera
2022-11-29, 06:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

När jag pratar om jämställdhet syftar jag på lika inför lagen, alltså att var och en har rätt att bestämma över sitt eget liv. Där ingår att inte behöva utsättas för våldtäkter på grund av att "samhället" inte klarat av att sätta lagar som är rimliga i förhållande till brottets specifika omständigheter. Just våldtäkt är ett jämställdhetsrelaterat brott på grund av skillnaden i fysisk styrka, och då kan jag tycka att "samhället" ska gå in och hjälpa till genom lagstiftning. Brottets specifika omständigheter gör det dessutom svårt att använda teknisk bevisning eller vittnen.
Att du pratar om att det skulle vara att kvinnor inte tar ansvar eller vad du nu vräkte ur dig, det visar snarare enbart på att du inte förstår vad skillnaden i fysisk styrka ger ur ett maktperspektiv.
Citera
2022-11-29, 06:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
"I de fall som ledde till en dom för oaktsam våldtäkt är de objektiva
rekvisiten ofta mindre väl styrkta. I 9 av de 12 fallen fanns det inte
någon annan stödbevisning än personer som inte själva sett vad som
hände, men fått det berättat för sig av målsäganden. "

Ett tips till männen/pojkarna borde alltså vara att efter man har haft sex med någon (oftast hyfsat tillfälliga relationer) berätta hur det gick till och att man säkerställt att allt gått korrekt till. Det borde ju väga lika tungt som en kvinnas/flickas berättelse.
Absolut, gör en ljudinspelning eller skriv dagbok efter varje gång du haft sex, och slappna av. Är du inte totalt ignorant och skiter i ifall den du ligger med är med på noterna eller inte har du inte mycket att bekymra dig för. Sluta skapa problem av ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in