Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoStar
Huset jag bor i stod klart 2015 så det kanske inte räknas som nyproduktion längre, när jag tänker efter. Jag ger 8200 för en 2:a och då ingår diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare och sånt. Men de har byggt ett sprillans nytt hus bredvid och där är hyrorna ett par tusenlappar högre och några lägenheter står tomma, så det är nog som du beskriver att det finns en smärtgräns. Faktum kvarstår att vi betalar typ lika mycket i bostadskostnad som den som har en 5 miljoners-villa så läget håller på att spåra ur och skulle behöva regleras mer. Jag har inget intresse av att äga mitt boende för jag vill inte ha det ansvar och krångel som det medför.
Jag skulle inte ha något emot att äga min lägenhet. Klart det blir bökigt när saker går sönder. Däremot skulle jag aldrig få lån, av någon anledning är 15 år av inbetalad hög hyra inget bevis för att man kan betala ett lån.
Vår nyproduktion fylldes med socbidragstagare. När det var fullt gjorde de en regel att ingen mer med soc skulle få flytta in. Så de hoppas att socfolket ska flytta ut efter ett tag och jobbande flytta in.
Jag är också för mer regleringar. Vi hade det rätt bra som hyresgäster ett tag innan det började spåra ur.