2022-11-28, 14:01
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Fast nu tror jag nog att det är en hel del som kan dra samma slutsatser som jag, den lilla grupp gaphalsar här tror jag är en minoritet
Kan du ge oss namnen på några internationellt erkända analytiker som delar dina förvirrade analyser?
Citera
2022-11-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du tror alltså inte Putin skulle ha det ogjort om han kunde?
Oavsett förklaringsmodell så är det en total fuckup.

Ja, han ångrar sig säkert bittert. Han hade ju Krim och delar av Donbas säkrade. Världen hade gått vidare och Putin hade kunnat njuta av sitt utökade rike. Men Mycket vill ha mer, och en gång är ju ingen gång, så varför inte göra ett nytt försök? Men nu tog det tvärstopp....
Citera
2022-11-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Kan du ge oss namnen på några internationellt erkända analytiker som delar dina förvirrade analyser?
vad menar du med "internationellt erkända" ? vilket eller vilka länder skall ha erkänt dem?
Citera
2022-11-28, 14:07
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Z-orchernas liv allt billigare. Vad blir next? Kattmat?

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1597142569011798017
Bra betalt för en offrad son? Några frottéhanddukar!

Vidrigt! Hur fan kan ryssar acceptera att bli behandlade på detta sätt?
Citera
2022-11-28, 14:10
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det sköts skott. Det var protester både på Krym, övriga Ukraina och Moskva (!!).

https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Simferopol_incident
Ja men jag menade ju då under invasionen så skjöts det inga skott.
Citera
2022-11-28, 14:12
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Du tror alltså att ryssarna gör en mycket kostsam operation, förlorar en hel del unga mäns liv utan att ha något att vinna på det?
Du verkar inte ha förstått att denna militära specialoperation hade syfte att inta Kiev och tillsätta en marionett och att det skulle gå på nån vecka.

Det gick ju i stället åt helvete! Och Putin hade inte förstånd att backa utan har bara hela tiden grävt sig djupare ner i skiten. Ryssland är kört i flera decennier oavsett utgången av kriget!
Citera
2022-11-28, 14:15
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Du verkar inte ha förstått att denna militära specialoperation hade syfte att inta Kiev och tillsätta en marionett och att det skulle gå på nån vecka.

Det gick ju i stället åt helvete! Och Putin hade inte förstånd att backa utan har bara hela tiden grävt sig djupare ner i skiten. Ryssland är kört i flera decennier oavsett utgången av kriget!
Ingen ryss sa någonsin att kriget skulle ta 3 dagar eller en vecka. Det var enbart västerländska analytiker som sa det.
Citera
2022-11-28, 14:15
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Kan du ta ut något som du vet stämmer och då också bevisa att det stämmer av det du beskriver. Lättare att fokusera på en sak åt gången
Jag förstår att du har svårt att fokusera på flera saker, som du antytt tidigare.
Men det här är en syntes jag gjort av den information jag fått från olika ryska källor under konflikten som skapar en bild av hur ryssarna tänker och fungerar. Så du måste fundera över hur väl den stämmer och om inte, på vilket sätt den inte stämmer. Så det kräver lite mer tankeverksamhet och slutledningsförmåga från din sida.

Däremot har du Youtube klippen jag länkande till, som förklarar hur ryssarna ser på sig själva och deras plats i världen, rent historiskt och i nutid. Arvet från de olika ryska imperierna. Sen måste man förstås kunna väga det mot hur historien faktiskt sett ut och inta bara vad de säger. Men det är så klart en bra start att utgå från.
Citera
2022-11-28, 14:16
Medlem
Citat:
Vad vinner ryssarna på att invadera ukraina?

Putin blir nöjd när han fogar sina tidigare Sovjetrepubliker till Ryssland. Inget annat.
Citera
2022-11-28, 14:19
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ja men jag menade ju då under invasionen så skjöts det inga skott.
Det är ju precis det jag länkar till som bevisar att det gjorde det?

Det sköts en massa skott. En ukrainare dog och en paramilitär dog.
Citera
2022-11-28, 14:19
Medlem
Citat:
Ingen ryss sa någonsin att kriget skulle ta 3 dagar eller en vecka. Det var enbart västerländska analytiker som sa det.

Självklart. Allt går enligt plan.
Citera
2022-11-28, 14:22
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Nej, rysk statlig TV har påtalat det flera gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in