2022-11-28, 12:28
Medlem
KillPus avatar
Z-orchernas liv allt billigare. Vad blir next? Kattmat?

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1597142569011798017
Citera
2022-11-28, 12:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Mycket möjligt, Zelenskyy hänger som jag tror på en skör tråd, han gick för långt när de "råkade" skicka en raket in i polen och hävda att det var ryssarna

Mm, och snart kommer kentaurarmén och bistår den ryska.

Är det fritt fram att påstå vilken dynga som helst nu?
Citera
2022-11-28, 12:30
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Mycket möjligt, Zelenskyy hänger som jag tror på en skör tråd, han gick för långt när de "råkade" skicka en raket in i polen och hävda att det var ryssarna
Ja. Jag minns fortfarande att han la ut en video på telegram 7 min om jag minns rätt efter det hände och sa att Ryssland nu attackerar Nato och nu måste Nato gå in i Ukraina. Två oskyldiga döda polacker pga Ukrainas gamla sovjet luftförsvar och han säger inte ett ord. Zelensky kommer förstöra sin egna bild som en "fantastisk ledare" utan att ryssarna gör någonting.
Citera
2022-11-28, 12:30
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Z-orchernas liv allt billigare. Vad blir next? Kattmat?

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1597142569011798017

Jag tror nog handdukar ses som lyx i Ryssland, så de är nog glada och nöjda med det.
Citera
2022-11-28, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Ja, förklaringen är att ni är lätt förståndshandikappade, saknar empati och har problem mer konsekvenstänkande.

Ett annat bra exempel på att ni är lite ”speciella” är dina märkliga inlägg där du är förvånad över att rysk propaganda inte lärs ut på svenska skolor och att du är övertygad om att en majoritet av svenskarna håller med dig och din förvridna verklighet. Du slösar bara bort din tid här. Ingen normal svensk ändrar sin ståndpunkt p g a vad ett litet rysstroll skriver. Vi har fri media här och kan ta reda på info själva.

Du är härmed ignorerad och jag hoppas fler tar efter.

Du tror alltså att ryssarna gör en mycket kostsam operation, förlorar en hel del unga mäns liv utan att ha något att vinna på det?
Citera
2022-11-28, 12:34
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Men då har de brister, vi får betala för dem Hur länge skall vi bekosta det när vi själva snabbt blir mycket fattgiare

Bara för att du blir fattigare så blir inte vi andra det, enkelt att tjäna pengar under krig och pandemi, att du är värdelös är ditt eget fel, inget du kan skylla USA, Ryssland, Ukraina på, en loser som du är en loser oavsett vad som sker.
Citera
2022-11-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ja. Jag minns fortfarande att han la ut en video på telegram 7 min om jag minns rätt efter det hände och sa att Ryssland nu attackerar Nato och nu måste Nato gå in i Ukraina. Två oskyldiga döda polacker pga Ukrainas gamla sovjet luftförsvar och han säger inte ett ord. Zelensky kommer förstöra sin egna bild som en "fantastisk ledare" utan att ryssarna gör någonting.
Håller med, Zelensky har gått för långt. Men självklart kan NATO inte erkänna det här jag jag tror de kommer låta han hållas ett tag men snart dumpas han
Citera
2022-11-28, 12:37
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Jag tror nog handdukar ses som lyx i Ryssland, så de är nog glada och nöjda med det.

Ja, kan behövas och räcker i 100 år typ! Majoriteten av Z-orcher på landet har utedass, ej indraget vatten i husen och tvättar sig typ några gånger/månad.
Citera
2022-11-28, 12:38
Medlem
Citat:
Du tror alltså att ryssarna gör en mycket kostsam operation, förlorar en hel del unga mäns liv utan att ha något att vinna på det?

Du tror alltså inte Putin skulle ha det ogjort om han kunde?
Oavsett förklaringsmodell så är det en total fuckup.
Citera
2022-11-28, 12:39
Medlem
Citat:

Det tror jag absolut. Ryssland överskattade gravt sin militära styrka och underskattade Ukrainas samt västvärldens vilja att förhindra folkmordet.

Jag är helt övertygad om att Putin mer än något annat skulle vilja backa tillbaka tiden till innan februari 2022. Han har grävt sin egna samt Rysslands grav. Det lär finnas plats för dig i den sen också.
Citera
2022-11-28, 12:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Jag tror också det. Naturligtvis trodde de att de skulle vinna på det, men Ryssland gjorde en katastrofal felbedömning. Inget gott för Ryssland kommer komma ut av detta.
Citera
2022-11-28, 12:40
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Exakt samma resonemang kan föras om Krim och i en del områden i Donbass.

Ja exakt. Nu är Ukraina självständigt, folket vill att Ukraina ska vara en fri nation. Att som putin gör nu försöka tvinga Ukraina (eller Krim och Donbass då) till att ingå i ryskt välde vore precis lika sinnessjukt som om vi svenskar skulle börja göra anspråk på Finland, Norge och Danmark med hänvisning till att det tidigare i historien varit svenskt. Nu är alla nordiska länder självständiga och fria, jämlika. Och det är väl knappt någon som ens vill att vi ska bli en och samma nation längre? Putin får bara acceptera verkligheten och sluta fantisera sina stormaktsdrömmar. Han har nog med mark och människor att ta hand om, se till att alla ryssar har wc och dräglig levnadsstandard innan du börjar snegla åt andras territorium.

Nu finns snarare risken att ännu fler delar av ryssland vill bryta sig ur och bli självständiga. Den som gapar över mycket mister ofta hela stycket, som ordspråket säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in