2022-11-28, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag anser det egentligen inte offtopic. Man säger ju att i krig och kärlek är allt tillåtet. Så samtidigt som människor dör på slagfältet så pågår det naturligtvis krigföring på alla fronter.

Att svälta ut ett land ekonomiskt är en del i detta. Det jävligaste är att de som förtjänar det minst tar de hårdaste konsekvenserna. Nu låter jag sentimental men fy fan vilket jävla elände rysk elit har ställt till med för både sin egen befolkning och för sitt broderfolk.

Hursomhelst, en rubel kommer på väldigt kort sikt vara lika mycket värd som det papper den är tryckt på. Proryssarna fattar ju inte det här, tror att Ryssland likt fågeln Fenix kommer resa sig ur askan och breda ut sina guldpläterade vingar och majestätiskt stiga mot skyn till allas beundran.

Ryssland är kört. Alla som vill handla med dem kommer vara lika jävla körda. Rysslands ekonomi, Rysslands eventuella försök att globalt påverka opinionen är likt med en hamster bara fåfänga försök att samla lite föda i kinderna när vargarna öppnar våra dreglande käftar.

En sanning i sin bästa av format. Till och med faunan undviker att samarbeta med Ryssland. Sälja jordnötter till rabatterat pris fungerar bara sålänge kunderna har plats till att lagra dem. Nu när de inte längre kommer kunna sälja den vidare, efter 5:e december, så blir det till att.....ja, att vad? Rubeln stronk, rubeln stronkest...
Citera
2022-11-28, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag ser att du plockar bort mycket av det jag skrivit och försöker angripa olika punkter. Men saken måste förstås ses i sin helhet.
Det är för mycket svammel utan grund så ja, ingen orkar det.
Och det är heller inte svårt att om man vill förstå de verkliga orsakerna, då är kriget lätt att förstå. Lätt att räkna ut vad som kommer hända mm.

Vill man inte det så blir det bara en massa "mossa"
Citera
2022-11-28, 13:42
Medlem
serbisknegers avatar
Tillfångatagna halvmongoler någonstans i Ukraina.

https://twitter.com/visegrad24/status/1597187605917204480
Citera
2022-11-28, 13:46
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det är för mycket svammel utan grund så ja, ingen orkar det.
Och det är heller inte svårt att om man vill förstå de verkliga orsakerna, då är kriget lätt att förstå. Lätt att räkna ut vad som kommer hända mm.

Vill man inte det så blir det bara en massa "mossa"
Jag försöker bara bilda dig. Utifrån det du skriver, verkar du inte ha så mycket av den varan. Det är kanske därför det är svårt att ta till sig information om det blir för mycket och man inte är van vid det. Men låt det sjunka in och fundera ett tag kommer du att se att det mesta jag skriver faktiskt stämmer.

Kriget i sig, som jag sagt tidigare, är faktiskt lätt att förstå. Ryssland anföll och startade det, därför är det de som är orsaken till det och bär hela skulden. Varför de var så dumma kan man förstå, om man funderar över vilken bild de har skapat av sig själva och Ryssland under Putin.
Senast redigerad av EnCarte 2022-11-28 kl. 13:50.
Citera
2022-11-28, 13:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det är bara rysspropaganda titta inte på sån sörja.

Indonesisk nyhetskanal.
Citera
2022-11-28, 13:49
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ukraina konflikten startade 2014 när man avsatte Viktor Yanukovych
Du verkar ju helt förvirrad och blandar friskt bland alla olika konspirationsteorier du hittar som grundar sig på USA och judehat!

Ingen köper ju ditt jävla svammel så lägg ner!
Citera
2022-11-28, 13:51
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Men narrativet har förenklats till att imperialistiska japaner helt oprovocerat angrep USA. Hursomhelst var det bra vad amerikanerna gjorde, den gången var de en "force for good".
Det är ändå bra lustigt att du tycker det.

Med ryskt narrativ och förståelse som vi har hört hittills från pro-ryssar så hade det varit att Japan tvingades till att attackera Pearl Harbor för att USA lade ett oljeembargo mot Japan.

Är det inte så att Ryssland blev tvingade att anfalla Ukraina?
Citera
2022-11-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Alla trodde före invasionen att ryssen hade en betydligt mer kompetent militärmakt. Jag gissar att ryssen gjorde bedömningen att de skulle lyckas med sin militära operation, inte misslyckas.

Precis. Och hade man lyckats med ett snabbt och (relativt) oblodigt maktövertagande i Ukraina så hade Ryssland vunnit på tilltaget. Det är bara det faktum att det hela utvecklats till ett långvarigt krig som har resulterat i att Ryssland blivit en förlorare. Hade man lyckats "belarusifiera" Ukraina på nån vecka så hade Putin fått alla de vinster som hans anhängare hävdar att han strävar efter genom invasionen. Fiasko är ordet.
Citera
2022-11-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Indonesisk nyhetskanal.

Dom som varmt välkomnade Lille puttler till g7 mötet.

Nästan samma sak, en allierad.

Alla är ju emot Ryssland, Hela världen…alla.
Jo tjena mors.
Citera
2022-11-28, 13:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom som varmt välkomnade Lille puttler till g7 mötet.

Nästan samma sak, en allierad.

Alla är ju emot Ryssland, Hela världen…alla.
Jo tjena mors.

Det är ju en ukrainska soldater som gjort videon. Sluta tramsa.
Citera
2022-11-28, 14:00
Medlem
Citat:
Eller så är det du som är grundlurad, vi har en media som om jag är rätt ute aldrig haft läger förtroende, knappt någon tror på vad de skriver men om du läser dig till din kunskap från betalmedia så förstår jag att du tror på det du skriver

Som vanligt är du helt fel ute. Blandar du kanske ihop Sverige med Ryssland igen? Det verkar vara ett återkommande misstag du gör att anta att saker fungerar på samma sätt i den fria världen som i ditt hemland.

https://omoss.svt.se/arkiv/bloggarkiv/2021-10-01-fortsatt-stabilt-hogt-fortroende-for-svenska-medier---allra-hogst-fortroende-for-public-s ervice.html
Citera
2022-11-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men låt det sjunka in och fundera ett tag kommer du att se att det mesta jag skriver faktiskt stämmer.

Kan du ta ut något som du vet stämmer och då också bevisa att det stämmer av det du beskriver. Lättare att fokusera på en sak åt gången
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in