2022-11-28, 12:58
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
En klar majoritet i Donbas ville fortsätta vara del av Ukraina. Så ryssar anföll Donbas för att ta området med vapenmakt. En del totalt hänsynslösa lokala förmågor anslöt i anfallet mot sina grannar.
De orsakade 14000 människors död fram till dess Ryssland inledde sin fullskaliga invasion med synnerligen hänsynslöshet mot folket i Donbas.

Vi har diskuterat det förr. Det var oklart vad de ville, det finns undersökningar pro och kontra detta. (Washington post och Frankfurtern pro-autonomi och Kiev Inst of Sociology pro-remain).
Citera
2022-11-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Men jag är glad att du nu har släppt tanken på att USA startade ett "proxykrig" i Ukraina pga att Ryssland skulle börja sälja Olja i Rubel, istället för dollar.
Har jag det? det tror jag inte, detta grundbulten för alla krig senaste 100 åren (inkluderat andra världskriget)
Citera
2022-11-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Menar du att man är foliehatt för att man kan tänka och dra logiska slutsatser så är jag foliehatt, det stämmer

Du som inte kan tänka eller analysera fakta, jag förstår att det är svårt att förstå att andra klarar det

Att analysera fakta är inte det samma som att ta en drös fakta, hitta på kontrasvar/motsats på varje bevisad sak och sedan presentera detta som "självständigt tänkande", alternativt "objektiv neutralitet". Det är just detta som gör att fastnar i din egen loop utav förskräkt misstro till allt, och därför agerar resistent till till och med den uppenbara FAKTAN. DU, är övertygad om att det stärker både din åsikt som person genom att hävda att vänster fot egentligen är höger fot, men endast den som är klarsynt kan se detta. Ja, du.....efter ett helrör på bänken utanför systemet kan du hitta ett par och fler som är lika klarsynta. Själv brukade jag dela med mig utav en kopp då och då till en av dessa klarsynta tänkarna. Han hade med spritpenna och STORA bokstäver skrivigt H och V (följt av öger/änster fot) på sina skor. Allt för att vara säker på att han inte skulle bli lurad till att ta fel. Men han hade definitivt kunnat köpa dina teser om motsatsens vara.....efter lite T-doja i en marinellapava.

Nu har du suttit här och hävt ur dig det ena ogrundade skitet efter det andra här, samt gjort allt för att det skall LÅTA som att det har med Ukrainakonflikten att göra. Dessutom har du på intet sätt kommit med något som helst underlag för dina vilda fantasier (klara visioner byggda på fakta för dem som kan se) utan istället hävdat andras dumhet som anledning till att de ber dig om underlag på dina påståenden. De gånger du har presenterat sådana så har de varit så ur tid att det får betraktaren att undra om du ens läser vad du själv postar. Du satt och hävdade att småföretagandet blomstrar i Ryssland pågrund utav kriget, sedan presenterar du EN artikel från 2015 för att stödja detta. Du kritiserar en annan användare för att han inte presenterar några "läsbara" länkar till wikipediasidan han vänligt gav dig....när det de FACTO är SETIOFYRA källhänvisningar presenterade där. SIGH

Ja du lille klarsynte man.....Världen är tacksam för att det inte är du som hanterar ekonomin, vare sig BRICS eller annan, och världen är förbaskat tacksam att det inte är du som hanterar logistiken och utförandet i Ukrainakonflikten....på NÅGON sida. Citat utan källhänvisning - "När du kastat ut verkligheten från ditt fönster är endast den desperata tanken på hur du själv skall komma ut och lyckas fånga den det du har kvar"

Be för helvete inte folk hålla sig till TS och konflikten när du själv agerar mästare på att just inte göra detta. Tack på förhand och här - ta denna spritpennan så blir det enklare att hålla reda på dojorna....åtminstone
Citera
2022-11-28, 12:59
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Verkar inte så. De fick däng av spec ops i Syrien som om det vore ett data spel.

De är mer som Black Adder som föredrog att slåss mot infödingar beväpnade med a slice of kiwi
Sånt händer. Wagner och Spetsnaz tog krim utan att skjuta ett skott.
Citera
2022-11-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ekonomiskt. Delen som det först handlade om, Donbas, är rik på naturresurser. Så ekonomiskt då man bara lever på det egentligen.
Vad skall ryssarna med naturresurser till när man inte får sälja dem?
Citera
2022-11-28, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Sånt händer. Wagner och Spetsnaz tog krim utan att skjuta ett skott.

Vilka duktiga soldater
Citera
2022-11-28, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Så kan det gå. Wagner är brutala och extremt kapabla elitsoldater.

Men den psykotiske dvärgen i kreml har ju sagt att hens "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion" av Ukraina är för att "avnazifiera" landet... VARFÖR har den psykotiske dvärgen i kreml INTE "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?
https://www.nationalworld.com/news/world/wagner-group-russian-mercenaries-ukraine-3589837

"It is variously described as a private military company, a network of mercenaries, or a de facto private army of Russian President Vladimir Putin."
https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group

En av putains lydiga oligarker, yevgeny prigozhin, har erkänt att hen skapade nazistorganisationen wagnergruppen (för att understödja den psykotiske dvärgen i kremls krig i Donbass):
"the Russian oligarch said he founded the Wagner group to send competent fighters to the Donbas region in eastern Ukraine in 2014, the same year that Russia annexed Crimea."
https://www.reuters.com/world/europe/russias-prigozhin-admits-link-wagner-mercenaries-first-time-2022-09-26/

"Av-nazifieringen" har dock inte funkat så bra som casus belli för den psykotiske dvärgen i kreml så nu har hen tydligen övergått till att landet hen angripit skall "av-sataniseras"... You can't make this shit up...
https://www.thetimes.co.uk/article/desperate-putin-portrays-ukraine-and-the-west-as-satanic-5dsdt66m2
Citera
2022-11-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Att analysera fakta är inte det samma som att ta en drös fakta, hitta på kontrasvar/motsats på varje bevisad sak och sedan presentera detta som "självständigt tänkande", alternativt "objektiv neutralitet". Det är just detta som gör att fastnar i din egen loop utav förskräkt misstro till allt, och därför agerar resistent till till och med den uppenbara FAKTAN. DU, är övertygad om att det stärker både din åsikt som person genom att hävda att vänster fot egentligen är höger fot, men endast den som är klarsynt kan se detta.

Då tror du fel. Jag har ett eget "mått" på när jag tror jag har rätt och det är när jag kan förutsäga framtiden, för det kan man oftast om man förstår orsakerna. Då vet du vad som kommer hända, kanske inte helt exakt men du kommer komma mycket nära

Tror faktiskt de flesta håller med om det, kan någon förutsäga vad som kommer hända tror jag många att lita på den personen
Citera
2022-11-28, 13:03
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Vilka duktiga soldater
Dom är ju aningen bättre än ukrainarna som gav upp en stor del av sitt land utan att göra motstånd.
Citera
2022-11-28, 13:07
Medlem
Citat:
Då tror du fel. Jag har ett eget "mått" på när jag tror jag har rätt och det är när jag kan förutsäga framtiden, för det kan man oftast om man förstår orsakerna. Då vet du vad som kommer hända, kanske inte helt exakt men du kommer komma mycket nära

Tror faktiskt de flesta håller med om det, kan någon förutsäga vad som kommer hända tror jag många att lita på den personen

Skriv nu ner vilka omgruppering du ser innan sommaren. Du tänkte väl inte på att dokumentera att du förutsåg skenmanövern vid Kiev, goodwill reträtten , kalabaliken vid Izum, katastrofen i Lyman eller rabalderna i kehrson?

Gör nu detta eller håll käften.
Citera
2022-11-28, 13:07
Bannlyst
Citat:
Vad skall ryssarna med naturresurser till när man inte får sälja dem?

Det fattade man inte. Bajs-pitten var så urbota korkad att han trodde att västvärlden bara skulle stå bredvid och titta på när han invaderade Ukraina, lät sina soldater våldta småbarn, sprätta upp underliven på dem innan de kastades i sopcontainern och skjuta gamlingar när de passerade med truppfordon på gatan.

Han var så jävla pantad att han trodde att han skulle kunna sälja Ukrainas naturtillgångar, spannmål osv. utan problem, utan att något enda land (utom USA) skulle våga knysta om det.

Och den stolligheten han har, är en stor del av förklaringen till varför det går åt helvete för piss-ryzzarna i kriget. Ryzzar är per definition efterblivna neanderthalare.

Ungefär som dig.
Citera
2022-11-28, 13:08
Medlem
Citat:
Du tror alltså att ryssarna gör en mycket kostsam operation, förlorar en hel del unga mäns liv utan att ha något att vinna på det?

Den psykotiske dvärgen i kreml TRODDE givetvis att "operationen" (i.e. hens anfallskrig mot Ukraina) INTE skulle bli så "kostsam" och att hen skulle "vinna" ett steg mot att förverkliga sin "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av. Nu löper hen istället risk att det ryska homoimperiet slutligen faller samman. Så kan det gå när man är en megalomanisk narcissistisk psykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in