2022-12-08, 22:00
  #271729
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Polen har nog aldrig varit så orädda för ryska armen som nu. De har ju bevisat sig halvt inkompetenta i striderna mot urkrainarna. Deras materiel töms för var dag som går, raketerna, rekryterna, ammunitionen, flygplanen, allt är sämre än polackernas diton

Polen väntar ju på ett ''GO'' från Nato så dom man mer eller mindre gå över Ryssland och ryssarna.
Citera
2022-12-08, 22:01
  #271730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Men vi har ju fått ett enda bevis på att Polen skulle aktivt ha skickar sin egna militär dit? För du hittar väl inte på?
Det är väl fint att dom får en militär begravning om dom nu är utbildade soldater?

Det är klargjort tidigare i tråden att begravningarna som han hänvisar till är från 3 tidigare polska presidenter vars kvarlevor flugits in från London.
Citera
2022-12-08, 22:01
  #271731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Men vi har ju fått ett enda bevis på att Polen skulle aktivt ha skickar sin egna militär dit? För du hittar väl inte på?
Det är väl fint att dom får en militär begravning om dom nu är utbildade soldater?
Exakt varje inlägg från skribenten Saggi är kopierat från Telegram.
Citera
2022-12-08, 22:04
  #271732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Återigen. Kan vi få länkar? Eller är det något som bara sägs på ryska caféer?

Alla får lägga eget pussel.
Om det inte uttryckligen står att Ukraina vinner kriget så är det automatiskt en fejknyhet.
Den enda stora förloraren i allt detta är Europa
Citera
2022-12-08, 22:05
  #271733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
När Grey Zone erkänner att soldater fryser ihjäl, då är det illa.
https://twitter.com/wartranslated/status/1600937673304469504

Denna är inte värdig alltså, som djur:
https://twitter.com/jrondoo/status/1600945774128336897

Ja sådär kan man ju inte ligga om man vill överleva. Tunna kläder direkt mot blöt jord. Lite granris under så hade kanske överlevt natten iaf.
Citera
2022-12-08, 22:07
  #271734
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Enligt Ryska medier nu..
"Nato-medlemmar är inblandade i attackerna från Ukrainas väpnade styrkor på flygfält i Saratov- och Ryazan-regionerna. Detta konstaterade chefen för Moskvadelegationen vid samtalen i Wien om militär säkerhet och vapenkontroll Konstantin Gavrilov.
Diplomaten klargjorde att Ryska federationen upprepade gånger har uttalat sig om västvärldens avsikter, ledd av USA, att engagera sig i konflikten och bli dess deltagare.

Nu, återigen, indikerar fakta att medlemsländerna i den nordatlantiska alliansen verkligen hade en del i Kievs terroristprovokationer mot de ryska strategiska flygfälten Diaghilevo och Engels", citerar RIA Novosti honom."
Hade NATO varit inblandat i attacken så hade det inte funnits ett enda fungerande flygplan kvar på flygplatsen.

Vi vet att träffarna var "near hits" och orsakade inga stora skador på flygplanen.
Citera
2022-12-08, 22:10
  #271735
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Enligt Ryska medier nu..
"Nato-medlemmar är inblandade i attackerna från Ukrainas väpnade styrkor på flygfält i Saratov- och Ryazan-regionerna. Detta konstaterade chefen för Moskvadelegationen vid samtalen i Wien om militär säkerhet och vapenkontroll Konstantin Gavrilov.
Diplomaten klargjorde att Ryska federationen upprepade gånger har uttalat sig om västvärldens avsikter, ledd av USA, att engagera sig i konflikten och bli dess deltagare.

Nu, återigen, indikerar fakta att medlemsländerna i den nordatlantiska alliansen verkligen hade en del i Kievs terroristprovokationer mot de ryska strategiska flygfälten Diaghilevo och Engels", citerar RIA Novosti honom."

Jaha.

Och vilka länder har blandat sig i konflikten när piss-ryzzarna angriper civila mål i Ukraina? Vilka länder har blandat sig i, engagerat sig i konflikten och blivit dess deltagare?

Nordkorea?
Zimbabwe?
Eritrea?
Citera
2022-12-08, 22:11
  #271736
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Har ju inte en suck mot det 100.000 T-14 som förbereds i Uralbergen tyvärr. Eller var det 1000 miljarder stycken?

Den svensk avundsjukan efter debaclet med stridsvagn S lyser igenom... tornet var fast,,, gick inte att vrida. kunde skjuta framåt, inte åt vänster, inte åt höger. Bra ide, Sverige briljerar. Stort plogblad så den kunde gräva ner sig och skäms.

Bakåtförare ingick, kokade mest te. Idag möjligen med micro-ugn. Jämför med t-72 som på samma tid. Hade låg signatur.
Citera
2022-12-08, 22:12
  #271737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Ja sådär kan man ju inte ligga om man vill överleva. Tunna kläder direkt mot blöt jord. Lite granris under så hade kanske överlevt natten iaf.

Exakt, det krävs så lite. Liggunderlag och sovsäck tex.
Betyder att soldaterna är på botten när det gäller motivation och ork.
Förbandens stridsvärde är inget att tala om.
Citera
2022-12-08, 22:12
  #271738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Raketartillerisystem finns det många av i Ukraina. Det finns MRLS vilket i princip är Himars på larvfötter. Exakt samma system. Tyskland har tvingats ge Ukraina några tyska varianter på Himars och sedan finns det en uppsjö av andra NATO-system i Ukraina, kanske mest känt de Engelska systemen.

2. Vanliga luftvärnskanoner.

2.1. Ifall den bekräftelsen är Oryx så kan du nog använda just den sidan som dasspapper.

3. Här har du gårdagens Ryska skörd: https://southfront.org/russian-aerospace-forces-destroyed-five-of-ukraines-new-mlrs-mars-ii-rocket-launchers/ lite fler fotografier från förrgårs Ryska propaganda show: https://southfront.org/russian-strike-destroyed-70-precision-guided-rockets-two-mlrs-launchers-in-krivoi-rog/ https://southfront.org/russian-army-targets-ukrainian-radars-air-defense-systems-with-lancet-drones-video/ (vill du ha mer så kan du gå tillbaka flera år i fotosekvenserna genom loading more articles knappen).




1. Jag antar att ditt inlägg helt enkelt bevisar att du varken kan något om flyg, luftvärn, flygstridskrafter, drönare eller markstridskrafter.




1. Varken Expressen eller WSJ är trovärdiga källor utan främmande makt.

2. Himars och Archer är helt olika system med olika uppgifter. Det finns i praktiken inga likheter alls mellan systemen bortsett ifrån att Excalibur är en svensk produkt och många av Himars missilprodukter också har haft svensk delaktighet i utvecklingen.

2.1. Artikeln är alltså en bluff av främmande makt för att försöka komma över Archer system.

2.2. Wow. Kan finnas skäl till det.




1. Att producera stridsvagnarna är nog inget problem.

2. Att fantisera om luffare och potatisbönder är knappast relevant.

3. Antagligen handlar det dels om att öka deras stridsförmåga och dels att kontra lite kritik från Mr. Strelkov https://southfront.org/critical-look-at-russian-military-command-of-mr-strelkov-who-returned-from-front-lines/ Om nu Mr. Strelkov gillar att luras om Rysk moral så kan han ju utarbeta en plan för att ta tillbaka all mark öster om Dniepr till Dnipro m.m. Medan den Ryska strategin fortsätter att bearbeta "motståndet".

3.1. Att de pro-Ryska trupperna skulle ha låg moral är bara en Rysk krigslist. Likaså att den Ryska strategin skulle gå ut på att Ukraina skulle hissa vit flag på egen hand.

4. Bye-bye

Nu får du som vet så väldigt mycket mer än alla andra gärna förklara mer ingående hur de skjuter ned artillerigranater med vanliga luftvärnskanoner.
Citera
2022-12-08, 22:15
  #271739
Medlem
"something went wrong with the occupiers in the area of ​​the airport"

https://twitter.com/DachiOf/status/1600938530221740032
Citera
2022-12-08, 22:16
  #271740
Medlem
NirvanAs avatar
Idag på tv4 nyheterna sade reportern "Rysslands diktator Vladimir Putin", på vilket sätt är han en diktator? är detta något nytt svenskt media ska börja använda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in