2022-11-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja vad jag skriver vet jag alltid men ditt svammel är lika oförståeligt fortfarande.

Hon gör ändå nytta då hon visar hur oresonliga kvinnor i Sverige är. När deras sagor kan spärra in män i fängelse är det livsfarligt att ha sex med kvinnor i Sverige.
Citera
2022-11-27, 15:56
Avslutad
Citat:
Du lät knappast förstå mer bara för att vi börjar om. Bara släpp det, var löjligt av mig att ha denna konversation med pingstvänner.
Du fattar inte ens att det är olika lagar det handlar om. Att spänna fast någon och utöva våld mot någon är brottsliga handlingar men samtycke kan vara en grund för ansvarsfrihet. Så var det även före denna lag.
Citera
2022-11-27, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jo, det kan vi. Eftersom det inte bara handlar om att en kvinna inte vågar säga nej. Det kan likaväl handla om att hon inte kan säga nej. För drogad och berusad för att förmå detta. Eller paralyserad. Eller sovande.

Vi behöver uppenbarligen lagar som säger till folk att det inte är "fritt fram" att ligga när man själv är kåt och har lust att ligga. Vissa är nämligen idioter och tror att deras egen lust går före andras sexuella integritet. Dessa idioter ska man givetvis kunna polisanmäla. Och finns bevis: även döma.

Du och jag hör inte till dessa idioter. Vi tappar lusten om vi märker att den vi vill ha sex med, inte är med på noterna. Men det finns alltså idioter som skiter i det och ändå ligger med den som uppenbarligen inte vill. Lagen behövs för sådana idioter. Du och jag behöver inte oroa oss för den lagen, vi kommer nämligen aldrig bli anmälda för oaktsam våldtäkt, eftersom vi har vett att avbryta om vi är tveksamma till om samtycke finns.

Och jag menar att man inte kan lagstifta bort människors oförmåga att kunna säga ifrån.
Jag håller med dig i allt men du måste förstå att jag tycker att den här lagstiftningen är skrämmande fascistoid. Ska vi behöva be om lov att få heja till folk snart, eller uppfattas det som en kränkning varpå offret inte heller kan signalera obehaget och det räcker att offret har en trovärdig berättelse om sin kränkthet för att fälla en gärningsman?
En lag måste tillåtas dras ut till sin spets. Om en kvinna inte säger något och inte medvetet visar en enda handling mot obehag av situationen ska inte en man kunna dömas för våldtäkt.
Citera
2022-11-27, 16:01
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Hon gör ändå nytta då hon visar hur oresonliga kvinnor i Sverige är. När deras sagor kan spärra in män i fängelse är det livsfarligt att ha sex med kvinnor i Sverige.

Ja viljan att missförstå är stor. Stoppa kuken i en svenska är rysk roulett ingen tvekan.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du fattar inte ens att det är olika lagar det handlar om. Att spänna fast någon och utöva våld mot någon är brottsliga handlingar men samtycke kan vara en grund för ansvarsfrihet. Så var det även före denna lag.

Blå är en fin färg.
Citera
2022-11-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ja viljan att missförstå är stor. Stoppa kuken i en svenska är rysk roulett ingen tvekan.

Det är lite som att knulla en HIV-smittad tjej utan kondom, du kan klara dig men är det värt risken?
Citera
2022-11-27, 16:06
Avslutad
Citat:

Blå är en fin färg.
Och BDSM-sex har ALLTID krävt samtycke på samma sätt som även vaniljsex gör det nu.
Citera
2022-11-27, 16:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är lite som att knulla en HIV-smittad tjej utan kondom, du kan klara dig men är det värt risken?

Precis eller som att hoppa över stängslet på ett zoo och försöka förföra en lejonhona.

Citat:
Och BDSM-sex har ALLTID krävt samtycke på samma sätt som även vaniljsex gör det nu.

Nä. Samtycke krävs för varje moment. Du kan inte ge verbalt samtycke om du inte kan prata, se eller röra dig. Du fattar helt enkelt inte vad jag säger för skillnaden före och innan samtyckeslagen är massiv då alla samlag numera är våldtäkt.
Citera
2022-11-27, 16:21
Avslutad
Citat:
Precis eller som att hoppa över stängslet på ett zoo och försöka förföra en lejonhona.

Nä. Samtycke krävs för varje moment. Du kan inte ge verbalt samtycke om du inte kan prata, se eller röra dig. Du fattar helt enkelt inte vad jag säger för skillnaden före och innan samtyckeslagen är massiv då alla samlag numera är våldtäkt.
Men hur trög är du? Om du inte kan prata, se eller röra dig kan du inte lämna ditt samtycke till att ligga fastspänd heller.

Att spänna fast någon är olaga frihetsberövande, det har inget med brottet våldtäkt att göra. Om personen däremot har samtyckt till att ligga fastspänd kan det vara en grund för ansvarsfrihet. Du döms alltså inte för det olaga frihetsberövandet.
Citera
2022-11-27, 16:25
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Men hur trög är du? Om du inte kan prata, se eller röra dig kan du inte lämna ditt samtycke till att ligga fastspänd heller.

Att spänna fast någon är olaga frihetsberövande, det har inget med brottet våldtäkt att göra. Om personen däremot har samtyckt till att ligga fastspänd kan det vara en grund för ansvarsfrihet. Du döms alltså inte för det olaga frihetsberövandet.

Aha du tycker inte om röd.
Citera
2022-11-27, 16:27
Avslutad
Citat:
Aha du tycker inte om röd.
Nej, jag försöker lära dig nåt om sånt som ni pingstvänner kanske inte har så stor koll på.
Citera
2022-11-27, 16:29
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nej, jag försöker lära dig nåt om sånt som ni pingstvänner kanske inte har så stor koll på.

Menar du kukvett?
Citera
2022-11-27, 16:32
Avslutad
Citat:
Menar du kukvett?
Nej, påtala dina missuppfattningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto