2022-11-27, 13:58
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men du tror att det förut var tillåtet att binda någon och göra saker som personen inte samtyckt till?

Va? Att du påstår att du hade samtycke innan kommer inte hjälpa dig i rätten när dom frågar dig om samtycke fanns för nytt moment. Vet inte ens vad du inte förstår.
Citera
2022-11-27, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Va? Att du påstår att du hade samtycke innan kommer inte hjälpa dig i rätten när dom frågar dig om samtycke fanns för nytt moment. Vet inte ens vad du inte förstår.
Jag frågar dig om du tror att det före denna lagändring var tillåtet att binda någon och utföra handlingar som den inte samtyckt till.
Citera
2022-11-27, 14:02
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jag frågar dig om du tror att det före denna lagändring var tillåtet att binda någon och utföra handlingar som den inte samtyckt till.

Va? Du får nog läsa på och förstå lagen.
Citera
2022-11-27, 14:05
Avslutad
Citat:
Va? Du får nog läsa på och förstå lagen.
Men den här lagen har alltså varken gjort till eller från angående att binda någon och utsätta den för handlingar den inte samtyckt till. Det var lika förbjudet innan som det är nu.
Citera
2022-11-27, 14:12
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Men den här lagen har alltså varken gjort till eller från angående att binda någon och utsätta den för handlingar den inte samtyckt till. Det var lika förbjudet innan som det är nu.

Va? Det som för 10 år sen var ett passionerat knull mellan 2 personer som varit gifta i 12 år är idag juridiskt våldtäkt. Att samtycke fanns innan räddar inte dig idag, du behöver samtycke för varje nytt moment. Läs på som sagt och sluta nu yra.
Citera
2022-11-27, 14:12
Medlem
Citat:

Låter som en värdelös lag då.
Citera
2022-11-27, 14:17
Avslutad
Citat:
Va? Det som för 10 år sen var ett passionerat knull mellan 2 personer som varit gifta i 12 år är idag juridiskt våldtäkt. Att samtycke fanns innan räddar inte dig idag, du behöver samtycke för varje nytt moment. Läs på som sagt och sluta nu yra.
Vad ska jag läsa på? Jag vet redan att det inte heller före den här lagen var tillåtet att binda någon och utföra handlingar den inte samtyckt till.
Citera
2022-11-27, 14:39
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Vad ska jag läsa på? Jag vet redan att det inte heller före den här lagen var tillåtet att binda någon och utföra handlingar den inte samtyckt till.

Ja vill du prata med dig själv och ha en egen konversation så för all del men varför då svara mig. Samtycke fanns. Så vad du svamlar om vet ingen.
Citera
2022-11-27, 15:14
Avslutad
Citat:
Ja vill du prata med dig själv och ha en egen konversation så för all del men varför då svara mig. Samtycke fanns. Så vad du svamlar om vet ingen.
Du skrev att "Om du spänner fast henne och gör vad du vill och nya moment när hon dessutom har en gagball så hon inte ens kan samtycka verbalt så tror jag du ligger ruskigt dåligt till om hon anmäler för du kan som sagt inte avskriva dig lagen eller ge samtycke i förtid" och jag påtalade att detta var naturligtvis lika olagligt innan denna lag. Att spänna fast någon är olaga frihetsberövande och även om personen samtyckt till att spännas fast så måste den naturligtvis släppas lös närhelst den inte vill ligga fastspänd längre.
Citera
2022-11-27, 15:41
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Du skrev att "Om du spänner fast henne och gör vad du vill och nya moment när hon dessutom har en gagball så hon inte ens kan samtycka verbalt så tror jag du ligger ruskigt dåligt till om hon anmäler för du kan som sagt inte avskriva dig lagen eller ge samtycke i förtid" och jag påtalade att detta var naturligtvis lika olagligt innan denna lag. Att spänna fast någon är olaga frihetsberövande och även om personen samtyckt till att spännas fast så måste den naturligtvis släppas lös närhelst den inte vill ligga fastspänd längre.

Ja vad jag skriver vet jag alltid men ditt svammel är lika oförståeligt fortfarande.
Citera
2022-11-27, 15:43
Avslutad
[quote=JordenIsPlatt|82557269]Ja vad jag skriver vet jag alltid men ditt svammel är lika oförståeligt "Om du spänner fast henne och gör vad du vill och nya moment när hon dessutom har en gagball så hon inte ens kan samtycka verbalt så tror jag du ligger ruskigt dåligt till om hon anmäler för du kan som sagt inte avskriva dig lagen eller ge samtycke i förtid." Tror du att detta vara annorlunda före denna lag?
Citera
2022-11-27, 15:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Tror du att detta vara annorlunda före denna lag?

Du lät knappast förstå mer bara för att vi börjar om. Bara släpp det, var löjligt av mig att ha denna konversation med pingstvänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in