2022-11-26, 23:02
Medlem
Hvis det stemmer at det planlagte møtet mellom AE og datteren den dagen ikke var nevnt med et ord i sms-en til samme datter, er det påfallende.
Det normale er vel å nevne det på en eller annen måte ved å skrive feks "Da sees vi som avtalt på xx til lunsj" eller "Blir fint å sees i dag".
Det at det ikke var nevnt, kan kanskje tyde på at noen andre enn AE skrev den sms-en og at vedkommende ikke hadde kjennskap til denne avtalen mellom AE og datteren.
Citera
2022-11-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hvis en bruker fornuften her, så er hele telefon aktiviteten på AEs telefon denne morgenen ett kapittel for seg selv.. Alle som er bittelitt oppegående forstår at dette kan umulig stemme. Hvem "normal" dame på 70 år mottar / sender 6-7 taleannrop / sms allerede så tidlig på dagen som mellom kl 08 -10 om morgenen.. Aldri i verden om dette stemmer. Men, det er lett for meg å si, for jeg trenger ikke bevise det. En kan også spørre seg om hvorfor MB måtte ringe AE om lønnskjøringer.. AE hadde vel ingen rolle i THs foretninger, bortsett fra at hu stelte fint med dem, og laget litt mat.. At AE skulle være en nødvendig brikke for MB ang lønnskjøringer er selvfølgelig bare svada. Noe har skjedd natten til denne dagen, helt sikkert. Stemmeforfalskning, falske annrop, løgner..., jeg har ikke svaret, desverre. Men TH har åpenbart hatt det travelt denne natten og morgenen. Merkelig nok gjorde han avvik, og ankom Futurum en time senere en normalt..
Hvis TH er skyldig, kan kanskje årsaken til dette avviket ha vært at noe måtte utsettes en time p.g.a feks for mye trafikk (og dermed for mange potensielle vitner) på gangveien (bilen på gangveien kom eventuelt tilbake en time senere fordi det var for folksomt på gangveien på det første forsøket)?
Citera
2022-11-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Det er vanskelig, tilnærmet umulig, å forstå MBs motiv for å medvirke. Kan hun ha blitt blandet inn i dette uvitende om at det var et drap? På noen måte...

Hva slags forhold hadde hun til TH, for meg virker det rart at hun er med TH til Kvifjell etc
Citera
2022-11-26, 23:21
Medlem
Citat:
Hvis en bruker fornuften her, så er hele telefon aktiviteten på AEs telefon denne morgenen ett kapittel for seg selv.. Alle som er bittelitt oppegående forstår at dette kan umulig stemme. Hvem "normal" dame på 70 år mottar / sender 6-7 taleannrop / sms allerede så tidlig på dagen som mellom kl 08 -10 om morgenen.. Aldri i verden om dette stemmer. Men, det er lett for meg å si, for jeg trenger ikke bevise det. En kan også spørre seg om hvorfor MB måtte ringe AE om lønnskjøringer.. AE hadde vel ingen rolle i THs foretninger, bortsett fra at hu stelte fint med dem, og laget litt mat.. At AE skulle være en nødvendig brikke for MB ang lønnskjøringer er selvfølgelig bare svada. Noe har skjedd natten til denne dagen, helt sikkert. Stemmeforfalskning, falske annrop, løgner..., jeg har ikke svaret, desverre. Men TH har åpenbart hatt det travelt denne natten og morgenen. Merkelig nok gjorde han avvik, og ankom Futurum en time senere en normalt..

Det var stor telefonaktiviteten den morgenen ja. Hva etterforskningen har avdekket i forhold til normalen kan nok gi et svar. Det er neppe så vanlig at noen ringer hjem til en kollega når man samtidig vet at vedkommende kanskje kan dukke opp på kontoret få minutter senere.
Citera
2022-11-26, 23:24
Medlem
Citat:

Angående förfalskning av telefonsamtal/stämma.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/stjal-295-mill-med-klonet-stemme/74409585
Citera
2022-11-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det var stor telefonaktiviteten den morgenen ja. Hva etterforskningen har avdekket i forhold til normalen kan nok gi et svar. Det er neppe så vanlig at noen ringer hjem til en kollega når man samtidig vet at vedkommende kanskje kan dukke opp på kontoret få minutter senere.

Jeg gjetter at AE ble drept om natten og at telefonsamtalene er faket, det at TH og AE satt til langt på natt for å diskutere teateret tror jeg ingen ting på.
Citera
2022-11-26, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Men er det naturlig å tenke at Fru Hagen som skulle på hyttetur dagen etter, i hvertfall under denne samtalen, nødvendigvis skulle på jobb den dagen? Kanskje hun hadde tatt seg fri for pakking, lage noen gode middager som skulle medbringes, bake litt, pakke bilen o.l

Kan aldri tenke meg at hun skulle på jobb den dagen med tanke på at det var planlagt for drap på henne hjemme i boligen den formiddagen.

Elektrikeravtale hadde hun også i 10-tiden. Hun kan ikke ha hatt planer om å være på arbeid kl 09.
Senast redigerad av Kokadu 2022-11-26 kl. 23:44. Anledning: Tillegger
Citera
2022-11-26, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Men er det naturlig å tenke at Fru Hagen som skulle på hyttetur dagen etter, i hvertfall under denne samtalen, nødvendigvis skulle på jobb den dagen? Kanskje hun hadde tatt seg fri for pakking, lage noen gode middager som skulle medbringes, bake litt, pakke bilen o.l

Kan aldri tenke meg at hun skulle på jobb den dagen med tanke på at det var planlagt for drap på henne hjemme i boligen den formiddagen.
AE skal ha sagt i tlf-samtalen med lønnsansvarlig på morgenen at hun var tvilende til om hun kom på jobb den dagen.

Hvis TH er skyldig, så var det kanskje viktig at AE selv formidlet til lønnsansvarlig at hun var tvilende til om hun kom på jobb. Ikke sikkert det hadde tatt seg så bra ut om TH kom alene på jobb og fortalte at AE bestemte seg for å bli hjemme hvis noen spurte etter AE da TH ankom Futurum?
Senast redigerad av z-z-z 2022-11-26 kl. 23:48.
Citera
2022-11-26, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
AE skal ha sagt i tlf-samtalen med lønnsansvarlig på morgenen at hun var tvilende til om hun kom på jobb den dagen.

Nettopp. Hun hadde ingen planer om å jobbe den dagen. Kanskje hun tenkte slenge innom om det ble noe tid mellom slagene utover dagen. Eller dersom det meldte seg et behov for det.
Citera
2022-11-26, 23:49
Medlem
Citat:

Elektrikeravtale hadde hun også i 10-tiden. Hun kan ikke ha hatt planer om å være på arbeid kl 09.
Ja, og avtale om å møte en av døtrene på dagtid (ifølge det flere i tråden har skrevet).
Citera
2022-11-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Hvis TH er skyldig, så var det kanskje viktig at AE selv formidlet til lønnsansvarlig at hun var tvilende til om hun kom på jobb. Ikke sikkert det hadde tatt seg så bra ut om TH kom alene på jobb og fortalte at AE bestemte seg for å bli hjemme hvis noen spurte etter AE da TH ankom Futurum?

Kanskje lønningsansvarlig visste at hennes planer var å være hjemme i hvertfall på formiddagen. Men at hun tenkte hun kanskje ville komme innom litt senere på dagen og derfor var det et tema i samtalen.
Citera
2022-11-26, 23:52
Medlem
Citat:
Kanskje lønningsansvarlig visste at hennes planer var å være hjemme i hvertfall på formiddagen. Men at hun tenkte hun kanskje ville komme innom litt senere på dagen og derfor var det et tema i samtalen.
Ja, slik kan det ha vært.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in