2022-11-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
AE skal ha sagt i tlf-samtalen med lønnsansvarlig på morgenen at hun var tvilende til om hun kom på jobb den dagen.

Hvis TH er skyldig, så var det kanskje viktig at AE selv formidlet til lønnsansvarlig at hun var tvilende til om hun kom på jobb. Ikke sikkert det hadde tatt seg så bra ut om TH kom alene på jobb og fortalte at AE bestemte seg for å bli hjemme hvis noen spurte etter AE da TH ankom Futurum?

Hvis det var sånn at MB skulle være med til Kvitfjell så var det rart om AE skulle sjonglere med hvilken dag de skulle reise.
Citera
2022-11-26, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, og avtale om å møte en av døtrene på dagtid (ifølge det flere i tråden har skrevet).

Det er ikke godt å si hvorvidt hun hadde en slik avtale, når det kun er nevnt i denne tråden. Jeg synes tekstmeldingen hun sendte sin datter vitner om at de ikke hadde en slik avtale.
Citera
2022-11-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kanskje lønningsansvarlig visste at hennes planer var å være hjemme i hvertfall på formiddagen. Men at hun tenkte hun kanskje ville komme innom litt senere på dagen og derfor var det et tema i samtalen.

Hytteturen kom brått på AE, på kort varsel. MB kunne neppe vite om AE skulle være hjemme å pakke.
AE skal ha hatt helt andre planer for uken, bl.a. en veterinæravtale noen dager senere, i tillegg til annet.
Citera
2022-11-27, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, TH ringte både TEH og HHB1 og ba de komme til S4.

TH skal ha fortalt begge at "noe alvorlig har skjedd" og at "situasjonen er alvorlig".
Men før de kom, ringte TH til politiet. Han ventet ikke slik at de kunne vurdere den alvorlige situasjonen sammen.

Det er kjent at TEH kom til S4 under nødsamtalen TH hadde med politiet, så da fikk han ikke snakket med faren. Etter nødsamtalen informerte TH sønnen raskt om at AEH var kidnappet uten at de fikk gjennomgått trusselbrevet eller situasjonen, før TH dro avgårde til bensinstasjonen for å møte politiet. Nødsamtalen ble avsluttet ca kl. 14:15 og allerede ca. kl. 14:25 skal TH ha ankommet bensinstasjonen.
Er dette bekreftet i noen artikkel?

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er ikke offentlig kjent hva HHB1 gjorde etter at TH ringte henne kl. 14:01.
TH kontaktet uansett politiet før de fikk snakket sammen og vurdert situasjonen i S4.

TEH skal ha startet å lese trusselbrevet, men rakk ikke å lese det ferdig fordi TH skulle ha det med seg til politiet.
Var TEHs fingeravtrykk på deler av brevet da?

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, fordi AEH ikke møtte opp til avtalen med datteren, og datteren ringte til TH fordi hun heller ikke fikk tak i henne på telefon.........
Er dette at de to hadde en slik avtale, bekreftet informasjon?
Citera
2022-11-27, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ja, det med hytten er interessant.
Den sms-en som ble sendt fra AEs telefon 9:10 til et familiemedlem, der det ble skrevet at hytteturen var avlyst:
Det må kanskje ha vært et annet familiemedlem enn det familiemedlemmet som TH snakket med på telefon senere den dagen tenker jeg, fordi hvis det var det samme familiemedlemmet ville det kanskje vært naturlig for vedkommende å nevne for TH at AE hadde avlyst hytteturen.

"Også et annet familiemedlem skal ha prøvd å få tak i henne. Heller ikke tekstmeldinger som ble sendt til Anne-Elisabeth ble besvart.
Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst."
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-forsvinningsdagen_-tom-hagen-skal-ha-hatt-en-avtale-om-a-ringe-kona-1.15017182
Fetad: Er det TEH dette er snakk om?
Noen skrev at han hadde sendt en sms til AE om at han skulle sove el.l.?
Ble det ikke til at han la seg til å sove på morgenen da, ettersom han og TH ringte til hverandre?
Citera
2022-11-27, 01:01
Medlem
Citat:
Men er det naturlig å tenke at Fru Hagen som skulle på hyttetur dagen etter, i hvertfall under denne samtalen, nødvendigvis skulle på jobb den dagen? Kanskje hun hadde tatt seg fri for pakking, lage noen gode middager som skulle medbringes, bake litt, pakke bilen o.l

Kan aldri tenke meg at hun skulle på jobb den dagen med tanke på at det var planlagt for drap på henne hjemme i boligen den formiddagen.

Elektrikeravtale hadde hun også i 10-tiden. Hun kan ikke ha hatt planer om å være på arbeid kl 09.

Jeg tror at AEH ikke skulle jobbe denne dagen fordi hun og TH skulle på hytta samme dag eller dagen etter. Og så tenkte AEH at hun skulle forberede seg før avreise slik at alt var klart for avreise.
Citera
2022-11-27, 01:03
Medlem
Citat:
Nettopp. Hun hadde ingen planer om å jobbe den dagen. Kanskje hun tenkte slenge innom om det ble noe tid mellom slagene utover dagen. Eller dersom det meldte seg et behov for det.
Hvor mange dager jobbet AE i snitt? Det er helt sentralt om vi skal slakte MB for å ringe henne rundt arbeidtid
Citera
2022-11-27, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hvor mange dager jobbet AE i snitt? Det er helt sentralt om vi skal slakte MB for å ringe henne rundt arbeidtid

Det er ikke det hvis månedslønnen skulle kjøres
Citera
2022-11-27, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er ikke det hvis månedslønnen skulle kjøres
Den tok jeg ikke.

Jeg tenker det er naturlig at MB og AE snakker sammen. Ingenting mistenkelig i seg selv. Men Jayce pleier å ha veldig gode kilder. Vi finner ut av det til slutt.
Citera
2022-11-27, 01:14
Medlem
Citat:
Den tok jeg ikke.

Jeg tenker det er naturlig at MB og AE snakker sammen. Ingenting mistenkelig i seg selv. Men Jayce pleier å ha veldig gode kilder. Vi finner ut av det til slutt.

Hvis man skal kjøre månedslønna så må man vite antall timer den og den har jobbet, det var det samtalen dreide seg om. Tok du den nå?
Citera
2022-11-27, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hvis man skal kjøre månedslønna så må man vite antall timer den og den har jobbet, det var det samtalen dreide seg om. Tok du den nå?
Ja, jeg er enig jeg som sagt
Citera
2022-11-27, 01:22
Medlem
Citat:
Ja, jeg er enig jeg som sagt

Du uttrykker deg som du ikke har forstått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in