2022-11-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Om AE er tatt av dage om natten er nesten samtalen med MB også nødvendigvis falsk.
ikke nødvendigvis. Det kan være medhjelper på ft som brukte tlf i forbindelse med planlegging. Både mb og teh uttalte seg vagt og unnvikende om samtalen. De var nokså like i innhold men ikke i lengde. Jeg heller dog mot at samtalen med mb er reell men sikker er jeg langt i fra. Samtalen aeh og teh betviler jeg inntill videre. Teh slet kraftig i avhør.
Citera
2022-11-26, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ikke nødvendigvis. Det kan være medhjelper på ft som brukte tlf i forbindelse med planlegging. Både mb og teh uttalte seg vagt og unnvikende om samtalen. De var nokså like i innhold men ikke i lengde. Jeg heller dog mot at samtalen med mb er reell men sikker er jeg langt i fra. Samtalen aeh og teh betviler jeg inntill videre. Teh slet kraftig i avhør.
Citat:
Teh slet kraftig i avhør.
Han slet med dårlig samvittighet pga han hadde vært avvisende i telefonsamtalen med moren, var det vel.
Citera
2022-11-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07

Forunderlig nok skal alle 3 sentrale personer i saken ha slitt og forklart seg uklart i avhør - TH, TEH og MB.
Korte svar, hukommelssvikt, forklaringsnekt, osv. Hvorfor skjer dette når det er viktig for AE med klare svar.

Når det gjelder MB så kan man kanskje stille spørsmål om hun har for vane å ringe hjem til kollegaer tidlig om morgenen, bare få minutter før de likevel kan dukke opp på kontoret. Eller om dette bare var et veldig tilfeldig unntak - akkurat den dagen AE forsvant. Politiet har svaret på dette.
Citera
2022-11-26, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Nå varte ikke samtalen med MB i 20 min, men i 10 min og 16 sek for å være helt presis.
Uansett, det forandrer ikke så mye på ditt poeng. En over 10 min samtale er også en stund.

Men det kan jo stilles et spørsmålstegn ved tidspunktet MB ringte til S4, kl. 8.44 om morgenen.
Hvorfor kunne ikke MB vente litt, til rundt 9-tiden når de fleste likevel ville ha kommet på jobb.

Det var jo ikke utenkelig at AE skulle komme på kontoret den dagen, så hvorfor ikke se an litt.
Hvis noe hastet veldig er det kanskje litt rart at hun kunne ta seg tid til en drøyt 10 min samtale.

Nå har imidlertid MB forklart seg noe kortfattet og vagt i avhør med politiet, tross den lange samtalen.

Ja, det er jo egentlig en million ting man kan stille spørsmål om i denne saken.
Når det gjelder at noen medier melder at samtlige som er avhørt rundt dette melder om vage, kortfattede og rare forklaringer så kan det muligens også stilles spørsmål om kilden. Er det en som liker å dramatisere f.eks? Helt utrolig sak dette. Håpe det kommer noe nytt og matnyttig snart.
Citera
2022-11-26, 22:38
Medlem
Citat:
Forunderlig nok skal alle 3 sentrale personer i saken ha slitt og forklart seg uklart i avhør - TH, TEH og MB.
Korte svar, hukommelssvikt, forklaringsnekt, osv. Hvorfor skjer dette når det er viktig for AE med klare svar.

Når det gjelder MB så kan man kanskje stille spørsmål om hun har for vane å ringe hjem til kollegaer tidlig om morgenen, bare få minutter før de likevel kan dukke opp på kontoret. Eller om dette bare var et veldig tilfeldig unntak - akkurat den dagen AE forsvant. Politiet har svaret på dette.
Fetad: Betyr det at du vet at AEs arbeidsdag den dagen startet få minutter etter den oppringningen?
Hvilket klokkeslett skulle AEs arbeidsdag på Futurum den 31.10.2018 ha startet hvis hun hadde dratt på jobb den dagen?
Citera
2022-11-26, 22:41
Medlem
Citat:

Det er vanskelig, tilnærmet umulig, å forstå MBs motiv for å medvirke. Kan hun ha blitt blandet inn i dette uvitende om at det var et drap? På noen måte...
Citera
2022-11-26, 22:44
Medlem
MB-vinklen passer mye bedre med blod/badekar-historien enn noe annet. Vet vi når sønnen returnerte hjem kvelden i forveien fra hundepass? Man tar jo med seg mobilen overalt. .
Citera
2022-11-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ja, det er jo egentlig en million ting man kan stille spørsmål om i denne saken.
Når det gjelder at noen medier melder at samtlige som er avhørt rundt dette melder om vage, kortfattede og rare forklaringer så kan det muligens også stilles spørsmål om kilden. Er det en som liker å dramatisere f.eks? Helt utrolig sak dette. Håpe det kommer noe nytt og matnyttig snart.

Det medfører ikke riktighet at alle som er avhørt i saken har forklart seg vagt. Et kjent eksempel er RU som legger ut om det og andre i avhør, og var alt annet enn vag. Faktisk var han så konkret at politiet naturlig nok reagerte da RU la ut om både Monero og kidnapping, før dette var kjente opplysninger. En rekke andre vitneavhør har også vært svært så konkret, feks både venninner og andre som kjente AE godt, har kunnet berette svært detaljert. Det har hverken manglet på hukommelse eller vilje til å gjøre det beste for AE. De har stilt opp så godt de bare kan.
Citera
2022-11-26, 22:51
Medlem
Citat:
Det medfører ikke riktighet at alle som er avhørt i saken har forklart seg vagt. Et kjent eksempel er RU som legger ut om det og andre i avhør, og var alt annet enn vag. Faktisk var han så konkret at politiet naturlig nok reagerte da RU la ut om både Monero og kidnapping, før dette var kjente opplysninger. En rekke andre vitneavhør har også vært svært så konkret, feks både venninner og andre som kjente AE godt, har kunnet berette svært detaljert. Det har hverken manglet på hukommelse eller vilje til å gjøre det beste for AE. De har stilt opp så godt de bare kan.

Du skriver jo selv nettopp at alle tre personer (TH, TEH og MB) svarer vagt rundt dette med telefonene. Jeg mente selvsagt ikke ALLE som er avhørt i saken.
Citera
2022-11-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Det er vanskelig, tilnærmet umulig, å forstå MBs motiv for å medvirke. Kan hun ha blitt blandet inn i dette uvitende om at det var et drap? På noen måte...
Det er litt vanskelig å tenke seg, men er det et mulig scenario at hun kan ha blitt lurt til å tro at AE døde i en ulykke (feks at hun skled og falt og slo seg på badet eller i trappen)?

Men hvis hun ble lurt, så må hun jo i ettertid ha forstått at hun ble lurt ettersom det har kommet frem diverse om forberedende handlinger (kryptosporet, passordet Anne osv).
Senast redigerad av z-z-z 2022-11-26 kl. 23:15.
Citera
2022-11-26, 22:55
Medlem
Citat:

Hvis en bruker fornuften her, så er hele telefon aktiviteten på AEs telefon denne morgenen ett kapittel for seg selv.. Alle som er bittelitt oppegående forstår at dette kan umulig stemme. Hvem "normal" dame på 70 år mottar / sender 6-7 taleannrop / sms allerede så tidlig på dagen som mellom kl 08 -10 om morgenen.. Aldri i verden om dette stemmer. Men, det er lett for meg å si, for jeg trenger ikke bevise det. En kan også spørre seg om hvorfor MB måtte ringe AE om lønnskjøringer.. AE hadde vel ingen rolle i THs foretninger, bortsett fra at hu stelte fint med dem, og laget litt mat.. At AE skulle være en nødvendig brikke for MB ang lønnskjøringer er selvfølgelig bare svada. Noe har skjedd natten til denne dagen, helt sikkert. Stemmeforfalskning, falske annrop, løgner..., jeg har ikke svaret, desverre. Men TH har åpenbart hatt det travelt denne natten og morgenen. Merkelig nok gjorde han avvik, og ankom Futurum en time senere en normalt..
Citera
2022-11-26, 23:01
Medlem
Citat:
Du skriver jo selv nettopp at alle tre personer (TH, TEH og MB) svarer vagt rundt dette med telefonene. Jeg mente selvsagt ikke ALLE som er avhørt i saken.

Ja, det er et faktum at samtlige 3 personer som har en forbindelseslinje med AE og hennes mobiltelefon akkurat under det helt sentrale tidsrommet mellom kl 8 og 9 den dagen hun forsvant, pussig nok også er de samme som forklarer seg uklart, mens andre gjør det altså ikke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in