2022-11-26, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej inte så att det är godkänt enligt lagen. Vad ni kom överens om innan är fortfarande irrelevant för varje nytt moment så ni har rapeplay men dagen efter bestämmer hon sig för att hon inte alls gillade det och anmäler mannen. Är han då ärlig med vad som hände så åker han dit. Helt plötsligt måste han bevisa att hon var med på det. Skulle alla knulla korrekt efter samtyckeslagen eller anmälas så hade ju vårt rättssystem totalt kollapsat.
Jag tycker du ska låta bli ditt rapeplay om du nu inte gör det i ett samspel och du gör det på ett sätt som strider mot lagen.
Citera
2022-11-26, 14:23
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag tycker du ska låta bli ditt rapeplay om du nu inte gör det i ett samspel och du gör det på ett sätt som strider mot lagen.

Vilket är alla knull. Du kan inte avsäga dig samtyckeslagen, du verkar tro det.
Citera
2022-11-26, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Dock har grundregeln i ett rättssamhälle alltid varit, att det är bättre att frige en skyldig än att döma en oskyldig...

I praktiken GÅR det aldrig att reda ut dessa brott eller "brott" eller halvbrott på ett rättssäkert sätt, eftersom det ändå handlar om kvinnor som frivilligt följt med en man någonstans där de kan vara ensamma (hans eller hennes lägenhet, hotellrum, hytt o.s.v.), och båda har dessutom ofta druckit alkohol. Ibland har det förekommit ännu mer medvetande- och beteendeförändrade droger än alkohol. Kanske minns de inte ens själva, i gryningsljuset dagen därpå, vad de gjorde och vad de sade, och vem som ville göra vad. Det GÅR ju inte annat än fria i det läget - det blir helt orimligt att en man ska få hela sitt liv förstört under de omständigheterna.

Det som krävs är i stället en beteendeförändring, en återgång till de normer som gällde förut i alla tider. Så sent som i mitten av 1960-talet, var det t.ex. helt otänkbart att en tjej skulle "sova över hos en killkompis", eller hos en tjejkompis heller om inte föräldrarna var hemma (eftersom alla FATTAR att det finns en risk att unga män också ska bjudas in dit i så fall), eller gå på "efterfest" hos nya bekanta som hon precis träffat på krogen... Det GÅR ju inte! Den mänskliga naturen är som den är, och unga män kommer alltid att ha en stark sexualdrift som påverkar deras omdöme, till och med om de är fina killar i vanliga fall. Och SÄRSKILT om det förekommer alkohol (vilket det ju nästan alltid gör i fest-sammanhang).

Dessutom behöver resurserna sättas in på det VERKLIGT stora problemet för unga tjejer och kvinnor idag, nämligen att vi har importerat några hundra tusen män (plus de som växer upp i detta nu), som har fått med sig med modersmjölken att en obeslöjad flicka är en hora som får uttnyttjas fritt, eftersom hon ändå inte har någon heder kvar. Det gör att det har blivit farligt för en flicka/kvinna att vänta på en buss på kvällen, ta en taxi, rasta hunden i skogsbrynet, gå till simhallen eller biblioteket, ja till och med att gå till skolan... För det är sådana saker som även en ung flicka måste ha rätt att göra. Till skillnad från att "sova över hos en kompis efter festen". Det senare är inte nödvändigt alls. Föräldrarna får hämta, som i alla tider.

Nu är det dock så att man inte får ha sex med sovande/medvetslösa människor. Det räknas inte som oaktsam våldtäkt, utan som våldtäkt. Så. Det är smart att låta bli att ligga med folk som är redlöst berusade/redlöst drogade. Så slipper man förstöra sitt liv med att någon anmäler en för våldtäkt sedan. Det var rätt nyligen en kvinna våldtog sin sovande pojkvän. Hon dömdes för våldtäkten. Och en annan kvinna våldtog sin sovande manliga bekanta. Hon dömdes också för våldtäkt.

Tror du att det endast är barn under 18 som blir våldtagna? Eller menar du att 32-åriga Berta ska ringa mamma och pappa och be om skjuts hem, istället för att sova hemma hos polaren Arne? Barn under 18 har givetvis föräldrarna ansvar för, oavsett hur normerna i samhället ser ut i övrigt. Men folk som är myndiga och har flyttat hemifrån har någonstans ett ansvar för sig själva. Både kvinnorna och männen. Och om en man våldtar en kvinna, så är det faktiskt han som är ansvarig för våldtäkten. Även om kvinnan sov över hos honom. Eller tycker du att vi ska kemiskt kastrera alla män? Om du nu menar att män inte kan ta ansvar för sin egen sexualitet, om en kvinna sover över hos dem. Så får man kanske lov att kemiskt kastrera dessa män som inte kan hålla dolmen i styr. Blir märkligt om kvinnor ska ta ansvar för att män inte kan ta hand om sin egen sexualitet. I övrigt handlar långt ifrån alla våldtäkter om sex. Utan snarare om makt och kontroll.

De förövare som har en unken kvinnosyn och inte är svenska medborgare, ska givetvis kunna utvisas om de begår allvarliga lagbrott.
Citera
2022-11-26, 15:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu är det dock så att man inte får ha sex med sovande/medvetslösa människor. Det räknas inte som oaktsam våldtäkt, utan som våldtäkt. Så. Det är smart att låta bli att ligga med folk som är redlöst berusade/redlöst drogade. Så slipper man förstöra sitt liv med att någon anmäler en för våldtäkt sedan. Det var rätt nyligen en kvinna våldtog sin sovande pojkvän. Hon dömdes för våldtäkten. Och en annan kvinna våldtog sin sovande manliga bekanta. Hon dömdes också för våldtäkt.

Tror du att det endast är barn under 18 som blir våldtagna? Eller menar du att 32-åriga Berta ska ringa mamma och pappa och be om skjuts hem, istället för att sova hemma hos polaren Arne? Barn under 18 har givetvis föräldrarna ansvar för, oavsett hur normerna i samhället ser ut i övrigt. Men folk som är myndiga och har flyttat hemifrån har någonstans ett ansvar för sig själva. Både kvinnorna och männen. Och om en man våldtar en kvinna, så är det faktiskt han som är ansvarig för våldtäkten. Även om kvinnan sov över hos honom. Eller tycker du att vi ska kemiskt kastrera alla män? Om du nu menar att män inte kan ta ansvar för sin egen sexualitet, om en kvinna sover över hos dem. Så får man kanske lov att kemiskt kastrera dessa män som inte kan hålla dolmen i styr. Blir märkligt om kvinnor ska ta ansvar för att män inte kan ta hand om sin egen sexualitet. I övrigt handlar långt ifrån alla våldtäkter om sex. Utan snarare om makt och kontroll.

De förövare som har en unken kvinnosyn och inte är svenska medborgare, ska givetvis kunna utvisas om de begår allvarliga lagbrott.

Såklart att det är fel, men det måste ju gå att bevisa. Hur bevisar man att personen sov? Det är hur-eller-hur korkat att sätta sig i en situation, där man försätter sig i ett hjälplöst tillstånd genom att somna, tillsammans med personer av annat kön (eller personer av samma kön med homosexuell läggning), om man inte kan låsa ordentligt om sig.

Det är även korkat att hålla på och "teasa". Läste om ett fall för några år sedan, det var en svensexa och sedan hade brudgummen och hans vänner hamnat på en "efterfest" hemma hos någon tillsammans med några kvinnor. Kvinnan det gällde var 28 år, så hon var ingen oerfaren tonåring direkt utsläppt från klosterskolan. Ändå hade hon krupit ner i samma säng som brudgummen, klädd i bara trosorna. Sedan hände det som måste hända, och brudgummen dömdes för våldtäkt - förutom att det aldrig blev något bröllop. Så onödigt. Man behöver inte SKAPA sådana situationer - och som sagt: för 50-60 år sedan och längre tillbaka hade ingen kvinna betett sig så. Förutom någon som redan var prostituerad eller helt på dekis, förstås.

Föräldrarna kan förresten gott hämta sina döttrar när de är lite äldre än 18 också, så länge som de bor hemma. Och sedan hoppas man ju att goda vanor har satt sig, d.v.s. att den unga kvinnan inte sätter sig i en situation där hon inte kan ta sig hem på natten, utan blir fast någonstans...
Citera
2022-11-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Om du sansar dina känslor lite, och funderar ordentligt över detta med att falskt anmäla en våldtäkt...så, tror du verkligen att det är ett problem av större betydelse? Sett till helheten nu alltså, inte de enstaka fall där det skett. De som falskt anmäler har förmodligen gjort det med förra lagstifningen också. Sedan tycker jag att ditt resonemang angående att kvinnor inte förväntas ta ansvar är skevt utifrån att många kvinnor ju faktiskt säger Nej eller visar på olika sätt att de inte vill, men mannen struntar i det och kör på ändå.
Det är väl ändå ett jävligt mycket större problem att det sker våldtäkter dagligen och att gärningspersonen inte döms i någon högre utsträckning än att det finns enstaka brottslingar som falskt anmäler. Jag har så svårt att förstå era resonemang, att det är bättre att släppa våldtäkter fria i samhället än att ha ordentlig lagstifning som faktiskt gör det lite svårare att komma undan med våldtäkt.

Med tanke på att det nu för tiden finns människor som byter kön är jag ganska oroad över att det finns människor som av socialt tryck anmäler en kille efter att ha gängat för att man helt enkelt inte klarar av pressen att säga att man ångrar sig eller liknande.
JAG VET att de finns många tjejer som kan göra ännu mer sjuka saker! Du har bara träffat bra tjejer uppenbarligen
Citera
2022-11-26, 19:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja nu blir det ju svårt för mig kanske att svara på varför kvinnor gör saker men dom var kåta och ville starta dagen så dom ville inte ge mig något val annat än att vakna är tror jag hur dom tänkte. Fast det var ju aldrig våldtäkt, har gnällt på kvinnor om mycket men aldrig för avsugningar men anmäler jag och hon erkänner i förhör att det hände så åker hon ju dit.
Jag måste fråga dig tycker du lagen är lite romantisk och det är gulligt och sexigt att mannen skall vara sådär extremt inkännande om allt och kolla dig i ögonen hela tiden och försiktigt smeka och sedan tränga in väldigt långsamt och under hela tiden hålla dig i handen och känna att allt är ok?

Nej jag tycker inte att lagen är romantisk. Jag tycker att den verkar vara ett nödvändigt ont. Inte för min skull, jag har som sagt inte haft några bekymmer med våldtäkter under mitt liv, däremot finns det ju som vi alla vet en problematik kring detta som behöver hanteras.
Citera
2022-11-26, 19:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Med tanke på att det nu för tiden finns människor som byter kön är jag ganska oroad över att det finns människor som av socialt tryck anmäler en kille efter att ha gängat för att man helt enkelt inte klarar av pressen att säga att man ångrar sig eller liknande.
JAG VET att de finns många tjejer som kan göra ännu mer sjuka saker! Du har bara träffat bra tjejer uppenbarligen

Jag är tjej själv, eller kvinna. Är uppenbarligen en bra kvinna då, och jag känner uppenbarligen också bara bra kvinnor. Finns ingen enda kvinna i min närhet som hållt på med någonting i närheten av falska anmälningar. Ägnar man sig åt sånt skulle jag vilja påstå att det inte står rätt till i hjärnkontoret.
Citera
2022-11-26, 20:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej inte så att det är godkänt enligt lagen. Vad ni kom överens om innan är fortfarande irrelevant för varje nytt moment så ni har rapeplay men dagen efter bestämmer hon sig för att hon inte alls gillade det och anmäler mannen. Är han då ärlig med vad som hände så åker han dit. Helt plötsligt måste han bevisa att hon var med på det. Skulle alla knulla korrekt efter samtyckeslagen eller anmälas så hade ju vårt rättssystem totalt kollapsat.

Nej, det blir bara irrelevant samma sekund som någon inte vill längre, för övrigt behövs inga nya samtycken hela tiden. Även om man har rapeplay eller vad man nu ägnar sig åt har man väl för bövelen ett stoppord eller någon signal där båda förstår att det är allvar, annars är det fullkomligt idiotiskt att ha den typen av sexuella "lekar".
Citera
2022-11-26, 23:08
Medlem
Citat:
Jag är tjej själv, eller kvinna. Är uppenbarligen en bra kvinna då, och jag känner uppenbarligen också bara bra kvinnor. Finns ingen enda kvinna i min närhet som hållt på med någonting i närheten av falska anmälningar. Ägnar man sig åt sånt skulle jag vilja påstå att det inte står rätt till i hjärnkontoret.

Precis men vi kan inte ha en lagstiftning tillämpad på ett vis som möjliggör det för kvinnor att falskt anmäla en våldtäkt där den enda bevisningen som räcker för fällande dom är ord mot ord.
Citera
2022-11-26, 23:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Precis men vi kan inte ha en lagstiftning tillämpad på ett vis som möjliggör det för kvinnor att falskt anmäla en våldtäkt där den enda bevisningen som räcker för fällande dom är ord mot ord.

Vi kan inte heller ha en lagstiftning där gärningsmannen kan hävda att han trodde att hon ville trots att hon var medvetslös eller sov. Eller att han inte märkte att hon inte deltog.
Citera
2022-11-27, 01:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej hon säger till sin kille att det var våldtäkt för att slippa erkänna att det var otrohet. Sedan rullar det på med tryck om att hon ska anmäla och då kan hon inte backa och erkänna att hon ljugit. Det är bara en av anledningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har du ens källa på det? Eller är det dina fria fantasier?
Seså. Leverera källa. Annars vet jag svaret på mina två ovanstående frågor: dina fria fantasier.
Det där har hänt mig. När jag pushade henne lite.. Så var det mycket riktigt inte alls nån våldtäkt utan ett vanligt snedknull på fyllan.

Så då har vi ju i alla fall ett exempel ur verkliga livet.
Citera
2022-11-27, 01:31
Medlem
Citat:
Vi kan inte heller ha en lagstiftning där gärningsmannen kan hävda att han trodde att hon ville trots att hon var medvetslös eller sov. Eller att han inte märkte att hon inte deltog.

Medvetslös eller sov är inte samma sak som att ångra sig. En kvinna kan säga att hon inte vågade säga nej, det är inte rimligt att bli dömd för att en korkad Bimbo inte kan signalera att hon inte vill ha sex. Då är man omyndig i huvudet och det är min poäng. Vi kan inte lagstifta bort odugligheten i unga kvinnor utan föräldrar och äldre kvinnor får ta och uppfostra unga tjejer att kunna säga nej tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in