2022-11-26, 13:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Pff ja alla kvinnor i tråden är tydligen rena som snö och dom mest oskuldsfulla små änglarna. Jag försöker tänka tillbaka på ett ex som inte sög av mig när jag sov och det var länge sen så jag skulle påstå att det är tvärtom att kvinnor är mer bekväma med att bara köra på för det är inte ni som döms för våldtäkt. Ingen av oss är ju våldtäktsmän egentligen men vi kan alla bli det om någon nitiskt skall granska ligget i efterhand och med illvilja i sitt sinne. Kontext blir ju allt här och skillnaden i rätten mellan "nejnejNEJ SLUTA SLUTAAAAAAAA " och "nejnejNEJ SLUTA SLUTAAAAA DADDDYYYYYYY " är ju enorm. Men nejnej jag förstår rapeplay eller annat snusk är inget ni flashback kvinnor sysslar med utan det är missionären med ljuset släckt 4 gånger om året och det är så porrigt som det blir....tssss konstigt hur alla ni Pingstvänner har hittat hit.

Varför skulle man suga av en sovande person? Man väcker väl personen på ett sensuellt sätt först tänker jag.
Och OM man suger av en sovande person, då finns det självklart risk att den personen inte ville detta, och då får man också räkna med att det kan få konsekvenser.
Citera
2022-11-26, 13:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Lagen har tillkommit för att människor idag, särskilt kvinnor, är inte längre vuxna och ansvar ställs inte längre på att individer själva. En kvinna 1930 och 20220 är två skilda arter.

Jag säger inget om skuld, du antar att jag tycker att våldtäkt ska vara okej, jag pratar om sex som något man ångrar. Alla äldre har haft sex någon gång med någon som man ångrar.
Det är en del av livet att kunna stå pall mot vänner och säga att man ångrar en handling men det här öppnar för att fega människor som hellre hittar en annan utväg för egen oförmåga att anmäla.

Om du sansar dina känslor lite, och funderar ordentligt över detta med att falskt anmäla en våldtäkt...så, tror du verkligen att det är ett problem av större betydelse? Sett till helheten nu alltså, inte de enstaka fall där det skett. De som falskt anmäler har förmodligen gjort det med förra lagstifningen också. Sedan tycker jag att ditt resonemang angående att kvinnor inte förväntas ta ansvar är skevt utifrån att många kvinnor ju faktiskt säger Nej eller visar på olika sätt att de inte vill, men mannen struntar i det och kör på ändå.
Det är väl ändå ett jävligt mycket större problem att det sker våldtäkter dagligen och att gärningspersonen inte döms i någon högre utsträckning än att det finns enstaka brottslingar som falskt anmäler. Jag har så svårt att förstå era resonemang, att det är bättre att släppa våldtäkter fria i samhället än att ha ordentlig lagstifning som faktiskt gör det lite svårare att komma undan med våldtäkt.
Citera
2022-11-26, 13:41
Avslutad
Citat:
Pff ja alla kvinnor i tråden är tydligen rena som snö och dom mest oskuldsfulla små änglarna. Jag försöker tänka tillbaka på ett ex som inte sög av mig när jag sov och det var länge sen så jag skulle påstå att det är tvärtom att kvinnor är mer bekväma med att bara köra på för det är inte ni som döms för våldtäkt. Ingen av oss är ju våldtäktsmän egentligen men vi kan alla bli det om någon nitiskt skall granska ligget i efterhand och med illvilja i sitt sinne. Kontext blir ju allt här och skillnaden i rätten mellan "nejnejNEJ SLUTA SLUTAAAAAAAA " och "nejnejNEJ SLUTA SLUTAAAAA DADDDYYYYYYY " är ju enorm. Men nejnej jag förstår rapeplay eller annat snusk är inget ni flashback kvinnor sysslar med utan det är missionären med ljuset släckt 4 gånger om året och det är så porrigt som det blir....tssss konstigt hur alla ni Pingstvänner har hittat hit.
Ja, om du inte klarar av samspel på annat sätt än missionären med ljuset släckt fyra gånger om året så är det det du får nöja dig med.
Citera
2022-11-26, 13:50
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Varför skulle man suga av en sovande person? Man väcker väl personen på ett sensuellt sätt först tänker jag.
Och OM man suger av en sovande person, då finns det självklart risk att den personen inte ville detta, och då får man också räkna med att det kan få konsekvenser.

Ja nu blir det ju svårt för mig kanske att svara på varför kvinnor gör saker men dom var kåta och ville starta dagen så dom ville inte ge mig något val annat än att vakna är tror jag hur dom tänkte. Fast det var ju aldrig våldtäkt, har gnällt på kvinnor om mycket men aldrig för avsugningar men anmäler jag och hon erkänner i förhör att det hände så åker hon ju dit.
Jag måste fråga dig tycker du lagen är lite romantisk och det är gulligt och sexigt att mannen skall vara sådär extremt inkännande om allt och kolla dig i ögonen hela tiden och försiktigt smeka och sedan tränga in väldigt långsamt och under hela tiden hålla dig i handen och känna att allt är ok?
Citera
2022-11-26, 13:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Självklart är det lika illa. Jag försöker dock se till helheten. Alla lagar kommer med vissa nackdelar (och viss collateral damage), är de för hårda i bevisningen går skyldiga lätt fria och är de för svaga i bevisning riskerar oskyldiga att dömas. Därtill sätter lagarna vissa normer i ett samhälle. Om det är i princip omöjligt att straffas för ett brott kommer förmodligen fler med tiden att se på detta brott som ganska "okej".
Våldtäkt är ju ett särskilt svårt brott eftersom det aldrig finns vittnen. Ska man därmed strunta i att döma män för våldtäkt när det inte förekommit direkt våld eller hot om våld?
Föregående lag fanns det kryphål som kunde nytttjas på ett förfärligt sätt, gärningsmannen kunde hävda att han inte visste att hon sov /var i princip medvetslös och det räknades som förmildrande omständighet. Det är svårare nu, som väl är.

Detta med falska anmmälningar tycker jag är ganska irrelvant i förhållande till lagen, de som falskanmälde innan gör det nu också, och de som inte ägnade sig åt medvetet falska anmälningar förut kommer inte göra det nu heller. Ungefär som med all brottslighet.

Sedan finns det aspekten av att det kan ske missförstånd i kommunikationen och att det då kan bli att man döms för oaktsamhet. Detta är ju specifikt för lagen i sig. Samtidigt som det skrivs här att döttrar ska lära sig att säga ifrån, vilket absolut är bra, behöver också söner läras att kommunicera under sexakten. Det funkar inte att köra på som om det vore en docka man ligger med, utan lagen ställer vissa krav på att man är närvarande i sängen. Mentalt närvarande.

Dock har grundregeln i ett rättssamhälle alltid varit, att det är bättre att frige en skyldig än att döma en oskyldig...

I praktiken GÅR det aldrig att reda ut dessa brott eller "brott" eller halvbrott på ett rättssäkert sätt, eftersom det ändå handlar om kvinnor som frivilligt följt med en man någonstans där de kan vara ensamma (hans eller hennes lägenhet, hotellrum, hytt o.s.v.), och båda har dessutom ofta druckit alkohol. Ibland har det förekommit ännu mer medvetande- och beteendeförändrade droger än alkohol. Kanske minns de inte ens själva, i gryningsljuset dagen därpå, vad de gjorde och vad de sade, och vem som ville göra vad. Det GÅR ju inte annat än fria i det läget - det blir helt orimligt att en man ska få hela sitt liv förstört under de omständigheterna.

Det som krävs är i stället en beteendeförändring, en återgång till de normer som gällde förut i alla tider. Så sent som i mitten av 1960-talet, var det t.ex. helt otänkbart att en tjej skulle "sova över hos en killkompis", eller hos en tjejkompis heller om inte föräldrarna var hemma (eftersom alla FATTAR att det finns en risk att unga män också ska bjudas in dit i så fall), eller gå på "efterfest" hos nya bekanta som hon precis träffat på krogen... Det GÅR ju inte! Den mänskliga naturen är som den är, och unga män kommer alltid att ha en stark sexualdrift som påverkar deras omdöme, till och med om de är fina killar i vanliga fall. Och SÄRSKILT om det förekommer alkohol (vilket det ju nästan alltid gör i fest-sammanhang).

Dessutom behöver resurserna sättas in på det VERKLIGT stora problemet för unga tjejer och kvinnor idag, nämligen att vi har importerat några hundra tusen män (plus de som växer upp i detta nu), som har fått med sig med modersmjölken att en obeslöjad flicka är en hora som får uttnyttjas fritt, eftersom hon ändå inte har någon heder kvar. Det gör att det har blivit farligt för en flicka/kvinna att vänta på en buss på kvällen, ta en taxi, rasta hunden i skogsbrynet, gå till simhallen eller biblioteket, ja till och med att gå till skolan... För det är sådana saker som även en ung flicka måste ha rätt att göra. Till skillnad från att "sova över hos en kompis efter festen". Det senare är inte nödvändigt alls. Föräldrarna får hämta, som i alla tider.
Citera
2022-11-26, 13:52
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, om du inte klarar av samspel på annat sätt än missionären med ljuset släckt fyra gånger om året så är det det du får nöja dig med.

Ha! Gud vilket fegt svar. En sådan liten kvinnogris som dig skulle det nog finnas gott om sexuella skelett att dra fram men ok vi skiter i att vara ärliga och tramsar istället.
Citera
2022-11-26, 13:55
Avslutad
Citat:
Ha! Gud vilket fegt svar. En sådan liten kvinnogris som dig skulle det nog finnas gott om sexuella skelett att dra fram men ok vi skiter i att vara ärliga och tramsar istället.
Jag vet inte vad du menar med sexuella skelett men det var ju du som började prata om att samspel för dig innebär missionären med lyset släckt.
Citera
2022-11-26, 13:56
Avslutad
Citat:
Ja nu blir det ju svårt för mig kanske att svara på varför kvinnor gör saker men dom var kåta och ville starta dagen så dom ville inte ge mig något val annat än att vakna är tror jag hur dom tänkte. Fast det var ju aldrig våldtäkt, har gnällt på kvinnor om mycket men aldrig för avsugningar men anmäler jag och hon erkänner i förhör att det hände så åker hon ju dit.
Jag måste fråga dig tycker du lagen är lite romantisk och det är gulligt och sexigt att mannen skall vara sådär extremt inkännande om allt och kolla dig i ögonen hela tiden och försiktigt smeka och sedan tränga in väldigt långsamt och under hela tiden hålla dig i handen och känna att allt är ok?
Du har verkligen, verkligen svårt att föreställa dig att två personer i samspel kan göra helt andra saker än att hålla handen och romantiskt titta i ögonen?
Citera
2022-11-26, 13:58
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jag vet inte vad du menar med sexuella skelett men det var ju du som började prata om att samspel för dig innebär missionären med lyset släckt.

Nej för er tydligen. Ni påstår ju att ni inte någonsin har gjort något utan samtycke vilket ju är omöjligt om man som i mitt exempel innan kaninknullat en hel del tex.
Citera
2022-11-26, 14:01
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Du har verkligen, verkligen svårt att föreställa dig att två personer i samspel kan göra helt andra saker än att hålla handen och romantiskt titta i ögonen?

Vad menar du? Det var hennes exempel jag hade i minne. Hon beskrev ett "samtyckeskorrekt" knull eller vad man skall kalla det. Du får gärna beskriva vad du menar och hur det knullet går till. Jag pratade om ageplay och rapeplay så hallå? Är du med mig idag hjärtat?
Citera
2022-11-26, 14:04
Avslutad
Citat:
Vad menar du? Det var hennes exempel jag hade i minne. Hon beskrev ett "samtyckeskorrekt" knull eller vad man skall kalla det. Du får gärna beskriva vad du menar och hur det knullet går till. Jag pratade om ageplay och rapeplay så hallå? Är du med mig idag hjärtat?
Och ageplay och rapeplay gör man inte i ett samspel?
Citera
2022-11-26, 14:11
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Och ageplay och rapeplay gör man inte i ett samspel?

Nej inte så att det är godkänt enligt lagen. Vad ni kom överens om innan är fortfarande irrelevant för varje nytt moment så ni har rapeplay men dagen efter bestämmer hon sig för att hon inte alls gillade det och anmäler mannen. Är han då ärlig med vad som hände så åker han dit. Helt plötsligt måste han bevisa att hon var med på det. Skulle alla knulla korrekt efter samtyckeslagen eller anmälas så hade ju vårt rättssystem totalt kollapsat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in