Citat:
Ursprungligen postat av
-Jenna-
Nej, jag vet faktiskt inte. För flickor som är 8 år är inte alltid pubertala. Så utveckla gärna vad du tycker att jag borde veta? Ingenstans i det jag tidigare skrev påstod jag att män eller att de allra flesta män dras till barn i 8-13 årsåldern. Jag skrev att de flesta män dras till tjejer som ofta är yngre än vad de själva är, medan tjejer ofta dras till killar som är äldre än vad de är.
Var någonstans hyllade jag hennes artikel? Jag läste den aldrig. Men jag läste det jag svarade på och det borde du också göra i fortsättningen.
Men snälla människa, om du inte själv orkar gå tillbaka en sida och kolla vad du själv svarar på, varför ska man ens diskutera någonting med dig? Sen beskyller du mig för exakt det? Hoho, är du vaken?
Vi lägger upp det så även du klarar av att hänga med:
1) Jag skriver ett inlägg med det här inklippt:
"Jag säger bara att män har en tendens att låta blickar och längtan fångas av pubertala flickor och att den sexualiseringen skapar en enorm utsatthet."
2) Du svarar på mitt inlägg:
Du skriver "Vart har hon fel då?" alltså antyder du att du håller med om vad som står i artikeln, du förväntar dig att jag ska motbevisa vad som påstås.
3) Jag skriver ett inlägg och motsätter mig att vad om står i (1) stämmer
4) Du svarar helt förvirrad med en "jag har inte sagt, jag har aldrig påstått, bla bla bla"
Normalålder för puberteten är 8-13år, sen finns absolut undantag, men det här lärde man väl sig i grundskolan...? Irene Pozar har alltså påstått något helt galet i en artikel, du undrar vad som är fel i påståendet, du blir informerad om vad som är fel, du blir kränkt.
Tack och tillbaka till trådstarten nu.