2022-11-26, 14:56
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Enligt obekräftad källa ska Pontus ha varit ganska begåvad i skolan. Framkom i någon podcast där de intervjuat skolkompisar. Man kan visserligen vara av typen som får bra betyg antingen genom att vara intelligent eller genom att plugga åtta timmar per dag. Jag tycker att det lutar åt det senare.

Jag har följt Pontus några år och har alltid tyckt att han är vidrigt cringe. Ser man objektivt på saken så gör han dock samma sak som så många andra: one direction, Justin Bieber, Jonas Brothers, Backstreet boys. Sälja relativt oskyldigt sex till mindreåriga är en lukrativ marknad. Blonda tonåringar är en köpstark grupp (eller ja, deras föräldrar). Skillnaden är att Pontus har gjort det lite för uppenbart (och uppenbarligen tycker om det).

Han la ju också ut sina gamla gymnasiebetyg på IG för ett tag sedan och hade då faktiskt i princip bara A och B (högsta och näst högsta betyg), så obegåvad på så sätt är han ju absolut inte. Däremot verkar han ju totalt dum i huvudet på många andra sätt och skulle som sagt behöva professionell hjälp, helst igår.
Citera
2022-11-26, 15:17
Medlem
ballobass avatar
Säger igen jag var först med att hinta om detta pedo. Skönt att idioten är ute i kylan i goa varma media Sverige. FY fan!!!
Citera
2022-11-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Nu har Pontus advokat uppdaterat hans Instagram

https://gyazo.com/39772955b1dd1d9a88ce3798ff9c2339

Haha "jag och min klient" 😂
Citera
2022-11-26, 15:30
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madickenz
Haha "jag och min klient" 😂

var först
Citera
2022-11-26, 15:30
Medlem
drullureds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ava899
Pontus hade 90 miljoner visningar på Youtube och borde ha dragit in 3,6 miljoner på det. Han bor hemma i föräldrarnas villa, så betalar ingen hyra och mat antar jag. Varför är han så pengarkåt? Han borde väl lagt undan endel/sparat?

Föräldrarna är vad jag gissar också inblandade i hans youtubande/influensande.
Citera
2022-11-26, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Han la ju också ut sina gamla gymnasiebetyg på IG för ett tag sedan och hade då faktiskt i princip bara A och B (högsta och näst högsta betyg), så obegåvad på så sätt är han ju absolut inte. Däremot verkar han ju totalt dum i huvudet på många andra sätt och skulle som sagt behöva professionell hjälp, helst igår.

Jag tycker snarare det är tvärtom. I princip vem som helst kan få höga gymnasiebetyg om man har lite fokus och kan plugga in grejer. Att däremot skryta om det är obehagligt, eller att vid 24 års ålder se det som en merit liksom. Vittnar om att man inte riktigt levt i verkliga vuxna livet. Oavsett om man pluggat på universitetet efter gymnasiet eller inte. Avsaknad av både akademisk erfarenhet och livserfarenhet. Det klart, hans föräldrar har väl sagt att han är jätteduktig.

Sedan gick han väl dessutom nåt artistgymnasium och läste därför troligtvis minimalt med ”svåra” kurser…

Var en gång på dejt med en som pratade mycket om sitt projektarbete på gymnasiet, detta var typ 5 år efter hennes examen därifrån… kändes otroligt barnsligt bara?
Citera
2022-11-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-
Menar du att hon har fel eller? Jag hade dock hellre sagt att många män har en tendens till att lockas av yngre tjejer. På samma sätt som vi tjejer oftast eller i många fall lockas av äldre män.

Det du skriver är något som absolut hade kunnat beskriva en verklighet, om vi gör en tydlig distinktion kring vad "yngre" innebär,(en 25-årning är intresserad utav en 18-åring) men det är inte vad hon skriver. Du tror alltså på allvar att äldre män suktar efter pubertala flickor, du vet i åldrarna 8-13år? För det är EXAKT vad hon skriver i det du hyllade, så då är min fråga, förstår du heller inte skillnaden?

"Och jag vet hur män som vill köpa övergrepp letar efter flickor i chattforum, hur de går i gång på etiketten barely legal, hur en hårlös och gropfri kropp får dem att känna sig unga igen"

Hon pratar alltså om pedofiler, vilket båda ni två tycks ha blandat ihop med "män". Och jag säger det igen, jag vet inte om hon haft någon sjuk uppväxt där hon själv blivit utsatt. Om så är fallet så är jag mycket ledsen för hennes skull skull. Men vi kan inte i sympati låta hennes galenskaper gå obemärkta förbi.

Att försöka måla de här anklagelserna brett över män, det kommer ni aldrig att lyckas med och därför är eran doktrin dömd att misslyckas på förhand.
Citera
2022-11-26, 16:06
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Det du skriver är något som absolut hade kunnat beskriva en verklighet, om vi gör en tydlig distinktion kring vad "yngre" innebär,(en 25-årning är intresserad utav en 18-åring) men det är inte vad hon skriver. Du tror alltså på allvar att äldre män suktar efter pubertala flickor, du vet i åldrarna 8-13år? För det är EXAKT vad hon skriver i det du hyllade, så då är min fråga, förstår du heller inte skillnaden?

"Och jag vet hur män som vill köpa övergrepp letar efter flickor i chattforum, hur de går i gång på etiketten barely legal, hur en hårlös och gropfri kropp får dem att känna sig unga igen"

Hon pratar alltså om pedofiler, vilket båda ni två tycks ha blandat ihop med "män". Och jag säger det igen, jag vet inte om hon haft någon sjuk uppväxt där hon själv blivit utsatt. Om så är fallet så är jag mycket ledsen för hennes skull skull. Men vi kan inte i sympati låta hennes galenskaper gå obemärkta förbi.

Att försöka måla de här anklagelserna brett över män, det kommer ni aldrig att lyckas med och därför är eran doktrin dömd att misslyckas på förhand.
Nej, jag vet faktiskt inte. För flickor som är 8 år är inte alltid pubertala. Så utveckla gärna vad du tycker att jag borde veta? Ingenstans i det jag tidigare skrev påstod jag att män eller att de allra flesta män dras till barn i 8-13 årsåldern. Jag skrev att de flesta män dras till tjejer som ofta är yngre än vad de själva är, medan tjejer ofta dras till killar som är äldre än vad de är.

Var någonstans hyllade jag hennes artikel? Jag läste den aldrig. Men jag läste det jag svarade på och det borde du också göra i fortsättningen.
Citera
2022-11-26, 16:11
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KusinHistamin
Jag tycker snarare det är tvärtom. I princip vem som helst kan få höga gymnasiebetyg om man har lite fokus och kan plugga in grejer. Att däremot skryta om det är obehagligt, eller att vid 24 års ålder se det som en merit liksom. Vittnar om att man inte riktigt levt i verkliga vuxna livet. Oavsett om man pluggat på universitetet efter gymnasiet eller inte. Avsaknad av både akademisk erfarenhet och livserfarenhet. Det klart, hans föräldrar har väl sagt att han är jätteduktig.

Sedan gick han väl dessutom nåt artistgymnasium och läste därför troligtvis minimalt med ”svåra” kurser…

Var en gång på dejt med en som pratade mycket om sitt projektarbete på gymnasiet, detta var typ 5 år efter hennes examen därifrån… kändes otroligt barnsligt bara?
Jag håller helt med dig i att det är enormt barnsligt, särskilt 5 år efter studenten. Däremot håller jag inte med dig om att det var lätt, då iaf, du får komma ihåg att han gick i gymnasiet 2014-2017. Eftersom att gy11 fortfarande var såpass nytt och lärarna var mer ovana vid betygsättningen var det inte alls samma betygsinflation som idag. Absolut, det var inte supersvårt att få hans betyg, men du kunde, åtminstone inte på den tiden, vara något totalt dumhuvud iaf. Vilket man annars kunde tänka sig att han var mtp hur han beter sig på sociala medier, men (lyckligtvis?) verkar iaf några hjärnceller ha kopplat rätt på honom under gymnasiet.
Citera
2022-11-26, 16:11
Medlem
Citat:
Nej, jag vet faktiskt inte. För flickor som är 8 år är inte alltid pubertala. Så utveckla gärna vad du tycker att jag borde veta? Ingenstans i det jag tidigare skrev påstod jag att män eller att de allra flesta män dras till barn i 8-13 årsåldern. Jag skrev att de flesta män dras till tjejer som ofta är yngre än vad de själva är, medan tjejer ofta dras till killar som är äldre än vad de är.

Var någonstans hyllade jag hennes artikel? Jag läste den aldrig. Men jag läste det jag svarade på och det borde du också göra i fortsättningen.

Jag tror att han/hon är för dum att förstå tyvärr.
Citera
2022-11-26, 16:14
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madickenz
Haha, hans version av Calcutta . Han försöker till och med ha en indisk accent. Våldtäkt av låten är ett faktum

To be fair så är ju Dr bombay dansk och svensk.

Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Enligt obekräftad källa ska Pontus ha varit ganska begåvad i skolan. Framkom i någon podcast där de intervjuat skolkompisar. Man kan visserligen vara av typen som får bra betyg antingen genom att vara intelligent eller genom att plugga åtta timmar per dag. Jag tycker att det lutar åt det senare.

Jag har följt Pontus några år och har alltid tyckt att han är vidrigt cringe. Ser man objektivt på saken så gör han dock samma sak som så många andra: one direction, Justin Bieber, Jonas Brothers, Backstreet boys. Sälja relativt oskyldigt sex till mindreåriga är en lukrativ marknad. Blonda tonåringar är en köpstark grupp (eller ja, deras föräldrar). Skillnaden är att Pontus har gjort det lite för uppenbart (och uppenbarligen tycker om det).

Han la upp sina betyg förr på insta: https://nyheter24.se/bloggbevakning/files/2022/09/802B63AC-0570-45D4-8259-3205BC93C6CD-scaled.jpeg

Han är nog en smula intelligent. Men han verkar totalt socialt efterbliven, verkar vara enda barnet och säkert varit mammas pojke och bortskämd. Verkar inte ha någon testosteron, frågan är om han ens har ett kön
Citera
2022-11-26, 16:24
Medlem
Citat:

Men snälla människa, om du inte själv orkar gå tillbaka en sida och kolla vad du själv svarar på, varför ska man ens diskutera någonting med dig? Sen beskyller du mig för exakt det? Hoho, är du vaken?

Vi lägger upp det så även du klarar av att hänga med:

1) Jag skriver ett inlägg med det här inklippt:
"Jag säger bara att män har en tendens att låta blickar och längtan fångas av pubertala flickor och att den sexualiseringen skapar en enorm utsatthet."
2) Du svarar på mitt inlägg:
Du skriver "Vart har hon fel då?" alltså antyder du att du håller med om vad som står i artikeln, du förväntar dig att jag ska motbevisa vad som påstås.
3) Jag skriver ett inlägg och motsätter mig att vad om står i (1) stämmer
4) Du svarar helt förvirrad med en "jag har inte sagt, jag har aldrig påstått, bla bla bla"

Normalålder för puberteten är 8-13år, sen finns absolut undantag, men det här lärde man väl sig i grundskolan...? Irene Pozar har alltså påstått något helt galet i en artikel, du undrar vad som är fel i påståendet, du blir informerad om vad som är fel, du blir kränkt.

Tack och tillbaka till trådstarten nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in