2022-11-26, 10:04
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Håller med dig. Att han ser ut som en bebis i ansiktet har med all säkerhet gjort att detta får/fått pågå för länge. Hur kan Lilla Aktuellt ge detta creep utrymme? Nu sitter barn och lyssnar på intervjun och tänker att "han är nog inte alls dum/farlig". För en farlig människa skulle de väl inte intervjua kanske ett barn tänker. Det är jävligt problematisk och leder till diskussioner med mitt eget barn igen ang denna gris. En vuxen man kan ju för fan inte sitta och säga att om mitt barn bara växer upp lite till så står han redo att ta dens oskuld!! Med efterföljande löfte/hot om att sedan aldrig låta dem gå! (hans meme i bilen)
Jävla slem!

På riktigt nu, är/var han själv utsatt för övergrepp? (Inte för att alla som utsatts själva gör det, absolut inte.) Men det kan vara en orsak att han är gränslös och har skev bild kring hela ämnet.

Hon som utförde intervjun trodde nog de gjorde något bra. Men det hade helt motsatt effekt!
Han ska inte ha en minut till i rutan.

Hoppas eventuella utsatta vågar träda fram och anmäla honom. Svårt att tro att det inte finns de som fallit offer för Pontus.

Instämmer helt i det du säger!
SVTs reporter gjorde ett jättebra jobb, men eftersom att målgruppen är såpass ung, tror jag tyvärr inte att de kan läsa budskapet mellan raderna, varför det ändå blir kontraproduktivt att ge honom medieutrymme. Hade det varit program mer riktat till tonåringar, typ 14-17 åringar, då hade jag helt förstått poängen och han hade gått den "expose" han förtjänar, men inte när det gäller Lilla Aktuellt för låg- och mellanstadiebarn. Tyvärr. Bättre då att han stannar i pojkrummet tills han kan få professionell hjälp, för grabben är ju uppenbart sjuk.
Citera
2022-11-26, 10:07
Avslutad
Printscreen från Pontus insta-story som han la upp igår. Ett "vuxet fan" som skrivit att hon är gift med en 8 år äldre man och folk som har åsikter om åldersskillnad kan inget om ämnet. Dessutom försvarar "kvinnan" Pontus + berömmer hans nya låt.

100 % att det är han själv som skrivit detta

https://ibb.co/688Cftz
Senast redigerad av Himawari 2022-11-26 kl. 10:21.
Citera
2022-11-26, 10:22
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himawari
Printscreen från Pontus insta-story som han la upp igår. Ett "vuxet fan" som skrivit att hon är gift med en 8 år äldre man och folk som har åsikter om åldersskillnad kan inget om ämnet. Dessutom försvarar "kvinnan" Pontus + berömmer hans nya låt.

Otroligt.

Det Pontus inte verkar förstå är att det är skillnad på om man är 30 och 22 eller 19 och 11.
Citera
2022-11-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iZmet
Jag är man - dock inget vidrigt svin. Är du man och råkar vara ett vidrigt svin? Sök hjälp, isåfall. Sluta vara vidrig.

Ett tips: Läs på om vad en folkgrupp är, så slipper vi kanske denna typ av obegåvade inlägg.

Hets mot folkgrupp är vad vänstern väljer att fylla begreppet med. Allt som går emot deras agenda är undantaget ur begreppet.
Citera
2022-11-26, 11:08
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Att bearbeta barn i syfte att ha sex med dem i framtiden är väl definitionen på grooming? Att han officiellt kan tänka sig vänta tills de är byxmyndiga gör inte saken särskilt mindre läskig.
Citera
2022-11-26, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Om ni hade en 8-årig son/dotter - hade ni vågat lämna dem ensamma i ett rum med Pontus?

Citat:
Ursprungligen postat av Bidragsgivaren
"...,talk about sexual topics with the child hoping to make it easy for the child to accept such acts, thus*normalizing*the behavior."

-prat om att han aldrig skulle lämna den som tappar sin oskuld till honom. Normaliserar sexprat med omogna fans som kan se det som ett sätt att få sitt speciella band till sin idol.

"Some abusers (sometimes posing as children themselves) chat with children online and make arrangements to meet with them in person"

-Allt smink, hårfärg, frisyr, klädstil och beteende för att se så ung ut som möjligt. Han är snart närmare 30 än 20. Usch!

"Manipulators and abusers may control their victims with a range of tactics, including, but not limited to, positive reinforcement (such as praise, superficial charm, flattery, ingratiation, love bombing, smiling, gifts, attention)"

-han är "flörtig"... Mot barn... Som när de blir lite större kanske vill bli ihop med honom...

"individuals with antisocial personality disorder tend to display a superficial charm that helps to disarm others, giving a good likable first impression. If someone likes another person, they're much more apt to comply with them. Because they lack empathy, they see other people as instruments and pawns. The effects of this lack of empathy essentially gives them a grandiose sense of self-worth. Due to their callous and unemotional traits, they are well suited to con and/or manipulate others into complying with their wishes"

-det skriker pedofil om honom eller som man säger nuförtiden:
Berätta att du är pedofil utan att säga att du är det

Alla citat är hämtade från Wikipedia child grooming.

Allt det här förklarar ju varför jag känner sånt jävla obehag inför honom. Staplat upp här svart på vitt.
Citera
2022-11-26, 12:02
Medlem
Hörni, det är fan dags. Det finns 0% chans att han inte är pedofil.

När tippade samhället över så vi låter vuxna män grooma barn helt jävla öppet? Väldigt mycket saker kan rehabiliteras, detta är inte en av dom.
Citera
2022-11-26, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyprez
Han har i allafall aldrig haft en flick- eller pojkvän och jag tvivlar starkt på att han förlorat oskulden. Tänk dig att ha honom som partner och presentera honom för din släkt och dina föräldrar. Vad skulle du säga utan att du förklara dig själv?

Däremot har han ett uppenbart intresse att diskutera sex med barn och flörta med dem.

Ja Pontus är oskuld, han bekräftade det själv på instagram när han fick sin Youtube avstängd och han grät ut och skriv liknande "Jag har lagt ner så mycket tid på detta, jag träffar inga vänner, dricker inte alkohol och jag har aldrig haft..."
Citera
2022-11-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macklin
Hörni, det är fan dags. Det finns 0% chans att han inte är pedofil.

När tippade samhället över så vi låter vuxna män grooma barn helt jävla öppet? Väldigt mycket saker kan rehabiliteras, detta är inte en av dom.

Jag tror det isåfall delvis är för att han själv ser ut som ett barn, och pojkaktig/docka. Tänk om skäggige Göran, 24, med begynnande flint och wifebeater-linne hade sagt samma saker.

Jag tror också att det beror på att vuxna är dumma i huvudet och inte har koll på vad barnen kollar på, eller ens har appar så som TikTok och snapchat. En blind fläck.

De familjer som aktivt kollar tillsammans på hans SKIT borde istället gå på ett museum eller nåt. Snälla ge barnen någon intellektuell stimulans.
Citera
2022-11-26, 13:06
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Med tanke på det hans minst sagt osköna medverkan i intervjun i ett barnprogram är jag övertygad om att:
1. Killen är ett konstprojekt.
eller
2. Han är inte smartare än så och behöver stöd.

Det lutar åt 2 då det verkar som nån pissat i familjens genpool. Hela familjen kanske kan få plats på Samhall?

Enligt obekräftad källa ska Pontus ha varit ganska begåvad i skolan. Framkom i någon podcast där de intervjuat skolkompisar. Man kan visserligen vara av typen som får bra betyg antingen genom att vara intelligent eller genom att plugga åtta timmar per dag. Jag tycker att det lutar åt det senare.

Jag har följt Pontus några år och har alltid tyckt att han är vidrigt cringe. Ser man objektivt på saken så gör han dock samma sak som så många andra: one direction, Justin Bieber, Jonas Brothers, Backstreet boys. Sälja relativt oskyldigt sex till mindreåriga är en lukrativ marknad. Blonda tonåringar är en köpstark grupp (eller ja, deras föräldrar). Skillnaden är att Pontus har gjort det lite för uppenbart (och uppenbarligen tycker om det).
Citera
2022-11-26, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himawari

Ofta en gift kvinna följer Pontus på Instagram.
Senast redigerad av Ava899 2022-11-26 kl. 13:30.
Citera
2022-11-26, 13:37
Medlem
StigEngstroms avatar
Undra hur det hade tagits emot om jag gick fram till min chefs 8-åriga dotter och sagt till henne att vi kanske kan knulla när hon är lovlig.
Jag har nog aldrig någonsin sen någon mellan fingrarna vara så tydlig pedofil, ingen maskning överhuvudtaget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in