Citat:
Håller med dig. Att han ser ut som en bebis i ansiktet har med all säkerhet gjort att detta får/fått pågå för länge. Hur kan Lilla Aktuellt ge detta creep utrymme? Nu sitter barn och lyssnar på intervjun och tänker att "han är nog inte alls dum/farlig". För en farlig människa skulle de väl inte intervjua kanske ett barn tänker. Det är jävligt problematisk och leder till diskussioner med mitt eget barn igen ang denna gris. En vuxen man kan ju för fan inte sitta och säga att om mitt barn bara växer upp lite till så står han redo att ta dens oskuld!! Med efterföljande löfte/hot om att sedan aldrig låta dem gå! (hans meme i bilen)
Jävla slem!
På riktigt nu, är/var han själv utsatt för övergrepp? (Inte för att alla som utsatts själva gör det, absolut inte.) Men det kan vara en orsak att han är gränslös och har skev bild kring hela ämnet.
Hon som utförde intervjun trodde nog de gjorde något bra. Men det hade helt motsatt effekt!
Han ska inte ha en minut till i rutan.
Hoppas eventuella utsatta vågar träda fram och anmäla honom. Svårt att tro att det inte finns de som fallit offer för Pontus.
Jävla slem!
På riktigt nu, är/var han själv utsatt för övergrepp? (Inte för att alla som utsatts själva gör det, absolut inte.) Men det kan vara en orsak att han är gränslös och har skev bild kring hela ämnet.
Hon som utförde intervjun trodde nog de gjorde något bra. Men det hade helt motsatt effekt!
Han ska inte ha en minut till i rutan.
Hoppas eventuella utsatta vågar träda fram och anmäla honom. Svårt att tro att det inte finns de som fallit offer för Pontus.
Instämmer helt i det du säger!
SVTs reporter gjorde ett jättebra jobb, men eftersom att målgruppen är såpass ung, tror jag tyvärr inte att de kan läsa budskapet mellan raderna, varför det ändå blir kontraproduktivt att ge honom medieutrymme. Hade det varit program mer riktat till tonåringar, typ 14-17 åringar, då hade jag helt förstått poängen och han hade gått den "expose" han förtjänar, men inte när det gäller Lilla Aktuellt för låg- och mellanstadiebarn. Tyvärr. Bättre då att han stannar i pojkrummet tills han kan få professionell hjälp, för grabben är ju uppenbart sjuk.