2022-11-30, 22:20
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brorogonblick
Jag säger ju det! Har skrivit tidigare i tråden om min teori om att föräldrarna nog själva utsatt honom för något, statistiskt bevisat att många pedofiler själva blivit utsatta. Men nu råkar dom ju ha betett sig på det där viset, då är det inte konstigt att Pontus nu själv uppvisar symtom på sexuell störning.

Morsan går nog igång på fantasin om att Pontus fortfarande är 15 år och att 11-åriga tjejer skickar nakenbilder till honom.
Citera
2022-12-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Komiskt i så fall att ha så mycket pengar samtidigt som man är 24 år gammal och bor hemma i pojkrummet. Även om man har babyface av gigantiska mått.

Om man kollar upp hans företag på allabolag, så står det en omsättning på 1500 - 2999 tkr. Inte särskilt mycket, med tanke på att han säkert har utgifter, samt att han ska skatta på inkomsten och att hans föräldrar verkar vara med i verksamheten och ska ha en del.

https://www.allabolag.se/980616TOPB/rasmusson-pontus
Citera
2022-12-01, 13:03
Medlem
Djuphavsfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Morsan går nog igång på fantasin om att Pontus fortfarande är 15 år och att 11-åriga tjejer skickar nakenbilder till honom.

I alla fall, precis som tidigare kommentarer också påpekat, skulle jag inte bli det minsta förvånad om det förekommit sexuell och/eller annan form an fysisk/psykisk misshandel.
Hans mamma påminner mig om morsorna till både Eugenia Cooney & Gypsy rose.
En slags münchhausen by proxy där de dessutom tvingas bo kvar hemma onaturligt länge.
(Se tex "the act" som är en filmatisering av det senare fallet)
Citera
2022-12-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Får inte autismvibbar utan snarare nån slags sociopatisk störning. Säkert hos föräldrarna med. Carina ger skumma vibbar.

Håller med. Någon sorts sociopati och/eller narcissistiska personlighetsdrag. Saknar definitivt empati och är kroniskt oärlig och slingrig. Han kan inte heller se att han någonsin gjort något fel, han är bara ett offer för alla andra som förstört för honom.

Det är plågsamt pinsamt att se vad han publicerat. Han saknar talang, originalitet (stjäl andras idéer) och allt han gör är totalt meningslöst. Pranks! Challenges! Det är brainrot på lägsta nivå.

Barn har ingen smak eller uppfattning om värdet i det det content de konsumerar. Det är föräldrarnas uppgift att styra dem rätt, och introducera dem till populärkultur som ger något. Föräldrarna låter barnen installera TikTok (gift för hjärnan) och Youtube utan restriktioner. Det är de apatiska föräldrarnas fel att störda personer som Pontus har fått ett sådant grepp om barnen. Pontus ska skämmas men föräldrarna ska skämmas mer.
Citera
2022-12-01, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efrodite
Håller med. Någon sorts sociopati och/eller narcissistiska personlighetsdrag. Saknar definitivt empati och är kroniskt oärlig och slingrig. Han kan inte heller se att han någonsin gjort något fel, han är bara ett offer för alla andra som förstört för honom.

Det är plågsamt pinsamt att se vad han publicerat. Han saknar talang, originalitet (stjäl andras idéer) och allt han gör är totalt meningslöst. Pranks! Challenges! Det är brainrot på lägsta nivå.

Barn har ingen smak eller uppfattning om värdet i det det content de konsumerar. Det är föräldrarnas uppgift att styra dem rätt, och introducera dem till populärkultur som ger något. Föräldrarna låter barnen installera TikTok (gift för hjärnan) och Youtube utan restriktioner. Det är de apatiska föräldrarnas fel att störda personer som Pontus har fått ett sådant grepp om barnen. Pontus ska skämmas men föräldrarna ska skämmas mer.

Tror du har väldigt fel, min bror och syster är lärare åk 3-6. Föräldrarna varken tillåter eller förbjuder vad barnen tittar på eller installerar för appar.

Jag förstår inte ens vad barnen tycker om med Pontus Sötnossons videos. Gapig, jobbig, fejk bara.
Citera
2022-12-01, 15:09
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Får inte autismvibbar utan snarare nån slags sociopatisk störning. Säkert hos föräldrarna med. Carina ger skumma vibbar.

Jag tänker mig isåfall en autist som drillats att maska sin diagnos och att dansa som en apa. Han beter sig extrovert för att han övat in det.

Det bygger jag på att jag upplever att Pontus inte själv förstår riktigt, han har inte tagit del av de ideer som gör att han får kritik . Han talar liksom i mekaniskt inlärda fraser som han fått från sina föräldrar eller sin mamma.

Han besvarar kritiken ”logiskt”. Förnumstigt som ett vuxet barn: ”Men om ett barn sedan växer upp.. då kanske man ”.

Det är inte direkt något fel, det är bara creepy. Men Pontus förstår inte vad som är creepy och inte .

Jag tänker mig en psykopat skulle vara smart nog att spela och förställa sig. Pontus verkar genuint clueless. Oförmögen att förstå sociala koder mellan vuxna.

Dessutom hela det aningslösa när han pratar tjejer och förhållanden. Som en 5-åring som pratar om att gifta sig..

Han verkar ju dessutom trivas att umgås med äldre personer eftersom han hänger mest med sina föräldrar

En psykopat hade väl vid det här laget börjat leva livets glada dagar, haft massa sex och levt rövare ..
Så jag tror faktiskt på nån form av autism i grunden. Eller är han mer ”Fritzlad” än man tror och helt hjärntvättad .
Senast redigerad av sk0gen 2022-12-01 kl. 15:13.
Citera
2022-12-01, 15:45
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuphavsfisk
I alla fall, precis som tidigare kommentarer också påpekat, skulle jag inte bli det minsta förvånad om det förekommit sexuell och/eller annan form an fysisk/psykisk misshandel.
Hans mamma påminner mig om morsorna till både Eugenia Cooney & Gypsy rose.
En slags münchhausen by proxy där de dessutom tvingas bo kvar hemma onaturligt länge.
(Se tex "the act" som är en filmatisering av det senare fallet)

Hans mamma påminner mig om Anna Månsdotter om det gamla fallet i så kallat Yngsjömordet.
Förutom det sexuella så har de en liknelse till en relation skulle jag vilja säga.

Finns även en film på det, här fallet https://www.albertbonniersforlag.se/bocker/212591/yngsjomordet/
Citera
2022-12-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Jag tänker mig isåfall en autist som drillats att maska sin diagnos och att dansa som en apa. Han beter sig extrovert för att han övat in det.

Det bygger jag på att jag upplever att Pontus inte själv förstår riktigt, han har inte tagit del av de ideer som gör att han får kritik . Han talar liksom i mekaniskt inlärda fraser som han fått från sina föräldrar eller sin mamma.

Han besvarar kritiken ”logiskt”. Förnumstigt som ett vuxet barn: ”Men om ett barn sedan växer upp.. då kanske man ”.

Det är inte direkt något fel, det är bara creepy. Men Pontus förstår inte vad som är creepy och inte .

Jag tänker mig en psykopat skulle vara smart nog att spela och förställa sig. Pontus verkar genuint clueless. Oförmögen att förstå sociala koder mellan vuxna.

Dessutom hela det aningslösa när han pratar tjejer och förhållanden. Som en 5-åring som pratar om att gifta sig..

Han verkar ju dessutom trivas att umgås med äldre personer eftersom han hänger mest med sina föräldrar

En psykopat hade väl vid det här laget börjat leva livets glada dagar, haft massa sex och levt rövare ..
Så jag tror faktiskt på nån form av autism i grunden. Eller är han mer ”Fritzlad” än man tror och helt hjärntvättad .

Skrämmande om han är så manipulerad. Han är taktlös och obekväm javisst. Tycker det lutar som om Carina is the master of the puppet. Men autist tror jag inte riktigt. Då är man ju rätt rigid. Han känns mer bara helt tom.
Citera
2022-12-02, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Om man kollar upp hans företag på allabolag, så står det en omsättning på 1500 - 2999 tkr. Inte särskilt mycket, med tanke på att han säkert har utgifter, samt att han ska skatta på inkomsten och att hans föräldrar verkar vara med i verksamheten och ska ha en del.

https://www.allabolag.se/980616TOPB/rasmusson-pontus

I podcasten Blenda framkommer det att hans föräldrar inte är anställda i företaget. De har inte heller några egna bolag och fakturerat honom för medverkan. De har haft sin inkomst från Försäkringskassan och A-kassan. De hävdar att de jobbat på fritiden åt Pontus för att det varit kul och inte fått ersättning. Någon skulle säkert se det som att de jobbat svart.
Håller dock med dig om att omsättningen är väldigt låg. Videorna är ganska påkostade och som alla vill han väl göra allehanda avdrag. Han kör ju dessutom en Tesla.

Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen

Håller med dig om tomheten över honom. Den är fan riktigt obehaglig. Det finns liksom inget genuint där. Kopierade manus från amerikanska challanges och talanglös auto-tunead sång.

Men också tomheten i hans ögon när han pratar. Under intervjun i Lilla Aktuellt kändes det inte riktigt som han var ”där”, liksom. Han pratade som om allt detta handlade om någon annan, typ…

Jag undrar om man helt enkelt kan ”bli” så av att leva för länge på sociala medier. Att influencer-livet bränner någon brygga i hjärnbarken efter ett tag. När hela livet byts ut mot att hela tiden göra content, det finns ingen gräns längre mellan livet och ”innehållet.” Särskilt när ens föräldrar som man bor hos hejar på och inte därför erbjuder någon paus… farligt i längden, tror jag.
Citera
2022-12-02, 07:09
Avslutad
Nu försöker Pontus tjäna pengar genom videohälsningar på Cameo(amerikansk version av Memmo) som kostar 453 kr!
"TikTok Star - Ready to send you love all the way from Sweden"
Citera
2022-12-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KusinHistamin
I podcasten Blenda framkommer det att hans föräldrar inte är anställda i företaget. De har inte heller några egna bolag och fakturerat honom för medverkan. De har haft sin inkomst från Försäkringskassan och A-kassan. De hävdar att de jobbat på fritiden åt Pontus för att det varit kul och inte fått ersättning. Någon skulle säkert se det som att de jobbat svart.
Håller dock med dig om att omsättningen är väldigt låg. Videorna är ganska påkostade och som alla vill han väl göra allehanda avdrag. Han kör ju dessutom en Tesla.

Det går så klart bara att spekulera, men man kan ju utgå från att de inte är dumma. Det går inte att både officiellt få ersättning från Rasmus bolag, samtidigt som man får bidrag från FK eller A-kassan, alltså gör man inte så. Däremot är han fri att ge både pengar och gåvor. Det minsta man kan utgå från är att han betalar hem för att han bor där t.ex.
Citera
2022-12-02, 13:09
Medlem
Varför har ingen tystat ner den här mannen än. Han måste ha en grav störning så mycket som han skämmer ut sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in