Citat:
Ursprungligen postat av
Petitoo
Får inte autismvibbar utan snarare nån slags sociopatisk störning. Säkert hos föräldrarna med. Carina ger skumma vibbar.
Jag tänker mig isåfall en autist som drillats att maska sin diagnos och att dansa som en apa. Han beter sig extrovert för att han övat in det.
Det bygger jag på att jag upplever att Pontus inte själv förstår riktigt, han har inte tagit del av de ideer som gör att han får kritik . Han talar liksom i mekaniskt inlärda fraser som han fått från sina föräldrar eller sin mamma.
Han besvarar kritiken ”logiskt”. Förnumstigt som ett vuxet barn: ”Men om ett barn sedan växer upp.. då kanske man ”.
Det är inte direkt något fel, det är bara creepy. Men Pontus förstår inte vad som är creepy och inte .
Jag tänker mig en psykopat skulle vara smart nog att spela och förställa sig. Pontus verkar genuint clueless. Oförmögen att förstå sociala koder mellan vuxna.
Dessutom hela det aningslösa när han pratar tjejer och förhållanden. Som en 5-åring som pratar om att gifta sig..
Han verkar ju dessutom trivas att umgås med äldre personer eftersom han hänger mest med sina föräldrar
En psykopat hade väl vid det här laget börjat leva livets glada dagar, haft massa sex och levt rövare ..
Så jag tror faktiskt på nån form av autism i grunden. Eller är han mer ”Fritzlad” än man tror och helt hjärntvättad .