2022-11-25, 13:58
Medlem
X3treams avatar
Goda nyheter

Facebook och Instagram förbjuds i Ryssland. Bra att folket inte får använda sig av det, de är så dumma att de tillåter Whatsapp dock, säger lite om hur hjärndöd de är där.
Citera
2022-11-25, 13:58
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Det övriga stämmer helt enkelt inte. Möjligtvis kan man tolka det som att när ryssarnas trycks ihop på en allt mindre yta, blir det tätare mellan förbanden, och det blir ju en typ av förstärkning det också.

Ska bli intressant att se hur de överlever vinter, de ryska soldaterna...
Litar du inte på Ukrainas eller USAs rapporter om nya rekryter på fronten? Ukraina har släppt intervjuer av nya fångar som var civila någon vecka innan de blev krigsfångar.

Faktumet att Ryssland haft så stora problem att skaka fram utrustning tyder på att antalet rekryter är avsevärt.
Citera
2022-11-25, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Jovisst är det så. Men nu bemötte jag skribentens påstående om att västerlänska lantbruksprodukter har varit sanktionerade och stoppade sedan 2010 i Ryssland, vilket såklart är en fullständig lögn.
Sedan vad det gäller ditt påstående så skall du nog titta på IMPORTEN utav dessa varor lika noggrant som på exporten. Den balansen kommer du finna ytterst intressant

En annan intressant fakta gällande rysslands importbehov är en sådan enkel sak som kullager.

Finns 3 fabriker i världen, SKF i Sverige och 2 i USA....

Lycka till att tillverka maskiner och fordon utan tillgång till kullager....

Det ser mörkt ut på östra avbytarbänken...
Citera
2022-11-25, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Ryssland exporterade egenproducerad mat, konstgödsel, dum ammunition, gas och olja. Dessa saker bör de inte få någon brist på. Mer avancerade produkter som tillverkats i Ryssland blir problematiskt eftersom de kräver importerade komponenter.

Sedan måste jag bara tillägga lite angående konstgödslen - Sådant är det att när du behöver övergöda dina odlingsytor pågrund utav att marken blivit illa skött (okunskap) samt för att ditt inhemska utsäde bär på genetiska strukturer som hämtat från 1742, så leder det i längden till raka motsatsen till en "bra avkastning, dvs säga möjlig exportökning. Du skall inte på något sätt tro att behovet utav bovete är såpass stort utanför ryssland att det kommer ge någon ökning på exporten som intäktsskydd. Avkastningen på resterande inhemskt producerad mat och foder är allaredan skrämmande usel i jämförelse med upplysta länder, ca 50% sämre som median, och inte kommer det bli bättre när bristen på västliga hjälpmedel försvinner. Sådan är faktan och oavsett hur mycket någon än önskar att det inte är så, så är det kört för Ryssland även på den punkten. Gasen och oljan är det som finns kvar att bolla med, men även där är redan mängderna som deras allierade kan köpa uppnådda. Så fort dessa varor inte längre kan säljas vidare (dec 2022) så kommer den riktiga smällen. Welcome back to good ol' USSR
Citera
2022-11-25, 14:01
Medlem
raskenss avatar
Ryska soldater som är piss-sura på urusel utrustning o obefintlig utbildning. Ska bli intressant att se när dom Snart vänder dom sina vapen mot Kreml, Luktar 1917

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1595852500430737408?s=20&t=pN2ncBRGQ1SVYv-sHP9_8A
Citera
2022-11-25, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
En annan intressant fakta gällande rysslands importbehov är en sådan enkel sak som kullager.

Finns 3 fabriker i världen, SKF i Sverige och 2 i USA....

Lycka till att tillverka maskiner och fordon utan tillgång till kullager....

Det ser mörkt ut på östra avbytarbänken...
Mycket mörkt.......mycket mycket mörkt. Som man bäddar får man ligga och slavisk stolthet har aldrig räddat någon från sanningen. Nu är det bara att njuta utav händelseförloppet som de själva valt. Goda tider för våra ögon väntas
Citera
2022-11-25, 14:03
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Hej alla rysstroll. Upplysande film vad som väntar alla nyinryckta ryssar, i fronten. Ring hem till era vänner i Ryssland om berätta om boskapssslakten som sker :

https://twitter.com/anno1540/status/1595974366692794368?s=20&t=ypn0SAF1udAnev7g5F2XpA

Otroligt vad effektiva de där smådrönarna är, kostar inte mycket och skadar mycket. Bästa är ju om de enbart skadar och inte dödar, för det tar upp mer resurser, en död person är ju ingen belastning längre, en skadad person är det.

Jag såg när de 3 d printade dessa småbomber, fantastiskt effektivt och precis vemsomhelst kan göra det, därför bra med mobilisering av 16 åringar, sådant kan de pyssla med.
Citera
2022-11-25, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Litar du inte på Ukrainas eller USAs rapporter om nya rekryter på fronten? Ukraina har släppt intervjuer av nya fångar som var civila någon vecka innan de blev krigsfångar.

Faktumet att Ryssland haft så stora problem att skaka fram utrustning tyder på att antalet rekryter är avsevärt.

Ok, du tänker på den "förstärkningen". Jo, den finns, men är ju inte direkt massiva...
Citera
2022-11-25, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Du är varken normal eller högbegåvad utan ganska lågbegåvad.

Du ljuger på ett sådant fräckt sätt vis om dina "egna erfarenheter" att du inte blir trodd av mig och när mansedan kontrollerar så kan man konstatera att man har alldeles rätt.

Du är typen som sa: Min pappa har en Ferarri! Sedan såg klasskamraterna din pappa åka förbi i en rostig Volvo dagen efter.

I går rapporterades de lägsta förlustsiffrorna för ukrainarna under hela kriget.

I förrgår stod järnvägsnätet stilla i hela Ukraina.

Ser du eller något samband mellan dessa två konstateranden?

Kan utslaget elsystem påverka krigets vidare förlopp?
Nu har jag iofs aldrig pratat om mina egna erfarenheter på flashback så säger väl en del om dig att påstå att jag ljuger om det 😂
Citera
2022-11-25, 14:07
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Jag följer inte Kenneth Grägg utan har bara sett dem när jag blivit uppmärksammad i tråden och läst.

Är det inte en ukrainsk kvinna han samarbetar med som pengarna går till.

Det är nog svårt för Kenneth Grägg att ha konto i en finsk bank om han har 16 miljoner i skulder och är efterlyst?

Klart man skall ge alla människor en ny chans men jag tycker faktiskt man inte skall ge Kenneth Grägg en till chans att bli bättre människa genom att samla in pengar till honom. Det framstår som ytterst oklokt.

Sedan är det en grej med hans uppdateringar: Allt verkar vara hämtat ur twitteruppdateringar och han framställer sig som vara en av soldaterna. Även det gör mig tveksam till denna människa som har så tråkig ryggsäck i att bedra människor i vad han pysslar med. Ser ut som ett svin gör han också! :-)
Jo, jag tror att det är en Ukrainsk kvinna och de visar upp bilder på sakerna de köpt även med kvitto om jag inte missminner mig. Jag har inte heller skänkt pengar till honom utan försöker göra det genom lite mer säkra kanaler. Han verkar dock respekterad av soldater där nere så att han behåller pengarna tror jag inte på. Då hade han inte kunnat visa upp bilder på sakerna tillsammans med soldaterna. Han har även visat filmklipp där soldaterna på knagglig svenska tackar för sakerna.

Han hade behållit allting så hade han snart försvunnit. Inte bli kvar 9 månader där med dagliga uppdateringar.

Än så länge så har det mesta han skrivit varit sant så han verkar ha pålitliga kanaler in i deras försvarsmakt. Han krigar dock inte själv utan tillhör någon hemvärnsbataljon om jag förstår det hela rätt.
Citera
2022-11-25, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Otroligt vad effektiva de där smådrönarna är, kostar inte mycket och skadar mycket. Bästa är ju om de enbart skadar och inte dödar, för det tar upp mer resurser, en död person är ju ingen belastning längre, en skadad person är det.

Jag såg när de 3 d printade dessa småbomber, fantastiskt effektivt och precis vemsomhelst kan göra det, därför bra med mobilisering av 16 åringar, sådant kan de pyssla med.

Då skulle du bara se Nibirus lager han har byggt upp utav 3-D printade grejor. Senast jag hörde något om det hela var när ryska MOD, de som alltid säger sanningen, meddelade att han nu har fyllt 32 bergrum med allt från järnvägslok till Iskanders. Granater och sådant har han visat andra hur man kan göra utan printer. Han har en alldeles egen stab som formar grnater utav gammalt stearin för hand. Bara att peta in lite träkol och salpeter så är det go. Den grabben kommer få en utmärkelse för hur han räddade Rysslands produktionslinje
Citera
2022-11-25, 14:12
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream

Det bara väller in liknande filmer på passiva ryssar som i princip bara väntar på döden från drönarna. dom är helt chanslösa. i går var siffran 480 döda ryssar.

Såg en drönare i stan för några veckor sen som flög rätt så högt upp ca 100 meter och slogs av att man inte hörde nånting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in