Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Jag följer inte Kenneth Grägg utan har bara sett dem när jag blivit uppmärksammad i tråden och läst.
Är det inte en ukrainsk kvinna han samarbetar med som pengarna går till.
Det är nog svårt för Kenneth Grägg att ha konto i en finsk bank om han har 16 miljoner i skulder och är efterlyst?
Klart man skall ge alla människor en ny chans men jag tycker faktiskt man inte skall ge Kenneth Grägg en till chans att bli bättre människa genom att samla in pengar till honom. Det framstår som ytterst oklokt.
Sedan är det en grej med hans uppdateringar: Allt verkar vara hämtat ur twitteruppdateringar och han framställer sig som vara en av soldaterna. Även det gör mig tveksam till denna människa som har så tråkig ryggsäck i att bedra människor i vad han pysslar med. Ser ut som ett svin gör han också! :-)
Jo, jag tror att det är en Ukrainsk kvinna och de visar upp bilder på sakerna de köpt även med kvitto om jag inte missminner mig. Jag har inte heller skänkt pengar till honom utan försöker göra det genom lite mer säkra kanaler. Han verkar dock respekterad av soldater där nere så att han behåller pengarna tror jag inte på. Då hade han inte kunnat visa upp bilder på sakerna tillsammans med soldaterna. Han har även visat filmklipp där soldaterna på knagglig svenska tackar för sakerna.
Han hade behållit allting så hade han snart försvunnit. Inte bli kvar 9 månader där med dagliga uppdateringar.
Än så länge så har det mesta han skrivit varit sant så han verkar ha pålitliga kanaler in i deras försvarsmakt. Han krigar dock inte själv utan tillhör någon hemvärnsbataljon om jag förstår det hela rätt.