2022-11-25, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
RUSSIAN DEFENCE MINISTRY REPORT ON THE PROGRESS OF THE DENAZIFICATION OF UKRAINE

https://www.bitchute.com/video/tIx0PnvcmzP7/

Här förklarar Igor att all förstörelse på civila mål är ett resultat av ukrainas egna missiler som missar sina mål

Ja, igor känns trovärdig. Svara på frågan istället varför ni inte tar terräng!
Citera
2022-11-25, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Även om jag har full respekt för arbetet Kenneth gör så skulle jag inte betro honom med några pengar.

Det är ett påtagligt problem med donationer till Ukraina i allmänhet. Man behöver vara medveten om att Ukraina är minst lika genomkorrupt som Ryssland. Ger man pengar till myndigheter så försvinner hälften av pengarna i varje led de passerar.

Det är väl så att Kenneth Grägg har en kollega, kvinna ukrainska, som står för kontot. Dessutom samlar man in kaminer och låter tillverka kaminer som gissningsvis kan vara mycket enkla att omvandla till pengar.

Säger så här och som du. Skall man hjälpa Grägg om man nu känner för det så skall det nog inte vara med pengar.

Han levererar goda nyheter om dödade ryZZar till Sverige . Sverige levererar pengar och sådant som enkelt kan omvandlas till pengar till Grägg.

Att han sysslar med bedrägeri just nu är en för mig ointressant sak att veta eller ej.

Jag vet en svensk med ganska liknande kriminell bakgrund (kriminell i motorcykelgäng) som nu både samlar in pengar och påstår sig vara frivillig men av allt att döma sysslar med annat.

Det är så konstigt att folk som säger sig stödja Ukraina kan förorda sådana här saker. Det bara skramlar bedrägeri och lögnhistorier om Grägg.

Om du som jag svarar öär bland dem som stödjer Ukraina så vill jag tillägga att du framstår som en hederlig helt vanlig människa.
Citera
2022-11-25, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
Till skillnad från ukraina så upplyser Ryssland var alla ukrainska förluster uppståt (lyssna på genomgångarna), dvs de kan kontrolleras av alla. Zelensky drar lite kokain och krafsar ner lite påhittade Ryska förluster utan att förklara var de inträffat

Ryssland är trovärdiga och ukraina har 0 trovärdighet, bara se när ukraina attackerade Polen, Ryssland skrev direkt att det var en ukrainsk missil vilket zelensky sa var en konspirationsteori i veckor och att han ville undersöka platsen själv, för att plantera lite Ryska raketdelar mest troligt.

Jaså? Kan de kontrolleras utav alla? Det var som fan. Imponerande min herre.....imponerande! Sedan är det ju förbannat smart utav Zelensky att hålla sig lite ajour på riktigt med hjälp utav bra "verktyg". Men däremot vore det lite underligt och korkat utav honom att slösa tid på att sitta och "krafsa" ner saker på papper vad det gäller Rysslands förluster. Det finns det ju andra som redan gör, så jag tror npg du har fått den infon om bakfoten. Inte fan sitter han och gör dubbelarbete helt i onödan.
Ja, du märker väl hur hela världen tar Ryssland som trovärdigheten självt.....den riktiga världen utanför gräsplättarna där indier sitter och skiter på rad eller i Pyongyang där man avverkar en 18 håls golfrunda på 23 under par, och självklart skall ju Belgrad tillhöra dessa och inte att förglömmas. Jodå, Ryssland är sanningens kärna på vår jord och det är där upplysningens tid har sitt ursprung. Fredens stäpper och världsvanans städer. Snart kommer Joulupukki och ger alla de snälla barnen en ny vattenledning också. Hoppas du har varit snäll Vova, och gratulerar i förskott
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det är tråkigt om du har ekonomiska problem men det är knappast Ukrainas fel att du misslyckats med din personliga ekonomi.

Det är mer Rysslands fel
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Jaså? Underligt att den ENDA inhemskt producerade MODERNA traktorn i Ryssland har uppgraderats årligen sedan 2014 då....med VÄSTLIGA komponenter. Nästan så att man börjar misstänka att du sitter här och ljuger Vova......eller kanske du har lite länkar till ditt påstående?

Edit - Sedan har vi utsädet.....alfa lavals lilla behjälpligheter i ladugården....styckningsutrustningen....plogarna.. ..tja, nog är det mer än säkert att min herre sitter och och LJUGER
Ryssland exporterade egenproducerad mat, konstgödsel, dum ammunition, gas och olja. Dessa saker bör de inte få någon brist på. Mer avancerade produkter som tillverkats i Ryssland blir problematiskt eftersom de kräver importerade komponenter.
Citera
2022-11-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Har inte du förstått strategin? Att utarma ryZZland över tid, en utdragen åderlåtning som låter homofilfederationen förblöda. Fanskapen ska inte resa sig igen när vi är färdiga.

Forbes: En fjärdedel av ryska budgeten går till kriget

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/forbes-en-fj%C3%A4rdedel-av-ryska-budgeten-g%C3%A5r-till-kriget/ar-AA14xvXD?ocid=msedgntp&cvid=41ff812f9b43425f9a4beb 3a9e5f69da

De senaste nio månaderna beräknas Ryssland ha lagt 82 miljarder dollar, motsvarande runt 850 miljarder kronor, på kriget i Ukraina, skriver Sky News med hänvisning till Forbes. Det motsvarar runt en fjärdedel av den totala årliga statsbudgeten.

Ok vi får hoppas dom fortsätter utarmas.
Citera
2022-11-25, 13:48
Medlem
Citat:
Du önskedrömmar.

Ukraina har rapporterat om avsevärd förstärkning i de ryska förbanden på fronten. Det finns massor med rapporter från väst om stora träningsläger och transporter av Ryska rekryter. Ryssarna har troligen mobiliserat fler än 300k. Rekryteringen har troligtvis inte avslutats heller. Nästa våg är dock den årliga värnplikten. Du tror väll inte att dessa slipper att åka till Ukraina?

Det är givetvis svårt att veta med säkerhet vad den ryska populationen egentligen tycker. Men följer man Youtube kanaler som 1412 så ser man att det uppenbart finns massor med massor med ryska galningar. Du kan även gå med i ryska telegram grupper och se hur folk resonerar. Mitt intryck är att invasionen har ett brett stöd. Speciellt bland den äldre befolkningen och på landsbygden. Det är yngre personer i storstäderna som är kritiska.

Enda vettiga i ditt inlägg är det sista, som stämmer rätt bra. De äldre får nästan enbart information ifrån stats-tv (som ljuger sig blåa) samt kyrkan (som är statskontrollerad) som drar samma lögner som på tv:n

De tror verkligen att det är nazister typ ww2 som invaderat deras gränser, de är helt hjärntvättade.
De yngre är lite mer informerade, och har en lite mer korrekt verklighetsuppfattning.

Det övriga stämmer helt enkelt inte. Möjligtvis kan man tolka det som att när ryssarnas trycks ihop på en allt mindre yta, blir det tätare mellan förbanden, och det blir ju en typ av förstärkning det också.

Ska bli intressant att se hur de överlever vintern, de ryska soldaterna...
Senast redigerad av Wowbagger2000 2022-11-25 kl. 14:00.
Citera
2022-11-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ryssland exporterade egenproducerad mat, konstgödsel, dum ammunition, gas och olja. Dessa saker bör de inte få någon brist på. Mer avancerade produkter som tillverkats i Ryssland blir problematiskt eftersom de kräver importerade komponenter.
Jovisst är det så. Men nu bemötte jag skribentens påstående om att västerlänska lantbruksprodukter har varit sanktionerade och stoppade sedan 2010 i Ryssland, vilket såklart är en fullständig lögn.
Sedan vad det gäller ditt påstående så skall du nog titta på IMPORTEN utav dessa varor lika noggrant som på exporten. Den balansen kommer du finna ytterst intressant
Citera
2022-11-25, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
De flyger in honom för fotograferingar när det passar i propagandaschemat.

Folk som på allvar tror att Zelensky lever som vanligt i en våning i Kiev är ju efterblivna.

Den korrupte lille juden kan ju för all del även befinna sig i sitt lyxhus i Italien.

Zelenskyj bor väl i en presidentvåning i Kiev som brukligt är och inte i något överdimensionerat skrytpalats eller skrytsommarhus eller skrytyacht likt Putin som ju hans genomkorrupta regim har godkänt att bygga med hjälp av miljarder försnillade rubel från den ryska befolkningen.
Fast för stunden verkar lille Putin mest bo under en sten då han numera knappast syns till mer än när han gråter ut i media och lever rövare. Så att leva upp till att vara en folklig ledare som Zelenskyj ligger inte för korrupte stortjuven Putin som dessutom med en allt digrare lunta av troliga krigsbrott ändå knappast lär kunna resa till det hägrande livet i väst något mer om friheten är honom kär.
Men folkvalde Zelenskyj med familj kan ju när kriget är över semestra obehindrat i väst. Och det är dom och dom flesta ukrainare faktiskt värda efter ryssen mordorgie i landet.
Citera
2022-11-25, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej, jag har ingen uppgift om motsatsen. Jag säger att det kan gå bägge vägar, och i såna tillfällen kan man vänta på empirisk bekräftelse/rejection
https://www.bbc.com/news/world-asia-23427726
https://en.wikipedia.org/wiki/Phoenix_Program
DDT och bombningskampanjer in i Laos och kambodja...
Sinnessjukt krig.

USA var därmed värre (än så länge) i Vietnamkriget än hur Ryssland beter sig nu. Med det vill jag säga att på ett par års sikt blir responsen mot Rysslands invasion idag nog densamma från större delen av världen, minus väst.

Men man vet aldrig. En stor skillnad mellan vietnamkriget och idag är att väst var mycket mer ekonomiskt dominerande då. Ryssland är en fis jämfört med USA på 70-talet. Så det är inte säkert vi kan lära av historien.
Hur tusan fick du in kriget i Vietnam i BRIC-resonemanget?
Jag är förmodligen korkad då jag inte har en aning om syftet med ditt inlägg.
Citera
2022-11-25, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag ser vad du skriver.

Dock vad jag sett av Kenneth Gregg så har inga pengar gått direkt till honom. De saker han efterfrågar så går pengarna till andra ukrainska insamlingar. Det var ju nyligen en svensk tidigare soldat och nu hjälparbetare med honom till Gammalsvenskby där de gjorde ett reportage.
http://www.svenskbyborna.se/2022/11/14/2897/

Det kan vara som du säger och det kan också inte vara som du säger.

Jag följer inte Kenneth Grägg utan har bara sett dem när jag blivit uppmärksammad i tråden och läst.

Är det inte en ukrainsk kvinna han samarbetar med som pengarna går till.

Det är nog svårt för Kenneth Grägg att ha konto i en finsk bank om han har 16 miljoner i skulder och är efterlyst?

Klart man skall ge alla människor en ny chans men jag tycker faktiskt man inte skall ge Kenneth Grägg en till chans att bli bättre människa genom att samla in pengar till honom. Det framstår som ytterst oklokt.

Sedan är det en grej med hans uppdateringar: Allt verkar vara hämtat ur twitteruppdateringar och han framställer sig som vara en av soldaterna. Även det gör mig tveksam till denna människa som har så tråkig ryggsäck i att bedra människor i vad han pysslar med. Ser ut som ett svin gör han också! :-)
Citera
2022-11-25, 13:56
Medlem
raskenss avatar
Hej alla rysstroll. Upplysande film vad som väntar alla nyinryckta ryssar, i fronten. Ring hem till era vänner i Ryssland om berätta om boskapssslakten som sker :

https://twitter.com/anno1540/status/1595974366692794368?s=20&t=ypn0SAF1udAnev7g5F2XpA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in