Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Även om jag har full respekt för arbetet Kenneth gör så skulle jag inte betro honom med några pengar.
Det är ett påtagligt problem med donationer till Ukraina i allmänhet. Man behöver vara medveten om att Ukraina är minst lika genomkorrupt som Ryssland. Ger man pengar till myndigheter så försvinner hälften av pengarna i varje led de passerar.
Det är väl så att Kenneth Grägg har en kollega, kvinna ukrainska, som står för kontot. Dessutom samlar man in kaminer och låter tillverka kaminer som gissningsvis kan vara mycket enkla att omvandla till pengar.
Säger så här och som du. Skall man hjälpa Grägg om man nu känner för det så skall det nog inte vara med pengar.
Han levererar goda nyheter om dödade ryZZar till Sverige . Sverige levererar pengar och sådant som enkelt kan omvandlas till pengar till Grägg.
Att han sysslar med bedrägeri just nu är en för mig ointressant sak att veta eller ej.
Jag vet en svensk med ganska liknande kriminell bakgrund (kriminell i motorcykelgäng) som nu både samlar in pengar och påstår sig vara frivillig men av allt att döma sysslar med annat.
Det är så konstigt att folk som säger sig stödja Ukraina kan förorda sådana här saker. Det bara skramlar bedrägeri och lögnhistorier om Grägg.
Om du som jag svarar öär bland dem som stödjer Ukraina så vill jag tillägga att du framstår som en hederlig helt vanlig människa.